آموزشسئوفناوریمعرفی نرم افزار های مرتبط

بهترین افزونه های امنیتی گوگل کروم

معرفی بهترین افزونه های امنیتی برای مرورگر گوگل کروم

بهترین افزونه های امنیتی گوگل کروم

گشت و گذار در وب با انبوهی از تهدیدات، تبلیغات و بدافزارها می تواند تبدیل به یک کابوس شود. چرا که همه این مشکلات می توانند راهی برای نفوذ به حریم خصوصی و امنیت شما پیدا کنند. اما راهکارهایی برای مقابله با این تهدیدات وجود دارد. از آن جایی که گوگل کروم محبوب ترین مرورگر حال حاضر در جهان است، قصد داریم بهترین افزونه های امنیتی گوگل کروم را به شما معرفی کنیم. کاربران کروم می توانند با استفاده از این افزونه ها به شکلی موثر با این خطرات مقابله کنند. در این مقاله انواع افزونه‌ ها را خواهید دید که برای دفع کدهای مخرب، محافظت از حریم خصوصی آنلاین و مسدود کردن تبلیغات مزاحم طراحی شده‌ اند. پس اگر از کاربران کروم هستید با تهران سرور در این مقاله همراه باشید.

1. افزونه AdBlock Plus

تبلیغات نمایشی به پر شدن حساب بسیاری از وب‌ سایت‌ ها کمک می‌ کند. اما آن‌ هایی که به‌طور غیرمنتظره در مرورگر شما ظاهر می‌ شوند می‌ توانند آزاردهنده و مزاحم باشند. هدف افزونه AdBlock Plus متوقف کردن تبلیغاتی است که مرور وب شما را مختل می کنند. از جمله پاپ آپ ها، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات بنری چشمک زن. پس از نصب AdBlock Plus، می توانید بدون همان انواع تبلیغات مزاحم که در گذشته شما را آزار می‌ دادند، وبگردی کنید. اگر روی نماد AdBlock Plus در نوار ابزار مرورگر خود کلیک کنید، خواهید دید که چند مورد در سایت فعلی و چند مورد در همه سایت ها مسدود شده اند.

افزونه AdBlock Plus

از این پنجره می توانید مسدودسازی تبلیغات را برای یک سایت خاص نیز غیرفعال کنید. اگر AdBlock Plus موردی را که به عنوان تبلیغ در نظر می گیرید از دست داد، روی دکمه Block Element کلیک کنید و سپس موردی را در صفحه ای که می خواهید مسدود کنید انتخاب کنید. به‌طور پیش‌فرض، AdBlock Plus به آگهی‌ های قابل قبول اجازه نمایش می‌دهد.اگر اصلاً نمی‌ خواهید تبلیغاتی ببینید، می‌ توانید این گزینه را خاموش کنید.

2. افزونه Malwarebytes Browser Guard

برای محافظت از امنیت و حریم خصوصی شما، Malwarebytes Browser Guard تلاش می کند. تبلیغات و ردیاب ها، بدافزارها، سایت های کلاهبرداری و برنامه های بالقوه ناخواسته (PUP) را مسدود کند. پس از نصب، این افزونه به طور خودکار سعی می کند از هرگونه محتوا و فعالیت مخرب یا ناخواسته از تأثیرگذاری بر مرورگر شما جلوگیری کند. اگر نماد Malwarebytes را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Let’s Go کلیک کنید، می توانید یک وب سایت خاص را بررسی کنید. این افزونه نشان می‌ دهد که چه تعداد، در صورت وجود، محتوای ناخواسته را در سایت فعلی مسدود کرده است و جزئیات مربوط به موارد مسدود شده را نشان می دهد.

افزونه Malwarebytes Browser Guard

اگر به سایت اعتماد دارید و نمی‌خواهید نوع خاصی از محتوا مسدود شود، ماوس را روی محتوا نگه دارید و روی علامت اعتماد در این سایت کلیک کنید. روی آمار کلیک کنید تا ببینید چه تعداد از مطالب امروز، هفته گذشته، دو هفته گذشته یا ماه گذشته مسدود شده است. از پنجره Malwarebytes، همچنین می توانید مسدود کردن هر نوع محتوایی مانند تبلیغات و ردیاب ها یا PUP ها را غیرفعال کنید. برای پیکربندی بیشتر این افزونه، روی نماد تنظیمات در پنجره کلیک کنید. در اینجا، می‌ توانید تمام تنظیمات حفاظتی را روشن یا خاموش کنید. دامنه‌ های مشکوک را مسدود کنید، و از اطلاعات کارت اعتباری خود در برابر سرقت دیجیتالی یا سرقت در صفحات پرداخت محافظت کنید.

3. افزونه Trend Micro Check

Trend Micro Check هر وب سایتی را که بازدید می کنید برای انواع مختلف محتوای مشکوک یا مضر تجزیه و تحلیل می کند. تبلیغات ناخواسته و مزاحم را مسدود می کند. و در صورت جستجو در یک سایت کلاهبرداری یا کلاهبرداری به شما هشدار می دهد. همچنین در صورت بارگذاری یک سایت فیشینگ یا مخرب که قادر به سرقت رمز عبور یا اطلاعات شخصی شما است، هشداری را نمایش می دهد. حتی می‌ تواند با بررسی قابلیت اطمینان محتوای یک سایت خاص در برابر سایر منابع، از شما در برابر اخبار جعلی محافظت کند.

افزونه Trend Micro Check

پس از نصب این افزونه، از شما خواسته می شود تا با انتخاب اینکه چه وب سایت هایی اخطار دریافت می کنند. از جمله وب سایت هایی که دارای محتوای جنسی، قمار، محتوای کرکی و اطلاعات نادرست هستند، آن را راه اندازی کنید. Trend Micro همچنین شما را از تبلیغات و ردیاب‌هایی که مسدود شده‌اند مطلع می‌ کند و به شما امکان می‌ دهد تاریخچه مرور خود را پاک کنید و اخبار مرتبط را نمایش دهید.

4. افزونه Duck Duck Go Privacy Essentials

افرادی که در پشت موتور جستجوی DuckDuckGo به حریم خصوصی فکر می کنند همان کسانی هستند که افزونه Duck Duck Go Privacy Essentials را ارائه می دهند. هدف این افزونه کروم مسدود کردن کوکی‌ های شخص ثالث و ردیاب‌ های پنهان است. از انگشت نگاری سایت‌ ها برای به دست آوردن جزئیات خاصی درباره مرورگر و سیستم شما جلوگیری می‌کند. همه سایت‌ ها را مجبور می‌کند از رمزگذاری HTTPS استفاده کنند و موتور جستجوی پیش‌ فرض شما را روی DuckDuckGo تنظیم می‌ کند.

افزونه Duck Duck Go Privacy Essentials

پس از نصب افزونه Duck Duck Go Privacy Essentials به سایت خاصی مراجعه کنید و سپس روی نماد آن کلیک کنید. پنجره کشویی به شما می گوید که آیا سایت از رمزگذاری استفاده می کند یا خیر. هرگونه درخواست ردیابی مسدود شده را گزارش می دهد و یک درجه حریم خصوصی به سایت اختصاص می دهد. برای مشاهده جزئیات بیشتر، هر یک از نشانگرها را انتخاب کنید.

5. افزونه Click&Clean

مرورگر کروم به شما امکان می‌ دهد کوکی‌ ها را حذف کنید، حافظه پنهان مرور را پاک کنید. و از ردیابی از طریق حالت ناشناس اجتناب کنید. اما Click&Clean همه این امکانات و موارد دیگر را از طریق یک پانل به راحتی در دسترس ارائه می‌ دهد. علاوه بر این، این افزونه به شما این امکان را می دهد که داده های مرور خود را به سرعت حذف کنید. (به صورت دستی یا زمانی که کروم را می بندید). صفحات ذخیره شده در حافظه پنهان را حذف کنید. یک بررسی حریم خصوصی انجام دهید و بدافزار را اسکن کنید.

افزونه Click&Clean

پس از نصب، روی نماد نوار ابزار کلیک کنید تا پانل تمام ویژگی ها و دستورات موجود نمایش داده شود. بخش اصلی گزینه‌ هایی را برای بستن ایمن مرورگر، پاک کردن داده‌ های خصوصی را نشان می دهد. مشاهده حافظه پنهان، مشاهده و حذف تاریخچه، رفتن به حالت ناشناس و مدیریت کوکی‌ ها را نیز ارائه می‌دهد. با انتخاب یک گزینه خاص، داده های مرتبط را نمایش می دهید. تا بتوانید آن را مشاهده و حذف کنید. در ضمن اگر روی نماد نوار ابزار Click&Clean راست کلیک کرده و گزینه ها را انتخاب کنید، می توانید افزونه را سفارشی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا