آموزشفناوریمعرفی نرم افزار های مرتبط

امن ترین موتورهای جستجو به غیر از گوگل

موتورهای جستجوی امن

امن ترین موتورهای جستجو به غیر از گوگل

حریم خصوصی این روزها از اهمیت بسیاری برخوردار است و اکثر کاربران به دنبال محافظت از اطلاعات شخصی خود هستند. از این رو نرم افزارها و دنیای وب نیز به سرعت در حال کار بر روی چنین مسئله ای هستند. در نتیجه، بسیاری از موتورهای جستجوی موجود، ویژگی‌ های متمرکز بر حریم خصوصی را به پلتفرم‌ های خود اضافه کردند. ما در این مقاله از وبلاگ تهران سرور قصد داریم امن ترین موتورهای جستجو به غیر از موتور جستجو محبوب دنیا یعنی گوگل را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم بر روی اطلاعات شخصی خود حساس هستید این مقاله را از دست ندهید.

DuckDuckGo

DuckDuckGo

DuckDuckGo محبوب ترین موتور جستجویی است که حریم خصوصی کاربران را در اولویت قرار می دهد. هیچ یک از داده های شما را ردیابی، جمع آوری یا ذخیره نمی کند. اگرچه هنوز از تبلیغات آزاردهنده استفاده می کند. نتایج جستجو از منابع مختلف، از جمله خزنده خود و سایر موتورهای جستجو (به غیر از گوگل) به دست آمده است. DuckDuckGo ویژگی هایی مانند دستورات پیشرفته را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد سرعت جستجوی خود را افزایش دهید. همچنین، رابط جستجوی DuckDuckGo به راحتی می‌تواند مطابق با اولویت‌های شما سفارشی شود. DuckDuckGo بی شک از امن ترین موتورهای جستجوی بازار به شمار می رود.

Startpage

Startpage

Startpage یک موتور جستجو است که بر حریم خصوصی و امنیت کاربر تمرکز دارد. که شامل عدم ثبت اطلاعات شخصی و تاریخچه جستجو، عدم نمایه سازی کاربران و حذف آدرس های IP از سرورهای Startpage است. با این حال باید توجه کنید که این موتور جستجو، نتایج جستجوی خود را از گوگل دریافت می کند. که آن را به یک جایگزین محبوب برای کسانی تبدیل می کند که برای حفظ حریم خصوصی ارزش قائل هستند، اما همچنان خواهان دقت نتایج جستجوی گوگل هستند. لازم به ذکر است که این شرکت همچنین یک پلتفرم ایمیل امن به نام StartMail را ارائه می دهد.

Qwant

Qwant

Qwant یک موتور جستجو است که کاربران خود را ردیابی نمی کند. در حقیقت این موتور یکی از بهترین موتورهای جستجو برای افرادی است که نگران حریم خصوصی خود هستند. مانند سایر موتورهای جستجوی رایگان، Qwant بودجه خود را از طریق تبلیغات تامین می کند. اما، چون کوکی وجود ندارد، تبلیغ‌کنندگان Qwant نمی‌توانند تبلیغات را برای کاربران خاص هدف قرار دهند. اگرچه Qwant یک سایت انگلیسی زبان است، اما در فرانسه توسعه یافته و میزبانی می شود.

Brave Search

اگر با مرورگر Brave آشنا باشید احتمالا از شنیدن نام Brave Search نیز متعجب نخواهید شد. Brave Search یک موتور جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی است که جستجوی خصوصی و ناشناس را ارائه می دهد. می توانید آن را در داخل یا خارج از مرورگر وب Brave استفاده کنید. بر خلاف برخی دیگر از موتورهای جستجوی کوچکتر، Brave از فهرست و الگوریتم های وب خود استفاده می کند. اما می‌توانید «Google Backback» را فعال کنید. این بدان معناست که Brave گوگل را نیز بررسی می کند تا نتایج دقیق تری ارائه دهد. ویژگی Summarizer آن (که در تصویر مشخص است) یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که پاسخ‌ های مستقیم را در نتایج جستجو ارائه می‌ کند.

You.com

You.com

You.com یک موتور جستجوی نسبتاً جدید است. که در سال 2021 تاسیس شد و از نتایج Bing مایکروسافت به عنوان منبع داده استفاده می کند. مانند سایر موتورهای جستجوی جدیدتر، You.com بر حفظ حریم خصوصی و شخصی سازی نتایج جستجو تمرکز دارد. You.com همچنین مجموعه‌ ای از برنامه‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی، از جمله دستیار چت YouChat، یک دستیار نوشتن به نام YouWrite و یک تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی به نام YouImagine را ارائه می‌ دهد.

Swisscows

Swisscows

Swisscows یک موتور جستجوی حریم خصوصی است که در سال 2014 تأسیس شد. این موتور جستجوگر وب و فهرست خود را دارد، اما از Bing به عنوان منبع داده نیز استفاده می کند. ویژگی منحصر به فرد این سایت جستجو، تجربه خانواده محور آن است که نتایج جنسی را ایندکس نمی کند یا نشان نمی دهد. لازم به ذکر است که می توانید با نصب افزونه، Swisscows را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود در کروم راه اندازی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا