سئوطراحی سایت و سئو

معرفی الگوریتم‌های گوگل: الگوریتم فرد Fred

با الگوریتم فرد Fred به جنگ تبلیغات و محتوای بی کیفیت بروید

معرفی الگوریتم‌های گوگل: الگوریتم فرد Fred

گوگل سالیان سال است که با ارائه الگوریتم های مختلف سعی دارد بهترین نتیجه جستجو را به کاربران ارائه کند. تمامی الگوریتم هایی که گوگل ارائه می کنند در نهایت یک هدف را دنبال می کنند. و آن هم چیزی نیست جز نمایش سایت های مرتبط و با محتوای با کیفیت. یکی از جدیدترین الگوریتم های گوگل که در سال 2018 معرفی شد و به مرور بروزرسانی های متعددی دریافت کرد الگوریتم فرد Fred است. وظیفه اصلی این الگوریتم مبارزه با سایت هایی است که دارای تبلیغات بیش از اندازه هستند و محتوای مفیدی به کاربران ارائه نمی دهند. پس از بررسی الگوریتم های پاندا و پنگوئن، در این مقاله قصد داریم نیم نگاهی به الگوریتم فرد Fred داشته باشیم. با وبلاگ تهران سرور همراه باشید.

چرا اسم این الگوریتم فرد Fred است؟

پیش از هر چیزی بهتر است به سراغ اسم و دلیل نامگذاری الگوریتم فرد Fred برویم. فرد نیز مانند اکثر نام هایی که گوگل برای الگوریتم های خودش انتخاب می کند، ارتباط چندانی با وظیفه اصلی آن الگوریتم ندارد. تا به امروز نیز دلیل قانع کننده ای برای انتخاب یکی از معروف ترین شخصیت های کارتونی در جهان یعنی فرد از کارتون عصر حجر برای این الگوریتم توسط گوگل ارائه نشده است. با این حال گری ایلیز در این باره گفته است به هر بروزرسانی که در هفتم ماه مارس منتشر می شود فرد می گوییم! عده ای نیز بر این باور هستند که دلیل این نامگذاری، در واقع نام یکی از مهندسان گوگل است که مسئول این بروزرسانی می باشد!

وظیفه اصلی الگوریتم فرد Fred چیست؟

وظیفه اصلی الگوریتم فرد Fred چیست؟

همانطور که گفتیم الگوریتم فرد Fred می تواند به جنگ وب سایت هایی برود که محتوای مفیدی ندارند و مملو از تبلیغات هستند. به نوعی این وب سایت ها اگر به نتایج برتر دست پیدا کنند بی شک از روش های سئو کلاه سیاه برای این کار استفاده کرده اند. در گذشته تعداد سایت هایی که حاوی مطالب ضعیف، نا مرتبط و پر از تبلیغات بودند، بسیار زیاد بود. تا جایی که بسیاری از لینک های برتر نیز همین سایت ها بودند. اما با ورود الگوریتم پاندا این وضعیت کمی بهبود یافت. در نهایت فرد نیز به کمک پاندا آمد و امروزه می توان گفت تعداد سایت هایی که مطالب ضعیفی دارند و مملو از تبلیغات سرسام آور هستند بسیار کم شده است.

تفاوت الگوریتم فرد با الگوریتم پاندا در چیست؟

احتمالا بسیاری از شما پس از خواندن پاراگراف قبلی این سوال را دارید که پس چه تفاوتی میان الگوریتم فرد با الگوریتم پاندا است؟ باید گفت درسته که وظیفه این دو شبیه هم دیگر است اما یک تفاوت عمده و اساسی دارند. الگوریتم پاندا مخصوص محتوای وبلاگ ها ساخته شده است و تمرکز اصلی جستجوهای آن بر مطالب بی کیفیتی است که در وبلاگ ها منتشر می شود. اما الگوریتم فرد اینگونه نیست و تنها به سراغ وبلاگ نمی رود. در حقیقت فرد بر روی تمامی المان‌ های ایندکس شده و URL ها در گوگل اعمال می‌ شود. عکس، متن، ویدیو، محصولات فروشگاهی و… همگی توسط این الگوریتم بررسی می شوند و در صورتی که از کیفیت خوبی برخوردار نباشند، به دام فرد می افتند.

الگوریتم فرد چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

الگوریتم فرد چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

به طور کلی الگوریتم ها برای بهبود سئو و هر چه بهتر شدن نتایج جستجو ساخته شدند. هر یک از این الگوریتم ها به نوعی نحوه سئو کردن سایت را دشوار تر از قبل می کنند. اما الگوریتم فرد Fred نقشی اساسی در این دشوار سازی دارد. در حقیقت تولید محتوا برای سایت دیگر تنها به متن خوب نوشتن و انتخاب کلمات بستگی ندارد. تمامی المان هایی که در سایت وجود دارند توسط فرد بررسی می شوند. پس باید دقت کنید که سایت خود را به بهترین شکل ممکن برای این الگوریتم بهینه سازی کنید و از هیچ بخشی غافل نباشید. لازم به ذکر است که اگر ترافیک ورودی و بازدید سایت شما به یکباره کاهش شدیدی پیدا کرد، احتمال خیلی زیاد توسط این الگوریتم جریمه شده اید.

چطور وب سایت خودمان را برای الگوریتم فرد بهینه سازی کنیم؟

نباید از اسم و وظیفه الگوریتم فرد Fred وحشت کنید. برخلاف جدیتی که این الگوریتم دارد، بهینه سازی آن کار چندان سختی نیست اما به دقت و ظرافت بیشتری نیاز دارد. نکاتی که در این بخش ذکر می کنیم می تواند در بهینه سازی سایت شما برای این الگوریتم کمک زیادی کند.

  • محتوای باکیفیت الزاماً محتوای طولانی و خسته کننده نیست.
  • محتوای سایت شما باید ارتباط مستقیمی با عنوان و اهداف شما داشته باشد.
  • استفاده از تبلیغات بیش از اندازه یک نمره منفی بزرگ به شمار می رود.
  • از تبلیغات در جاهای درست و مناسب استفاده کنید.
  • سعی کنید از تصاویر مرتبط با محتوای مطلب خود استفاده کنید.
  • المانی در سایت قرار ندهید که آن را از هدف و حوزه اصلی خود دور کند.
  • عدم افراط و تفریط در استفاده از کلمات کلیدی

جمع بندی

گوگل با ارائه الگوریتم های مختلف و بروزرسانی هایی که در فواصل زمانی خاصی منتشر می کند، به دنبال مفیدتر شدن مطالب وب سایت ها برای کاربران است. در حقیقت کاری که گوگل در دنیای سئو انجام میدهد، لطف بسیار بزرگیست که به تمام کاربران در جای جای جهان می کند. الگوریتم فرد Fred نیز در همین راستا طراحی و منتشر شد. سعی کنید هنگام طراحی سایت، تولید محتوا و بهینه سازی آن به این الگوریتم توجه زیادی کنید تا توسط آن جریمه نشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا