آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسفناوریکنترل پنل ها

اهمیت داشتن گواهی SSL از نگاه گوگل

گواهی SSL و اهمیت آن برای موتور جستجوی گوگل!

گواهی SSL و اهمیت آن برای موتور جستجوی گوگل!

شاید درباره‌ ی گواهی SSL اطلاعاتی داشته باشید. و کاربرد و اهمیت آن را نیز برای وب سایت‌ ها درک کنید. شاید هم در دسته‌ی دیگری قرار دارید و اطلاعات شما در این زمینه بسیار ناچیز است یا به کلی از وجود چنین گواهینامه‌ ای بی خبر باشید. به هرحال عضو هر یک از این دو گروه باشید می‌ توانید تفاوت پروتکل‌های HTTP و HTTPS و اهمیت گواهی SSL در دنیای وب را در وبلاگ تهران سرور مطالعه کنید. تا با اطلاعات جامع‌تری به خواندن این مقاله بپردازید. در حقیقت قصد داریم در این مقاله از اهمیت داشتن گواهی SSL برای وب سایت‌ ها صحبت کنیم و بگوییم چرا این گواهی برای گوگل از اهمیت بسیاری برخوردار است و آیا تاثیری بر سئو سایت شما نیز خواهد داشت یا خیر. اگر به دنبال پاسخ این سوال‌ها هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا SSL از اهمیت بالایی برخوردار است؟

در گذشته‌ ی نه چندان دور، وب سایت‌ها از پروتکل HTTP استفاده می‌ کردند. که چندان از نظر امنیت قدرتمند نبود. در حقیقت بسیاری از وب سایت‌ ها خصوصا سایت‌ های فروشگاهی از این پروتکل استفاده می‌ کردند. که نه برای صاحبان سایت و نه مشتریان آن‌ ها امن نبود. گوگل نیز به مرور و در نسخه‌ های پیاپی که از مرورگر خود یعنی گوگل کروم می‌ داد. با ارائه هشدارهایی به کاربران در خصوص سایت‌ هایی که از این پروتکل استفاده می‌ کردند هشدار می‌ داد.

گواهی SSL و اهمیت آن برای موتور جستجوی گوگل!

رفته رفته و با وجود آمدن گواهی SSL و ایجاد پروتکل HTTPS امنیت سایت‌ ها در فضای مجازی بیش از پیش شد. و کاربران با اطمینان بیشتری به خرید و وب گردی می‌ پرداختند. گوگل نیز از اهمیت این موضوع با خبر بود و در نسخه‌ های به روز تر خود از مرورگر کروم، بازدیدکنندگان را آگاه می‌ کند که وب سایتی که در حال جستجو در آن هستید از چه پروتکلی استفاده می‌ کند. در واقع اگر از HTTP استفاده می‌ کند به شما اخطار می‌ دهد که هر چه سریع‌ تر صفحه مربوطه را ترک کنید! همین امر به در نرخ بازدید شما و سئو آن نیز تاثیر مستقیم دارد.

تاثیر SSL بر سئو سایت

همانطور که پیش‌ تر گفته بودیم، الگوریتم‌ های گوگل برای رتبه‌ ‎بندی وب سایت‌ ها تغییرات گسترده‌ ای کرده است. از این رو اهمیتی زیادی به ایمنی سایت‌ ها می‌ دهد. و سایت‌ هایی که از امنیت بالایی برخوردارند نزد گوگل محبوب‌ تر هستند. و می‌ توانند رتبه‌ های بالایی را در موتورهای جستجو کسب کنند. به همین ترتیب وب سایت‌ هایی که از پروتکل‌ HTTPS و گواهی SSL استفاده می‌ کنند، به دلیل اینکه سطح امنیتی بالاتری نسبت به HTTP دارند راحت‌ تر و با سرعت بیشتری در گوگل ایندکس می‌ شوند.

گواهی SSL و اهمیت آن برای موتور جستجوی گوگل!

جمع‌ بندی

شما نیز اگر صاحب سایت و کسب و کار اینترنتی هستید، بهتر است هرچه سریع‌ تر گواهی SSL را برای وب سایت خود فعال کنید. با انجام این کار علاوه بر بالا بردن امنیت سایت خود و جلب اعتماد گوگل و دیگر موتورهای جستجو، می‌ توانید سئو سایت خود را نیز افزایش دهید. و کاربران بیشتری را به سمت سایت خود روانه کنید. لازم به ذکر است که می‌توانید برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما می توانید به کانال‌ ما در آپارات مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا