LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

اهمیت روز افزون کلاس مجازی

چرا کلاس مجازی اهمیت دارد؟

اهمیت روز افزون کلاس مجازی

چند سال آینده زمان بسیار مناسبی برای آموزش خواهد بود. فناوری‌های جدید در حالی که در تلاش برای رهایی از مشکلات قدیمی هستند. با مشکلات جدیدی روبرو خواهند شد. همچنین کلاس‌ها و اساتید نقش متفاوتی ایفا خواهند کرد و ابزار خود را تغییر خواهند داد. این موضوع با ظهور بسیاری از فناوری‌ها قابل مشاهده است. به عنوان مثال استفاده آیپد و  تبلت‌ها، کلاس‌های معکوس و برنامه‌های BOYD (دستگاه خود را بیاورید) و…. هر یک نوید تحول در آموزش را به روش‌های شگفت‌آور و ابتکاری می‌دهند و در نوع خود هیجان انگیز هستند. با این حال یک تکنولوژی به طور خاص، تاثیر قدرتمند و بسیاری بر آموزش در سال‌های آتی دارد. و آن کلاس مجازی است که دلایل زیادی مانند افزایش دسترسی، نیازهای رو به رشد دانش آموزان و مدارس و همچنین انعطاف پذیری این تکنولوژی برای تبدیل شدن به کلاس اصلی است. تمام این عوامل در کنار هم، نوید بخش اهمیت کلاس‌ مجازی در طی چند سال آینده خواهند بود.

دسترسی کلاس مجازی

قبل از هرچیز باید درباره دسترسی کلاس‌های مجازی صحبت کرد. ۱۰ سال قبل کلاس‌های مجازی نمی‌توانستند وجود داشته باشند. علت آن هم نبود اینترنت پرسرعت عدم وجود ابزارها و زیرساخت‌ها بود که وجود چیزی به نام کلاس مجازی را دشوار می‌کرد. اما امروزه این مشکلات تا حدود زیادی رفع شده‌اند. سرعت اینترنت بیش از پیش شده و ابزارهای زیادی مانند اسکایپ و گوگل و ادوب کانکت مسیر را برای کلاس‌های مجازی هموار کردند. بسیاری از آموزشگاه‌ها نیز از زیرساخت‌هایی مانند وب سایت برخوردارند که پشتیبانی مجازی را سرعت می‌بخشند. در حقیقت این‌ها عواملی هستند که امکان برگزاری کلاس‌‌های آنلاین را فراهم می‌کنند. و مطمئنا باید گفت که بدون آن‌ها، کلاس مجازی گزینه‌ای برای امروز نبود!

رفع محدودیت‌ها

یکی از اهداف اصلی ایجاد کلاس‌های مجازی، رفع محدودیت‌ها به ویژه برای مدارس و آموزشگاه‌های مناطق محروم است. که با استفاده از کلاس مجازی می‌توانند پا به پای متد روز آموزش دنیا حرکت کنند. در واقع کلاس‌های آنلاین این امکان را برای دانش آموزان روستایی فراهم می‌آورد. که در کلاس‌های پیشرفته مناطق توسعه یافته‌تر، بدون مهاجرت از روستا شرکت کنند. و با دیگر دانشجویان نیز از نقاط مختلف به تعامل بپردازند.

اهمیت روز افزون کلاس‌ مجازی

اما چیزی که کلاس مجازی را از سایر تکنولوژی‌های نو ظهور متمایز می‌سازد، نگرش جدید و سطح کاربردی است. که به آموزش می‌دهد. به کلاس‌های سنتی فکر کنید. کلاس‌هایی که از نظر زمان و مکان شما را محدود می‌کنند. در مقابل کلاس مجازی هیچ یک از این محدودیت‌ها را ندارد و می‌توان در هر زمان و مکان در آن شرکت کرد و نتایج مطلوبی را به دست آورد.

آینده‌ی نه چندان دور!

آموزش از ارکان جدایی ناپذیر در انتقال مفاهیم بین انسان‌هاست و از سال‌های دور به طور مداوم بوده است اما با شکل‌های گوناگون. امروزه نیز با توجه به مشغله‌های گوناگون بشر، هزینه‌های رفت و آمد و از همه مهم‌تر پیشرفت تکنولوژی برای راحتی انسان، آموزش نیز نیازمند تغییر در رویه خود می‌باشد. کلاس‌های مجازی این امکان را برای شروع سبک جدیدی از آموزش با هزینه‌های کمتر و تجربه یادگیری لذت بخش‌تر فراهم کرده است. و مطمئنا در آینده نه چندان دور پیشرفت‌های بسیاری خواهد کرد.

جمع بندی

حال که با مزایای کلاس مجازی آشنا شدید، اگر قصد خرید LMS مودل با قابلیت اتصال به Adobe Connect و BigBlueButton را دارید، شرکت تهران سرور ارائه کننده حرفه‌ای خدمات تحت وب و محیط‌های آموزشی آنلاین آماده همکاری با شما می‌باشد. کلیه سرویس‌های ارائه شده توسط مجموعه ما همراه با پشتیبانی ۲۴ ساعته تیم حرفه‌ای متخصصان ارائه می‌گردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا