آموزش های adobeconnect

نحوه ایجاد و مدیریت (اتاق های استراحت) Breakout Rooms ادوب کانکت

نحوه ایجاد و مدیریت Breakout Rooms ادوب کانکت (اتاق های استراحت)

در ابتدا باید بگوییم: اتاق های استراحت یا همان Breakout rooms ادوب کانکت به اتاق هایی گفته می شود که در یک جلسه کلاس مجازی برای تقسیم بندی افراد حاضر در کلاس به گروه های مجزا و کوچکتر ایجاد میشود. تا برقراری ارتباط صوتی، تصویری، اشتراک فایل و به طور کلی تبادل اطلاعات بهتر صورت گیرد.

از اتاق های برک اوت در کلاس های مجازی ادوب کانکت با 200 کاربر و یا کمتر می توان استفاده نمود. و Host یا مدرس کلاس می تواند تا 20 اتاق استراحت ایجاد نماید.
به عنوان مثال اگر شما یک جلسه مجازی با 20 کاربر دارید، می توانید چهار Breakout room ایجاد کنید. و هر 5 کاربر را به داخل یک اتاق هدایت کنید.  بدین صورت کاربران می توانند در قالب گروه های 5 نفره با یکدیگر صحبت کنند، از پاد چت استفاده کنند، روی تخته سفید مطالب مورد نظر خود را یادداشت کرده و یا صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارند. هاست کلاس نیز می تواند از تمامی اتاق های برک اوت بازدید کند و به سوالات کاربران پاسخ دهد. و این اتاق ها را به عنوان بستری برای بازی و یخ شکن دوره های آنلاین بسازد.

نحوه ایجاد Breakout rooms ادوب کانکت:

برای ایجاد اتاق استراحت در ادوب کانکت می بایست به نمای اتاق استراحت (Breakout Room View) بروید.

نکته: تصاویر مربوط به هر دو محیط اپلیکیشن ادوب و بستر تحت وب ادوب کانکت فارسی می باشد. که نحوه دسترسی و نمایش آنها مقداری با یکدیگر تفاوت دارد.

 همان طور که می بینید سه اتاق استراحت به صورت پیش فرض وجود دارد.
برای ایجاد یک اتاق جدید می بایست بر روی علامت + کلیک نمائید. و برای حذف یک اتاق می توانید بر روی علامت X در کنار هر اتاق کلیک کنید.

Breakout rooms در اپلیکیشن ادوب کانکت
Breakout rooms در ادوب کانکت فارسی
Breakout rooms در ادوب کانکت فارسی

برای شروع اتاق برک اوت بر روی کلید”start Breakout” و در محیط تحت وب فارسی سازی شده بر روی “Breakout را شروع کنید” کلیک کنید. و سپس بر روی نام خود در پاد لیست اسامی شرکت کنندگان نگه دارید. تا لیست اتاق های استراحت ایجاد شده برای شما مشخص شود. سپس می توانید اتاق استراحت مدنظر را به جهت ورود انتخاب نمایید. همچنین شما می توانید از طریق درگ کردن نام خود نیز به داخل اتاق مدنظر وارد شوید.

Breakout rooms در اپلیکیشن ادوب کانکت
Breakout rooms در ادوب کانکت فارسی

شما می توانید وارد هر اتاق شوید و محتوای مورد نیاز برای فعالیت های گروهی را تنظیم کنید. یادتان باشد لزومی ندارد که چیدمان هر اتاق مشابه دیگری باشد. و اتاق ها میتوانند با یکدیگر متفاوت باشند.

ارسال کاربران به داخل اتاق های برک اوت

1. بر روی نام کاربر مورد نظر در لیست اسامی کاربران کلیک کنید. و کاربر را از لیست نمایش داده شده به اتاق مربوطه هدایت کنید. همچنین می توانید از طریق درگ کردن کاربر مربوطه به داخل اتاق مدنظر نیز این کار را انجام دهید.

2. با کلیک روی دکمه توزیع (Distribute) شرکت کنندگان را به صورت خودکار به اتاق های استراحت اختصاص دهید. شرکت کنندگانی که قبلا به اتاق های استراحت اضافه شده بودند، در همان اتاق ها باقی میمانند.

3. با کلیک برروی دکمه چرخش در محیط تحت وب فارسی سازی شده می توانید شرکت کنندگان را از یک اتاق به اتاق دیگر منتقل کنید. و با هر بار کلیک بر روی این دکمه، کاربر مربوطه به اتاق بعدی منتقل میشود.

Breakout rooms در اپلیکیشن ادوب کانکت
Breakout rooms در اپلیکیشن ادوب کانکت
Breakout rooms در اپلیکیشن ادوب کانکت

تصاویر محیط ادوب کانکت فارسی:

Breakout rooms در ادوب کانکت فارسی
Breakout rooms در ادوب کانکت فارسی

ارسال پیام برای همه شرکت کنندگان در اتاق های استراحت ادوب کانکت:

میزبان‌ها می‌توانند پیام‌های مورد نظر خود را به همه اتاق‌ها ارسال کنند. این ویژگی می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. به این صورت که چند دقیقه قبل از پایان جلسات در Breakout rooms و بازگرداندن آنها به اتاق اصلی، یک پیام هشدار برای شرکت کنندگان ارسال شود. این مکانیسم به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا صحبت کردن، بارگیری فایل‌ها، و کار بر روی تخته سفید را قبل از پایان جلسه‌ به اتمام برسانند.

برای این کار بر روی منوی کشویی در پاد Attendees کلیک کنید. سپس گزینه Broadcast Message را انتخاب نمایید. و در پنجره ای که باز میشود، پیام خود را تایپ کنید. این پیام در تمامی اتاق ها تا زمانی که خود کاربران آن را نبندند، نمایان است.

Breakout rooms در اپلیکیشن ادوب کانکت
Breakout rooms در اپلیکیشن ادوب کانکت
Breakout rooms در ادوب کانکت فارسی
Breakout rooms در ادوب کانکت فارسی

ضبط اتاق های برک اوت ادوب کانکت:

Breakout rooms رکورد نمی شوند و تنها اتاق اصلی رکورد می شود. بنابراین پیشنهاد می شود زمانی که شروع به استفاده از اتاق های استراحت می کنید، رکورد کلاس را متوقف کنید. و پس از پایان دادن به اتاق های استراحت به وسیله زدن دکمه “End Breakout” یا “پایان Breakout” و بازگشت تمامی کاربران به اتاق اصلی، مجددا اقدام به فعال نمودن رکورد کلاس نمائید.

اشتراک گذاری محتوای اتاق های استراحت در کلاس اصلی:

پس از پایان برگزاری اتاق های برک اوت و بازگشت کاربران به اتاق اصلی، شما می توانید از طریق منوی pods و سپس گزینه Breakout Pods، محتویات هر اتاق را با همه افراد حاضر در اتاق اصلی به اشتراک بگذارید.

محتوا مربوطه در یک پاد جدید باز می شود.
توجه کنید که پادهای اتاق های استراحت فقط برای مشاهده هستند و قابل تغییر یا ویرایش نیستند.

Breakout rooms در اپلیکیشن ادوب کانکت
Breakout rooms در ادوب کانکت فارسی

به این صورت در این مقاله با نحوه ایجاد و مدیریت اتاق های استراحت یا همان برک اوت در ادوب کانکت آشنا شدید.
برای خرید ادوب کانکت فارسی به همراه آموزش های رایگان کلاس مجازی، میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا