Moodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButtonفناوریکسب و کار

برگزاری وبینار تعاملی

چگونه وبینار تعاملی برگزار کنیم؟

برگزاری وبینار تعاملی

شرکت ها و سازمان در دوران پساکرونا نیز علاقه مند به برگزاری وبینار هستند. در حقیقت مزایای برگزاری وبینار آنقدر زیاد است که تمامی افراد و کسب و کارها ترجیح می دهند. اما برای برگزاری یک وبینار خوب شما نیاز به ایجاد تعامل هستید. به بیان دیگر باید با حاضران در وبینار به گفتگو بپردازید و از راه های مختلف با آن ها ارتباط برقرار کنید. این کار علاوه بر بالا بردن سطح وبینار شما، در به دست آوردن اهداف شما نیز بسیار موثر است. در این مقاله قصد داریم روش هایی برای برگزاری وبینار تعاملی را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال برگزاری یک وبینار موفق هستید در این مقاله با تهران سرور همراه باشید.

چگونه وبینار تعاملی برگزار کنیم؟

چگونه وبینار تعاملی برگزار کنیم؟
نکاتی برای برگزاری تعاملی وبینار

راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. راه هایی بسیار ساده. این روش ها می توانند به شما برای پویا شدن وبینار کمک کنند. در ادامه برخی از بهترین روش ها برای برگزاری وبینار تعاملی را به شما معرفی می کنیم.

از مخاطبان خود سوال بپرسید

اولین و شاید ساده ترین کار برای باز کردن باب صحبت پرسش و در انتظار پاسخ بودن است. مطرح کردن یک سوال در جمعی با نفرات بالا می تواند به داغ شدن تنور گفت و گو کمک کند. اگر قصد دارید تعامل کنید و با مخاطبان خودتان ارتباط گسترده تری ایجاد کنید سعی کنید سوال بپرسید. از پرسیدن سوالات ساده و دم دستی که پاسخی کوتاه دارند اجتناب کنید. به سراغ سوالات چالشی بروید تا ذهن مخاطب را درگیر کنید. به همین سادگی می توانید تعاملی باورنکردنی با آن ها برقرار کنید.

از مخاطبان خود سوال بپرسید
پرسش از مخاطبان در تعامل وبینار کمک زیادی می کند

اجازه دهید مخاطب از شما سوال کند

مسلماً وقتی شما سوال بپرسید مخاطب نیز دوست دارد از شما سوال کند. بسیاری از سمینار و وبینارها به صورت یک طرفه هستند و باب تعامل از همان ابتدا بسته می شود. سعی کنید به این شیوه به کار خود ادامه ندهید. اجازه دهید مخاطب به سادگی سوالاتش را از شما بپرسد. شما نیز به آن پاسخ دهید تا تعامل را بیش از پیش افزایش دهید.

نظرسنجی برگزار کنید

به لطف استفاده از نرم افزارهای برگزاری وبینار مانند ادوب کانکت و بیگ بلو باتن، برگزاری نظرسنجی در وبینار کار سختی نیست. تمامی نرم افزارهای حرفه ای و مخصوص وبینار مجهز به قابلیت برگزاری نظرسنجی هستند. کافی است یک نظرسنجی درباره موضوعات مطرح شده در وبینار طراحی کنید. این کار کمک می کند که تعامل میان شما و کاربران بالاتر رود. همچنین به بهتر شدن جلسات بعدی در صورت وجود آن ها کمک زیادی خواهد کرد.

راه های ارتباطی

قطعا شما دوست دارید راه های ارتباطی خودتان را با مخاطبان حفظ کنید. اگر وبینار خوبی ارائه کنید و مطالب مفیدی را انتقال دهید مخاطبان نیز دوست دارند که راه ارتباط خودشان را با شما حفظ کنند. از این رو می توانید در حین برگزاری وبینار یا در انتهای آن راه های ارتباطی جدیدی به آن ها معرفی کنید. با این کار تعامل بیش از پیش میان شما و مخاطبین برقرار می شود و در وبینارهای بعدی نیز شما را همراهی خواهند کرد.

گرفتن بازخورد در پایان وبینار
از کاربران خود نظر بخواهید

گرفتن بازخورد در پایان وبینار

راه دیگر که می توانید میزان تعامل را افزایش دهید گرفتن بازخورد از مخاطبان در پایان وبینار است. به لطف امکانات نرم افزارهای برگزاری وبینار این قابلیت در ادوب کانکت و بیگ بلو باتن وجود دارند. به سادگی می توانید از آن ها بپرسید که نسبت به وبینار چه نظری داشتند. آیا از نحوه برگزاری و موضوع آن راضی بودند؟ اگر باز هم وبیناری برگزار شود شرکت می کنند؟

جمع بندی

با همین روش های ساده می توانید میزان تعامل با مخاطبان در وبینارهای خود را بالا ببرید. شما با استفاده از پلتفرم های برگزاری وبینار مانند ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن می توانید وبینار خود را بهتر از قبل اداره کنید. تهران سرور پیشرو در ارائه خدمات وب و میزبانی در این زمینه آمادگی همکاری با کلیه موسسات آموزشی، اداری و سازمانی را دارد. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلان مورد نظر خود را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا