آموزشسخت افزارطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسفناوری

اهمیت بک آپ گرفتن از وب سایت

چرا باید از وب سایت نسخه پشتیبان تهیه کرد؟

اهمیت بک آپ گرفتن از وب سایت

در دنیای امروز که اطلاعات از اهمیت زیادی برخوردارند و نقش مهمی ایفا می کننذ، حفظ و نگهذاری از آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. خصوصا وقتی که این اطلاعات در معرض خطرات گوناگونی باشند. به همین دلیل، تهیه نسخه پشتیبان یا همان بک آپ گرفتن از وب سایت می‌ تواند در بسیاری از شرایط حیاتی و پر خطر به یازیابی اطلاعات مهم شما کمک کند. در این مقاله قصد داریم تا به اهمیت بک آپ گرفتن از وب سایت اشاره کنیم و دلایل مهم بودن این موضوع را توضیح دهیم. پس با وبلاگ تهران سرور همراه باشید.

1. محافظت در برابر اشتباهات انسانی

مهم ترین عاملی که با اطلاعات سر و کار دارد، انسان است. به همین دلیل ممکن است هر کسی به اشتباه یک فایل مهم را از وب سایت خود حذف کند. و یا تغییری ایجاد کند که برخی از عملکردهای سایت را مختل کند. این اشتباهات و خطاهای انسانی کاملا رایج هستند و ممکن است از جانب هر کسی رخ دهد. از این رو اهمیت تهیه نسخه پشتیبان یا بک آپ بیش از پیش احساس می شود. فرض کنید که قصد داشتید تا قالب سایت خود را بروزرسانی کنید. اما به اشتباه، بخش از محتوای سایت را پاک کردید. بذون داشتن بک آپ بازگردانی آن محتوا امکان پذیر نیست. و اگر این اتفاق نیفتد، ضرر زیادی به سایت شما وارد خواهد شد.

چرا باید از وب سایت نسخه پشتیبان تهیه کرد؟

2. جلوگیری از اختلال در روند سایت پس از بروزرسانی

یکی از اصلی ترین مسائلی که بارها به آن اشاره کردیم، بروز بودن و بروزرسانی های متعدد وب سایت شما است. به عبارتی، بروزرسانی برای حفظ عملکرد درست و روان سایت بسیار ضروری است. با این حال ممکن است در روند بروزرسانی مشکلاتی پیش بیاید که عملکرد سایت شما را دچار اختلال کند. به همین دلیل بهترین کار این است که پیش از انجام بروزرسانی، یک نسخه کامل از وب سایت خود بک آپ بگیرید. اینگونه اگر در زمان بروزرسانی مشکلی ایجاد شود هم جای هیچ نگرانی وجود ندارد. چرا که شما از سایت خود به صورت کامل نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

3. مواجه شدن با مشکلات احتمالی و هکرها

محیط وب به هیچ عنوان محیط امنی نیست و ممکن است حملات مختلفی به وب سایت شما بشود. این حملات و بدافزارها می توانند باعث بروز اختلال یا از بین رفتن دیتا و اطلاعات شما شوند. از این رو باید در بازه های زمانی گوناگون و منظم، از وب سایت خود بک آپ تهیه کنید. گاهی اوقات نیز ممکن است هکرها به دنبال اطلاعات شما باشند و قصد از بین بردن آن ها را داشته باشند. در چنین مواقعی نیز تهیه نسخه پشتیبان بهترین گزینه برای شما است.

جمع بندی و پیشنهاد تهران سرور

کارشناسان تهران سرور پیشنهاد می‌ کنند که آخرین نسخه‌ های پشتیبان خود را در یک درایو خارجی مانند هارد دیسک، SSD، NVMe نگهداری کنید. حتی فضاهای ذخیره‌ سازی مجازی مثل Dropbox، Google Workspace نگهداری کنید. همچنین به جز موارد گفته شده می‌ توانید نسخه بک آپ گرفته شده وب سایت خود را در فضای ابری نیز آپلود نمایید و یک نسخه از آن را در سرور خود نگه دارید. تمامی این موارد به شما کمک می کند تا در هر صورتی اطلاعات شما از بین رفتند، به سادگی و با چند کلیک ساده آن ها را بازیابی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا