سئوطراحی سایت و سئو

معرفی الگوریتم‌های گوگل: الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و چه تاثیری دارد؟

معرفی الگوریتم‌های گوگل: الگوریتم مرغ مگس خوار

باز هم گوگل و باز هم الگوریتم های جالبش با اسامی عجیبش. گوگل مدت ها است که با ارائه الگوریتم های مختلف سعی در بهبود نتایج جستجو دارد. تلاشی که تقریبا از سال 2010 شروع شد و تا به امروز نیز ادامه دارد. تا به امروز اکثر الگوریتم هایی که در وبلاگ تهران سرور معرفی کردیم، با وب سایت های خطاکار برخورد می کردند و به نوعی آن ها را جریمه می کردند. اما الگوریتمی که امروز قصد معرفی آن را داریم به هیچ عنوان وظیفه جریمه کردن سایت ها را ندارد. پس طبیعی است که بر روی رتبه و جایگاه سایت ها نیز موثر نباشد. امروز قصد داریم یکی از بهترین الگوریتم های گوگل یعنی الگوریتم مرغ مگس خوار را به شما معرفی کنیم. تا ببینیم چرا این نام را دارد، کارش چیست و چه تاثیری بر سئو دارد. پس با ما همراه باشید.

چرا گوگل نام این الگوریتم را مرغ مگس خوار یا Hummingbird انتخاب کرد؟

از نامگداری الگوریتم های گوگل همیشه به عنوان یکی از عجیب ترین اتفاقات دنیای اینترنت یاد می شود. به نظر بسیاری از افراد، گوگل باغ وحشی از الگوریتم ها دارد. پاندا، گورخر، پنگوئن و حالا هم مرغ مگس خوار. اما برخلاف اکثر این نامگذاری ها که چندان ارتباط مستقیمی با کارایی خود نداشتند، نام مرغ مگس خوار کاملا متناسب با کارایی این الگوریتم انتخاب شده است. اگر با این پرنده آشنا باشید می دانید که جثه کوچکی دارد. بسیار چابک و سریع است. هوش بالایی دارد و از حافظه قدرتمندی برخوردار است. درست مانند یکی از انقلابی ترین الگوریتم های گوگل!

وظیفه اصلی الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

وظیفه اصلی الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

در حقیقت الگوریتم Hummingbird یا مرغ مگس خوار نیز بسیار شبیه به همین پرنده عمل می کند. گوگل با ارائه این بروزرسانی در سال 2013 قصد داشت تا موتور جستجوی خود را تیزبین، باهوش، سریع و چابک تر از قبل کند که بسیار هم موفق عمل کرد. هدف گوگل از ارائه این الگوریتم درک بهتر و دقیق تر عبارات جست و جو شده در موتور جستجویش بود. به عبارتی دیگر، گوگل با این الگوریتم، بهتر مقصود ما را از جست‌ و‌ جوی عبارات می‌ فهمد.

در واقع اگر پیش از سال 2013 در اینترنت به جست و جو می پرداختید احتمالا با سختی فراوانی به نتایج دلخواه خود می رسیدید. به عنوان مثال اگر در گوگل سرچ می کردید «ساعت قرمز» ممکن بود با یک ساعت و با یک تصویر از رنگ قرمز مواجه شوید. بسیاری اعتقاد داشتند با گذاشتن علامت + میان ساعت و قرمز می توان این ایراد را رفع کرد. اما متاسفانه این ترفند نیز کارساز نبود. تا اینکه مرغ مگس خوار وارد دنیای گوگل شد. پس از انتشار این الگوریتم گوگل به هر زبانی متوجه درخواست کاربران می شود. به نوعی این الگوریتم در باهوش و سریع شدن گوگل بسیار بسیار موثر بود.

الگوریتم مرغ مگس خوار چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

الگوریتم مرغ مگس خوار چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

همانطور که گفتیم این الگوریتم بر خلاف دیگر الگوریتم های گوگل به جریمه کردن سایت نمی پردازد. از این رو تاثیری در رتبه و جایگاه وب سایت ها نیز ندارد. به همین دلیل است که تاثیر مستقیمی نیز بر سئو وب سایت ندارد. با این حال نباید گفت که هیچ تاثیری ندارد. در حقیقت مرغ مگس‌ خوار بیش‌ تر از اینکه یک تهدید باشد، یک فرصت است برای سئوی سایت شما. چرا که شما می توانید با تولید محتوای مناسب و متناسب با این الگوریتم، کاربران زیادی را به سمت سایت خود جذب کنید. در حقیقت شما با استفاده از این الگوریتم می توانید در نزدیک شدن گوگل به سمت زبان انسان کمک زیادی کنید. در نتیجه سایت شما نیز رشد می کند سئو خوبی دریافت خواهد کرد.

چطور وب سایت خودمان را برای الگوریتم مرغ مگس خوار بهینه سازی کنیم؟

شاید یکی از راحت ترین الگوریتم های گوگل، مرغ مگس خوار باشد. چرا که برای بهینه سازی سایت خود بر اساس این الگوریتم لازم به انجام کار اضافه ای نیست. همچنین لازم نیست که مواردی را رعایت کنید تا مانند پاندا جریمه نشوید. تنها کافی است به سئو کلاه سفید ادامه دهید و از سئو کلاه سیاه دور باشید. حتی الامکان از سئو کلاه خاکستری نیز استفاده نکنید. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه زیادی داشته باشید، تولید محتوای خوب و با کیفیت است. سعی کنید در تولید محتوای خوب و با کیفیت و معتبر و جامع و کامل تلاش زیادی انجام دهید.

جمع بندی

گوگل با ارائه الگوریتم های مختلف و بروزرسانی هایی که در فواصل زمانی خاصی منتشر می کند، به دنبال مفیدتر شدن مطالب وب سایت ها برای کاربران است. در حقیقت کاری که گوگل در دنیای سئو انجام می دهد، لطف بسیار بزرگیست که به تمام کاربران در جای جای جهان می کند. الگوریتم فرد مرغ مگس خوار نیز در همین راستا طراحی و منتشر شد. سعی کنید هنگام طراحی سایت، تولید محتوا و بهینه سازی آن به این الگوریتم ها توجه زیادی کنید تا بهترین نتیجه را در وب سایت خود ببینید..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا