سئوطراحی سایت و سئو

الگوریتم Coati جایگزینی برای الگوریتم پاندا

گوگل با معرفی الگوریتم Coati، پاندا را بازنشسته کرد

الگوریتم Coati جایگزینی برای الگوریتم پاندا

گوگل از سال 2010 بود که شروع به معرفی و ارائه الگوریتم های مختلف برای رتبه بندی سایت ها کرد. با این کار بود که سئو به مفهوم امروزی خودش دست پیدا کرد. امروزه دیگر به راحتی گذشته نمی توان در لینک یک نتایج جستجو قرار گرفت. چرا که الگوریتم های گوگل به دنبال بهبود این نتایج هستند. یکی از بهترین الگوریتم های گوگل، الگوریتم پاندا بود که در سال 2012 معرفی شد که در راستای قانونمندتر شدن نتایج جستجو عمل می کرد. وظیفه اصلی آن مبارزه با سایت های ضعیف و محتوای بی کیفیت و تکراری بود. اما حالا گوگل بعد از حدود 10 سال با معرفی الگوریتم Coati در اواخر سال 2022 بازنشستگی الگوریتم پاندا را اعلام کرد. در این مقاله قصد داریم که به معرفی اجمالی الگوریتم تازه وارد گوگل بپردازیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

چرا گوگل کوآتی را جایگزین پاندا کرد؟

چرا گوگل کوآتی را جایگزین پاندا کرد؟

اولین سوالی که در ذهن هر کسی نقش می بندد این است که چرا گوگل کوآتی را جایگزین پاندای محبوب خودش کرد؟ الگوریتمی که یکی از بهترین ابزارهای گوگل برای بهبود سئو به شمار می رفت و نظم خوبی به رتبه بندی سایت ها داده بود. جواب به این سوال کاملا واضح است. گوگل همیشه به دنبال بهتر شدن و بروز تر کردن روش های خود است. اهمیتی که این شرکت به سئو می دهد بی نظیر است و قصد دارد روز به روز نتایج را برای کاربران بهتر از قبل کند. از این رو به دنبال بروز کردن الگوریتم های خود هرچند خوب و کاربردی باشند، می باشد. به همین دلیل سعی کرد تا با معرفی کوآتی پاندا را کنار بگذارد و بهبودی عظیم در این زمینه ایجاد کند.

آیا کوآتی به کلی با پاندا متفاوت است؟

متاسفانه یا خوشبختانه پاسخ به این سوال خیر است. بیشتر منابع معتبر سئو در دنیا، تفاوتی میان کوآتی و پاندا نمی دانند بلکه به نظر آن ها الگوریتم Coati تنها نسخه بروز شده الگوریتم پاندا است که تغییر نام داده است. با این حال تفاوت های جزئی در این دو الگوریتم دیده می شود. به عنوان مثال پاندا سایت هایی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کردند و محتوای ضعیفی داشت را جریمه یا به اصطلاح پنالتی می کرد. اما روشی که الگوریتم Coati در پیش گرفته است کاملا متفاوت است. کوآتی سایتی را جریمه نمی کند بلکه معتقد است بی‌ توجهی به سایت‌ هایی با محتوای ضعیف خودش بهترین جریمه است. لازم به ذکر است که به گفته مدیران گوگل مدت ها پیش از معرفی در حال اجرا است و ما بدون اینکه بدانیم با آن کار کرده ایم.

الگوریتم Coati چطور کار می کند؟

الگوریتم Coati چطور کار می کند؟

همانطور که گفتیم کوآتی جایگزینی برای پاندا به حساب می آید و شاید نوعی بروزرسانی برای آن باشد. از این رو طبیعی است که رویکرد، عملکرد و اهدافش مانند پاندا باشد. به عبارت دیگر هدف الگوریتم Coati نیز حذف وب سایت‌ های ضعیف و با محتوای بی‌ کیفیت از SERP یا صفحه نتایج جستجوی گوگل است. درست مانند کاری که پاندا پیش از آن انجام می داد. گوگل روز به روز به دنبال سایت هایی است که محتوای ضعیف و کپی منتشر می کنند. چرا که از نظر گوگل چنین محتواهایی دیگر ارزش ندارند و صرفا وقت کاربران را تلف می کنند. پس برای اینکه مورد خشم و غضب الگوریتم Coati قرار نگیرید بهترین کار انتشار محتوای مفید، خوب و باکیفیت بالا است!

جمع بندی

اهمیت محتوای خوب و باکیفیت آنقدر زیاد است که بدون شک گوگل باز هم به دنبال بهبودهای الگوریتم های خود در این راستا می باشد. بهتر است شما نیز برای دوستی با این الگوریتم ها به فکر افزایش کیفیت محتوای خود باشید. در ضمن اگر به دنبال سئو کردن و بهبود جایگاه وب سایت خود هستید اما دانش کافی در این حوزه را ندارید و یا وقتی برای آن در برنامه خود ندارید می توانید به تیم سئو و بهینه سازی تهران سرور اعتماد کنید. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلان موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا