آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسکسب و کار

اهمیت مکان سرور برای سئو سایت

آیا مکان سرور برای سئو سایت اهمیت دارد؟

اهمیت مکان سرور برای سئو سایت

با توجه به اینکه عملکرد یک کسب و کار به شدت به مراحل کوچک اما استراتژیک متکی است، یادگیری بیشتر در مورد سئو برای اجرای موثر آن ها بسیار مهم است. اگر می خواهید در مورد تأثیر مکان میزبانی وب سایت بر سئو بدانید، به خواندن این پست ادامه دهید. تا تمام جزئیاتی را که باید در مورد بهینه سازی سئو وب سایت خود برای جذب مخاطبان بیشتر بدانید، یاد بگیرید. در این مقاله سعی داریم تا درباره اهمیت مکان سرور میزبانی برای سئو سایت درباره شما صحبت کنیم. پس با وبلاگ تهران سرور همراه باشید.

بررسی رابطه بین مکان سرور و سئو

آیا تأثیر مکان سرور بر سئو اساساً مهم است؟ پاسخ به این سوال نسبتاً پیچیده است. هنگام بررسی تأثیر مکان سرور بر سئو، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید کدام یک از عوامل مؤثر بر سئو تحت تأثیر مکان قرار می گیرند. تا بتوانیم تصمیم بگیریم که آیا باید مکان سرور را به عنوان بخش مهمی از استراتژی سئو خود در نظر بگیرید یا خیر. از بین تمام عناصر حاکم بر سئو، دو عنصر به شدت به موقعیت جغرافیایی وب سرور، یعنی سرعت وب سایت و نام دامنه آن بستگی دارد. در دو بخش بعدی این دو عامل به تفصیل مورد بحث قرار خواهند گرفت.

تجزیه و تحلیل تأثیر مکان سرور بر رتبه بندی SEO

گوگل بارها اعلام کرده است که با وب سایت ها بر اساس موقعیت جغرافیایی آن ها رفتار متفاوتی ندارد. گوگل هیچ گونه سوگیری موقعیت مکانی برای تبلیغ وب سایت ها در یک منطقه خاص و نادیده گرفتن وب سایت هایی که در جای دیگر قرار دارند، ندارد. با این وجود، گوگل در واقع از موقعیت مکانی برای هدف‌ یابی جغرافیایی وب‌ سایت‌ ها استفاده می‌ کند. به این معنی که اگر وب سرور شما در ایالات متحده است و ارائه‌ دهنده شما یک آدرس IP ایالات متحده را به شما اختصاص داده است، Google بر تبلیغ شما در آن منطقه خاص تمرکز می‌ کند. که به نوبه خود باعث می‌ شود که سایت شما عمدتاً در جستجوهای گوگل کاربران اینترنتی آمریکایی ظاهر شود. تصور کنید که مخاطب هدف شما در اروپای مرکزی زندگی می کند. در این سناریو، داشتن یک وب سرور ایالات متحده برای SEO شما مفید نیست.

آیا مکان سرور برای سئو سایت اهمیت دارد؟

یکی دیگر از راه‌هایی که گوگل می‌ تواند وب‌سایت شما را به‌ وسیله آن هدف‌ گذاری جغرافیایی کند نام دامنه آن است. با در نظر گرفتن .fr به عنوان مثال، اگر نام دامنه www.example.fr باشد، گوگل به طور خودکار مخاطبان هدف را فرانسوی در نظر می گیرد. TLD های خاص یک کشور بر نتایج جستجوی محلی شما تأثیر مطلوبی خواهد گذاشت. بنابراین به یاد داشته باشید، اگر مخاطب محلی دارید، همیشه بهتر است سرور خود را در همان منطقه با مخاطبان خود داشته باشید و همچنین یک دامنه خاص منطقه را برای سئوی بهتر انتخاب کنید.

تجزیه و تحلیل تأثیر مکان سرور بر سرعت و عملکرد وب سایت

سرعت وب سایت نقش بسزایی در تجربه و رضایت کاربر دارد. با این وجود، بهبود سرعت وب می‌ تواند حتی به اثرات مثبت بیشتری نسبت به تجربه کاربری بهتر منجر شود. برای مثال، سرعت وب‌ سایت مستقیماً بر سئو تأثیر می‌گذارد، زیرا تحویل سریع محتوا برای رتبه‌ بندی نتایج جستجو توسط Google بسیار مهم است. فرض کنید یک کاربر به دنبال پاسخ یک سوال است، و شما به اندازه کافی سریع پاسخ نمی دهید، حتی اگر توضیح بهتر و جامع تری دارید. در این صورت، به احتمال زیاد گوگل وب سایت شما را به عنوان اولین نتیجه نشان نمی دهد.

آیا مکان سرور برای سئو سایت اهمیت دارد؟

اما این ارزیابی زمان پاسخ در واقع چگونه کار می کند؟ گوگل از معیاری به نام Time To First Byte یا به اختصار TTFB استفاده می کند. هنگامی که از طریق مرورگر خود درخواست می کنید محتوای یک وب سایت را مشاهده کنید، بین چند میلی ثانیه تا حتی چند دقیقه طول می کشد تا وب سایت پاسخ دهد. زمانی که وب سرور به درخواست پاسخ می دهد و اولین بایت اطلاعات را به مرورگر شما تحویل می دهد TTFB نامیده می شود. مکان سرور بر سرعت و در نتیجه بر TTFB وب سایت تأثیر می گذارد. حال تصور کنید سرور شما آنقدر دور قرار گرفته است که داده‌ های وب‌ سایت شما باید از طریق شبکه‌ های زیردریایی عبور کند و قبل از رسیدن به کاربر، از یک سری سرورهای دیگر در سراسر جهان عبور کند.

جمع بندی

سئو یکی از مهم ترین عواملی است که به حضور آنلاین موفقیت آمیز کسب و کار شما کمک می کند. یکی از موارد تأثیرگذار که باید در نظر بگیرید تأثیر مکان میزبانی وب سایت بر سئو است. موقعیت مکانی وب سرور می تواند بر سرعت و هدف گذاری جغرافیایی تأثیر بگذارد. با مطالعه نوشته‌ های پیشین در این زمینه و همچنین خواندن این مقاله، اگر احساس نیاز به یک وب سایت وردپرسی در هر زمینه‌ای داشتید، می‌ توانید به تهران سرور اعتماد کنید. تهران سرور ارائه دهنده خدمات وب و طراحی سایت با برخورداری از تیم طراحی و پشتیبانی حرفه‌ای، تحویل فوری و قیمت‌ های مقرون به صرفه آماده همکاری با شماست. همچنین برای دیدن ویدیو‌های آموزشی ما می‌ توانید به کانال آپارات مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا