LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

بهترین زمان برگزاری کلاس آنلاین

چه زمانی کلاس آنلاین برگزار کنیم؟

بهترین زمان برگزاری کلاس آنلاین

از زمانی که آموزش به صورت جدی به سمت مجازی شدن حرکت کرده است، بسیاری از افراد مخالف آن هستند. یکی از دلایل مخالفت آن ها نیز عدم شناخت نسبت به زمان برگزاری کلاس ها است. در حقیقت این افراد از بازدهی پایین کلاس های آنلاین شکایت دارند. در صورتی که هیچ شناختی نسبت به چگونگی کلاس مجازی ندارند. به عبارتی دیدگاه آن ها به آموزش مجازی درست مانند نگاهشان به آموزش حضوری است. اگر بهترین زمان برگزاری کلاس آنلاین را بشناسید، می دانید که باید کجا، چه وقت و چطور آن را برگزار کنید. در این مقاله به شما می گوییم چه زمانی کلاس آنلاین خود را برگزار کنید که بهترین بازدهی را میان دانش آموزان خود ببینید. پس با تهران سرور همراه باشید.

چرا زمان برگزاری کلاس آنلاین اهمیت دارد؟

برنامه ریزی یکی از مهم ترین کارهایی است که باید در دوران تحصیل انجام دهید. از این رو باید به عنوان یک دبیر برای زمان برگزاری کلاس های خود نیز برنامه ریزی کنید. بررسی ساعات و روزها به شما کمک می کند که بهترین زمان را انتخاب کنید. این کار باعث می شود که عملکرد شما به عنوان دبیر و همچنین بازدهی درسی دانش آموزان به شکل چشمگیری افزایش بیابد. مسئله ای که شاید از دید بسیاری از افراد بی اهمیت جلوه کند. اما بی شک تاثیر فوق العاده ای در کلاس شما خواهد داشت. لازم به ذکر است در انتخاب بهترین روز برای برگزاری کلاس برای دانش آموزان خود، باید روز و زمانی را انتخاب کنید که برای بیشترین تعداد شرکت کننده مناسب باشد.

بهترین روز برگزاری کلاس آنلاین

شما هفت روز برای برگزاری کلاس خود در اختیار دارید. اما کدام یک از این روزها بهتر هستند؟ توصیه می کنیم به سراغ پنجشنبه و جمعه نروید. درست است که کلاس آنلاین هیچوقت تعطیل نیست اما بهتر است دانشجویان خود را خسته نکنید. اگر برایتان مقدور بود سعی کنید در شنبه ها هم کلاسی را برگزار نکنید. یا حداقل از دروس سبک و کم اهمیت تر بهره ببرید. روزهای طلایی برای برگزاری کلاس مجازی یکشنبه تا چهارشنبه است. دیگر از خستگی آخر هفته و صبح شنبه خبری نیست. شما بهترین بازدهی را در این 4 روز خواهید داشت. با این حال توصیه می کنیم این زمان بندی روزانه را با دانشجویان خود آزمایش کنید تا ببینید کدام روز بیشترین حضور و بازدهی را دارد.

بهترین زمان برگزاری کلاس آنلاین
چه زمانی کلاس مجازی برگزار کنیم؟

بهترین ساعات برگزاری کلاس آنلاین

به عقیده بسیاری از کارشناسان تحصیلی بهترین ساعت برگزاری کلاس درس ابتدای صبح و حوالی ساعت 7:30 الی 8 است. اما به نظر می رسد این ساعت بیشتر برای کلاس های حضوری موثر است. در حقیقت تجربه روزهای کرونایی به ما ثابت کرد ظهر زمان مناسب تری برای برگزاری کلاس های مجازی است. در حقیقت ساعت های 10 الی 11 بهترین زمانی است که شما می توانید کلاس خود را با حداکثر حاضران برگزار کنید. با این حال این زمان اجباری نیست و شما با توجه به شناختی که از دانش آموزان خود دارید قطعا بهترین زمان را انتخاب خواهید کرد.

طول جلسات کلاس مجازی چقدر باشد؟

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید مدت زمان برگزاری جلسات مجازی است. زمان طولانی باعث خستگی بی وقفه معلم و دانش آموزش می شود و به تبع آن بازدهی به شدت کاهش می یابد. از طرفی هم اگر زمان برگزاری بسیار کوتاه باشد، چیزی برای یادگیری باقی نمی ماند. بر اساس داده ها و گزارشات در دوران کرونا، بهترین مدت زمان جلسات کلاس مجازی چیزی بین 45 دقیقه تا یک ساعت است. البته ذکر این نکته ضروری است که این زمان پیشنهادی است و ممکن است در دروس و کلاس های مختلف، متفاوت باشد.

جمع بندی

زمان درست برگزاری کلاس ها به شما بازدهی به شدت مناسبی از دروس می دهد. اگر به دنبال تحصیل و تدریس مجازی به صورت درست و صحیح آن هستید بهترین کار استفاده از پلتفرم و نرم افزارهای کلاس مجازی است. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی دارید می توانید با مجموعه تهران سرور پیشرو در ارائه خدمات وب و کلاس مجازی همکاری کنید. همچنین تیم طراحی مودل ما آماده همکاری جهت ایجاد پلتفرم آموزش مجازی با شماست. علاوه بر این برای دیدن آموزش های ویدیویی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا