طراحی سایت و وردپرس

برای راه اندازی سایت به چه مجوزهایی نیاز داریم؟

مجوزهای مورد نیاز برای راه اندازی سایت

در دوران کرونا بسیاری از کسب و کارها ضررهای زیادی دیدند و برخی تا مرز ورشکستگی نیز رفتند. همین امر باعث شد تا خیل عظیمی از کسب و کارها به سمت تجارت الکترونیک و راه اندازی وب سایت گام بردارند. اما برخی دیگر بنا به دلایل زیادی از این کار سر باز زدند و ترجیح دادند شغل خود را به شیوه گذشته اداره کنند. بسیاری از این افراد می گویند برای راه اندازی وب سایت باید مجوزهای لازمی را اخذ کرد و پروسه طولانی را طی کرد. ما در این مقاله می خواهیم این ذهنیت غلط را از بین ببریم و به شما توضیح دهیم برای راه اندازی سایت به چه مجوزهایی نیاز دارید؟ اگر شما هم قصد ورود به دنیای کسب و کار اینترنتی را دارید اما از ترس اخذ مجوز و پروسه طولانی آن پشیمان شدید این مقاله تهران سرور را دنبال کنید.

انواع مجوز لازم برای راه اندازی و طراحی سایت

اگر شما قصد داشته باشید یک وب سایت برای خودتان یا کسب و کارتان راه اندازی کنید، نیاز به هیچگونه مجوزی ندارید! در حقیقت طراحی سایت و راه اندازی آن به سادگی آب خوردن است و کافی است شما اراده کنید. تا به امروز قانونی برای اخذ مجوز پیرو تاسیس کسب و کارهای اینترنتی وضع نشده و صرف انجام این کار نیاز به مجوز و مدرک خاصی ندارد. با این حال مدتی است که بنا بر حکم دیوان عدالت اداری، اجباری بودن اینماد الزامی است که در ادامه به آن می پردازیم.

برای راه اندازی سایت به چه مجوزهایی نیاز داریم؟

انواع مجوز لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در بخش بالا صرفا درباره راه اندازی وب سایت یعنی هر نوع وب سایتی صحبت کردیم. اما اگر شما بخواهید برای کسب و کار اینترنتی خود یک فروشگاه اینترنتی تعریف کنید نیازمند اخذ برخی مجوزها هستید. در حقیقت بسیاری از این مجوزها به نوعی تضمین شما به مشتری است. از طرفی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در آینده برای سایت شما رخ دهد جلوگیری می کند. در واقع شما با گرفتن این مجوزها می توانید درصد احتمال فیلترینگ سایت و عدم اعتماد مشتریان را به شدت کاهش دهید. اما این مدارک و مجوزها چه چیزهایی هستند؟

۱- اینماد

شاید وقتی حرف از مجوز برای فروشگاه اینترنتی می شود، اولین مجوز و مدرکی که به ذهن هر کسی متبادر می شود، اینماد است. صاحبان کسب و کار برای اخذ این نماد می توانند در سایت Enamad.ir اطلاعات هویتی خود را ثبت کنند و پس از طی مدت زمانی نماد خود را دریافت کنند. لازم به ذکر است که از سال گذشته دریافت اینماد برای کلیه کسب و کارهای اینترنتی اجباری شد و دیوان عدالت اداری اجباری بودن آن را نافذ دانست. بنا بر این حکم هیچ سایتی نمی تواند درگاه پرداخت اینترنتی بگیرد مگر آنکه از قبل نماد اعتماد الکترونیک گرفته باشد. همچنین تمامی وب سایت هایی که از قبل درگاه پرداخت دارند ولی اینماد ندارند باید هر چه زودتر اقدام به اخذ مجوز نمایند. پس می توان گفت مهمترین مجوز شما برای شروع کار، اینماد است.

۲- مجوز ستاد ساماندهی

برخی از صاحبان وب سایت ها و وب مستران نابلد می گویند که گاهی پیش آمده که به یکباره سایت آن ها فیلتر و از دسترس خارج شده است. دلیل رخ دادن این اتفاق عدم اخذ مجوز ستاد ساماندهی است. این وب سایت زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کند. وظیفه آن این است که اگر محتوایی خارج از عرف، شرع و دستورات فرهنگی را مشاهده کند، اقدام به فیلتر سایت شما می کند. اما شما با اخذ این مجوز تضمین می دهید که این کار را انجام ندهید. علاوه بر این در صورت انجام این کار و یا تشخیص اشتباه ربات های این کارگروه مبنی به تخلف، قبل از اقدام به فیلترینگ به شما اطلاع رسانی می شود. این اخطار می تواند از طریق ایمیل یا پیامک به شما اطلاع رسانی شود.

برای راه اندازی سایت به چه مجوزهایی نیاز داریم؟

۳- ثبت برند

یکی دیگر از مهم ترین کارهایی که باید برای سایت خودتان انجام دهید ثبت برند است. وقتی وب سایت شما معروف شد و بر سر زبان ها افتاد، باید به فکر ثبت کردن آن باشید. در صورتی که این کار را انجام ندهید ممکن است افرادی سودجو سایتی با اسم برند شما تاسیس کنند و به ثبت برسانند. از آن جایی که شما مدرک و مجوزی مبنی بر ثبت برند خود ندارید، نمی توانید ادعای مالکیتی نسبت به آن داشته باشید. خوشبختانه ثبت برند این روزها به صورت آنلاین امکان پذیر است و دیگر لازم نیست از سایت و شرکت های واسطه برای این کار استفاده کنید. به منظور ثبت برند خود به صورت آنلاین کافی است به سایت iripo.ssaa.ir مراجعه نمایید.

۴- مجوزهای نظام صنفی کسب و کارهای اینترنتی

این مجوزها برای مرحله پیشرفت و رسیدن به قله است. در حقیقت شما زمانی به اخذ چنین مجوزهایی نیاز پیدا می کنید که آنقدر بزرگ و پیشرفته شده باشید که نیاز به استخدام افرادی جهت پیشبرد اهداف خود هستید. با اخذ چنین مجوزهایی می توانید مانند بسیاری از شرکت ها به کارمندان خود به صورت قانونمند و شفاف حقوق بپردازید و برای آن ها بیمه در نظر بگیرید. اهمیت اخذ این مجوزها آن جایی مشخص می شود که شما بدون داشتن آن کارمند استخدام کنید. در صورتی که برای کارمند خود بیمه در نظر نگیرید و حقوق مکفی نپردازید، با آینده کسب و کار خود بازی می کنید!

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید، ما سعی کردیم مهم ترین مجوزهایی که شما برای راه اندازی سایت به آن ها نیاز
دارید را معرفی کنیم. پروسه اخذ این مجوزها ممکن است بنا به برخی شرایط طولانی شود. اما توجه کنید که
اخذ آن ها بسیار ارزشمند است و تضمینی برای فعالیت صحیح شما در این بازار محسوب می شود. پیشنهاد
ما این است اگر به دلیل سختی گرفتن چنین مدارکی تا به امروز از طراحی سایت اجتناب کردید زودتر وارد این
بازار پر سود شوید. همچنین اگر شما دارای سایت و کسب و کار اینترنتی هستید بهتر است هر چه سریع تر
اقدام به اخذ مجوزهای مذکور کنید.

سعی کنید طراحی وب سایت خود را تیم های با سابقه و حرفه ای واگذار کنید تا نتیجه کار با ایده و افکار شما همخوانی داشته باشد. مجموعه تهران سرور پیشرو در خدمات وب، آموزش مجازی و طراحی سایت آماده همکاری با شما است. تیم طراحی سایت ما متشکل از افرادی با سابقه و حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت هستند که می توانند انواع سایت را برای شما طراحی کنند. تهران سرور شما را با یک طراحی اصولی و سئو منظم شما را به نقطه اوج در کسب و کارتان می رساند. همچنین برای دیدن آموزش‌های ما می‌توانید به کانال‌ آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام واحترام.ببخشیدسوالم اینه اگرکسی بخواهد سایت داشته باشدآیابایدعلم ساخت سایت رابلدباشد؟آیابرای داشتن سایت بایدسرورداشته باشد؟اگرچنین نیست چطورمیتوان مطمئن شد کسیکه برای ماسایتی طراحی میکنه،خودش صاحب آن نشود؟اگرسایت مارشدکنه آیاباعث رشدآن کسیکه سایت رابرای ماساخته نمیشود؟آیابایدازسرورهای دیگران استفاده شود؟سرورهاکجاهستندداخل یاخارج؟صاحب سرورکیست؟آیاسرورهای زیادی وجودداردیاهرکسی خودش صاحب سروراست؟برفرض اینکه شمابرای ماطراحی سایت انجام دهیدیابه ماآموزش دهید،بعدازساخته شدن سایت آیاسرورسایت مادست شماست؟واقعاََ اینهارانمیدانیم.اگرامکان دارددراین خصوص به ماتوضیح دهیدشایدسوال بسباری هم همین باشد.سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا