تازه های

خبر: دیوان عدالت اداری اجباری بودن اینماد را قانونی دانست

خبر: دیوان عدالت اداری اجباری بودن اینماد را قانونی دانست

مدت زیادی است که به منظور مبارزه با پولشویی و کلاهبرداری های اینترنتی، سعی بر اجباری نمودن اینماد برای سایت های فروشگاهی دارند. تقریبا در سال ۱۳۹۸ بود که آیین نامه ای تصویب شد و سرانجام در آذر ماه ۱۴۰۰ لازم الاجرا شد. بانک مرکزی نیز داشتن این نماد اعتماد الکترونیک را الزامی دانست. اما همانطور که از ابتدا مخالفت هایی با این طرح وجود داشت، در هنگام اجرا نیز با واکنش های تندی از سوی وب سایت های بزرگی مانند، زرین پال دیجی کالا و… قرار گرفت. بسیاری از وب سایت ها و مدیران سعی در غیرقانونی جلوه دادن این طرح داشتند. اما سرانجام امروز یعنی در تاریخ ۱۴ اسفند سال ۱۴۰۰ دیوان عدالت اداری با رد شکایت علیه اینماد به این مسئله فیصله داد. با وبلاگ تهران سرور در بررسی این خبر جنجالی همراه باشید.

مهر تایید دیوان عدالت اداری بر اجباری بودن اینماد زده شد

مدت زیادی است که اجباری شدن اینماد برای کسب و کارهای اینترنتی دردسرساز شده. بسیاری با این طرح مخالف هستند و معتقدند که این رویه برای رونق کسب و کارهای اینترنتی کوچک بسیار دست و پا گیر است. از طرف دیگر موافقان این طرح اذعان دارند با اجباری شدن اینماد دزدی ها و کلاهبرداری های اینترنتی ناشی از وب سایت های فروشگاهی به حداقل ممکن می رسد. این مسئله تا جایی ادامه پیدا کرد که برخی از شرکت های پرداختیار علیه مصوبه مذکور شکایت نمودند. اما امروز مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خبر داد که دیوان عدالت اداری بر اجباری بودن اینماد مهر تایید زد! در حقیقت به نظر می رسد این مسئله بعد از گذشت حدودا ۳ ماه بالاخره به پایان رسید.

رعایت الزام قانونی داشتن نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) به عنوان مجوز فعالیت کسب‌ و کارهای اینترنتی جهت دریافت درگاه پرداخت توسط دیوان عدالت اداری ابلاغ شد. به عبارت دیگر از آن جایی که آرای دیوان عدالت اداری برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی و مراجع اداری کشور لازم الاجرا است، به نظر می رسد این مسئله خاتمه یافت. علاوه بر این رکز توسعه تجارت الکترونیکی خبر داده این موضوع پس از تأیید رئیس قوه قضائیه به تصویب هیئت وزیران رسیده است. همچنین اعلام شد بانک مرکزی نیز مکلف است از ادامه ارائه خدمات به ابزار پذیرش مجازی جلوگیری کند.

خبر: دیوان عدالت اداری اجباری بودن اینماد را قانونی دانست

با اجباری شدن این قانون چه می شود؟

شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که اجباری شدن این قانون به چه معنا است؟ باید گفت که بر اساس این ماده قانونی کسب‌ و کارهای اینترنتی، منوط به داشتن مجوز نماد اعتماد الکترونیکی هستند. به عبارت دیگر هیچ سایتی نمی تواند درگاه پرداخت اینترنتی بگیرد مگر آنکه از قبل نماد اعتماد الکترونیک گرفته باشد. همچنین تمامی وب سایت هایی که از قبل درگاه پرداخت دارند ولی اینماد ندارند باید هر چه زودتر اقدام به اخذ مجوز نمایند.

مزایا و معایب اجباری شدن اینماد چیست؟

به طور کلی هر طرح و قانونی مزایا و معایبی دارد و اجباری شدن اینماد نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از مزایای اصلی این قانون، کاهش دزدی و کلاهبرداری های اینترنتی است. همچنین ساماندهی به وب سایت های فروشگاهی و اعتماد سازی برای کاربران نیز از دیگر مزایای آن می باشد. از این پس وب سایت های ارائه دهنده کالا یا خدمات، پشتیبانی بهتری دارند و پس از دریافت هزینه به سرعت کالا یا خدمت را به دست مشتری می رسانند. با این حال اخذ اینماد کار ساده ای نیست. پروسه ی اخذ نماد اعتماد الکترونیک بسیار زمان بر است و برای کسب و کارهای کوچک دردسر ساز است. با این حال با اجرایی شدن این طرح چاره ای جز اخذ آن باقی نمی ماند.

تهران سرور دارای نماد اعتماد الکترونیک است

مجموعه تهران سرور به عنوان یکی از قدیمی ترین ارائه دهندگان خدمات وب و آموزش مجازی در ایران سال ها است که از نماد اعتماد الکترونیک بهره مند است. تهران سرور در سال ۱۳۹۴ موفق به اخذ اینماد گردید و ۶ سال است که با این نماد در جلب اعتماد مشتریان خود موفق بوده است. ما همیشه در تلاش هستیم تا اعتماد مشتریان خود را جلب کنیم و آن ها را از ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن مطمئن سازیم. این کار علاوه بر ایجاد اعتماد میان ما و مشتریان عزیز، باعث بالا رفتن اعتبار و همچنین ارائه خدمات به نحو احسن می شود.

جمع بندی

درست است که مراحل اخذ اینماد به خصوص برای وب سایت های فروشگاهی کوچک سخت و دشوار است. اما با توجه به تجربه ی مجموعه تهران سرور به شما پیشنهاد می کنیم، سختی این مسیر را تحمل کنید و برای کسب اعتبار بیشتر و جلب اعتماد مشتریان جدید، اینماد را اخذ نمایید. نظر شما چیست؟ آیا شما با این قانون موافق هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. اخذ اینماد اصلا سخت و دشوار نیست
    جهت اخذ اینماد، پروانه کسب مشاغل مجازی و کد مالیاتی در خدمتتون هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا