آموزش های BigBlueButton

بهترین مرورگر برای بیگ بلو باتن چیست؟

بهترین مرورگر برای بیگ بلو باتن چیست؟

وقتی حرف از نرم افزار می شود همه گمان می کنند که باید برنامه ای را دانلود و بر روی سیستم نصب کرد. اما این روزها دیگر تنها این نرم افزارها وجود ندارند. نرم افزارهای تحت وب یا همان وب اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که تنها به یک مرورگر برای اجرای کامل نیازمند هستند. نرم افزار کلاس مجازی بیگ بلو باتن نیز یکی از همین وب اپلیکیشن ها است. به عبارت دیگر برای استفاده از این نرم افزار شما نیازی به نصب جداگانه یک نرم افزار ندارید. تنها نیاز شما یک مرورگر حرفه ای است. اما بهترین مرورگر برای بیگ بلو باتن چیست؟ بیگ بلو باتن بر روی کدام مرورگر عملکرد مطلوبی دارد؟ در این مقاله وبلاگ تهران سرور به این سوالات پاسخ می دهیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین و محبوب ترین مرورگرها در دنیا

اگر کمی با دنیای تکنولوژی و اینترنت آشنا باشید حداقل برای یک بار هم که شده در مرورگرهای مختلف به جست و جو پرداختید. دنیای مرورگرها نیز مانند دنیای نرم افزارها بسیار گسترده است. مرورگرهای مختلفی برای سیستم عامل های مختلف وجود دارند که هر یک امکانات مختلفی ارائه می دهند که کاربران را به سمت خود جذب کرده اند. برخی هم بدون توجه به نام و تولید کننده تنها به دنبال مرورگری برای سرچ کردن هستند.

بهترین مرورگر برای بیگ بلو باتن چیست؟

با این حال تنها تعداد معدودی مرورگر هستند که جامعه آماری بالایی دارند. در واقع این مرورگرها به سطح محبوبیت بالایی رسیدند و کمتر مرورگری توان رقابت با آن ها را دارد. گوگل کروم (محصول گوگل)، موزیلا فایرفاکس (محصول موزیلا)، اج (محصول مایکروسافت) و سافاری (محصول اپل) چهار مرورگر برتر از این نظر هستند. محبوبیت این مرورگرها به قدری زیاد است که هر یک سعی در ارائه امکانات متفاوت هستند تا به تنهایی بر روی قله بهترین مرورگر دنیا قرار گیرند. اما کدام یک از این ها برای بیگ بلو باتن مناسب تر است؟

گوگل کروم Google Chrome

بدون شک معروف ترین و محبوب ترین مرورگر دنیا در حال حاضر گوگل کروم است. اولین نسخه ی این مرورگر 13 سال پیش یعنی در سال 2008 برای اولین بار عرضه شد. کروم زمانی عرضه شد که فایرفاکس بر دنیای مرورگرها حکمرانی می کرد. اما سرعت بالای این مرورگر، بروزرسانی های با کیفیت، حجم پایین نسخه نصبی، عرضه نسخه موبایلی، اشغال کم حافظه و… همگی باعث شد تا امروزه چیزی بیش از 65 درصد از سهم دنیای مرورگرها به کروم برسد. گوگل کروم در حال حاضر برای هر سیستم عاملی که فکرش را بکنید در دسترس است. ویندوز، اندروید، مک، آی او اس و حتی لینوکس. بر اساس آخرین آمار این مرورگر مرورگر غالب گوشی های هوشمند نیز می باشد و حتی بسیاری از کاربران اپل به جای استفاده از سافاری به سمت کروم رفته اند!

موزیلا فایرفاکس Mozilla Firefox

اگر از قدیمی های دنیای اینترنت باشید بدون شک با مرورگر معروف موزیلا فایرفاکس آشنا هستید. مرورگری که برای اولین در سال 2002 یعنی حدود 6 سال قبل از عرضه گوگل کروم عرضه شد. این مرورگر به دلیل سرعت بالا، طراحی ساده و آسان، قابلیت های شخصی سازی و افزونه هایش به محبوبیت بالایی دست یافت. با این حال مدتی گوی رقابت را به کروم باخت اما در سال 2020 با ارائه بروزرسانی های قدرتمندی به میدان رقابت بازگشت. این مرورگر در ابتدا مورد محبوبیت کاربران لینوکس قرار گرفت اما خوشبختانه در حال حاضر برای تمامی پلتفرم های ویندوز، اندروید، مک و آی او اس در دسترس است.

بهترین مرورگر برای بیگ بلو باتن چیست؟

مایکروسافت اج Microsoft Edge

مایکروسافت غول دنیای نرم افزار است که کمتر کسی در دنیا است با سیستم عامل قدرتمند آن یعنی ویندوز آشنا نباشد. با این حال سابقه ی این کمپانی بزرگ در تولید مرورگر سیاه است. مرورگر بسیار ضعیف اینترنت اکسپلورر که در سال 1995 عرضه شد، در سال های آخر عمر خود یعنی سال های 2021 و 2022 دستمایه تمسخر کاربران بسیاری به خاطر سرعت پایین خود شد. مایکروسافت اینترنت اکسپلورر را برای همیشه کنار گذاشت و از مایکروسافت اج در سال 2015 همزمان با عرضه ویندوز 10 رونمایی کرد. اج هم در ابتدای کار خود چندان موفق نبود اما بروزرسانی آن در سال 2020 بر پایه کرومیوم باعث شد تا این مرورگر هم به گوی رقابت مرورگرها وارد شود. این مرورگر نیز در حال حاضر برای ویندوز، اندروید، مک، آی او اس و لینوکس در دسترس است.

سافاری Safari

کاربران محصولات اپل بدون شک با مرورگر معروف و محبوب این کمپانی یعنی سافاری آشنا هستند. محبوبیت این مرورگر بیشتر به دلیل سرعت مناسب و سطح ایمنی بسیار بالای آن است. اولین نسخه از آن در سال 2003 برای محصولات اپل عرضه شد و تا امروز تقریبا در تمامی محصولات آن مورد استفاده قرار گرفته است. محبوبیت این مرورگر باعث شد که استیو جابز در سال 2007 نسخه ای از آن برای سیستم عامل ویندوز نیز منتشر کنید. اما عمر این مرورگر در پلتفرم ویندوز چندان طولانی نبود و عرضه آن در سال 2012 برای همیشه متوقف شد. این مرورگر در حال حاضر تنها برای دو سیستم عامل سورس بسته مک و آی او اس در دسترس می باشد.

بالاخره کدام مرورگر برای بیگ بلو باتن بهتر است؟

احتمالا بعد از خواندن توضیحات بالا این سوال در ذهن شما به وجود می آید که بالاخره کدام مرورگر برای بیگ بلو باتن بهتر است و عملکرد مطلوب تری دارد. باید گفت مرورگر سافاری از آن جایی که تنها برای محصولات اپل منتشر می شود نمی تواند گزینه مناسبی برای همه باشد. از طرفی دیگر مرورگر اج نیز مسیر زیادی دارد تا به قدرت و سرعت رقبای خود برسد. در میان دو گزینه ی باقی مانده، یعنی کروم و موزیلا پیشنهاد ما محصول گوگل است. دلیل انتخاب کروم این است که بر اساس تجربیات کاربران و بررسی های تیم تحقیق و توسعه تهران سرور عملکرد بیگ بلو باتن بر روی آن در نهایت سرعت و امنیت است.

جمع بندی

همانطور که گفتیم، برای تجربه بهترین عمکلرد وب اپلیکیشن کلاس مجازی بیگ بلو باتن پیشنهاد می کنیم از گوگل کروم استفاده کنید. اگر به دنبال تحصیل و تدریس مجازی به صورت درست و صحیح آن هستید بهترین کار استفاده از پلتفرم و نرم افزارهای کلاس مجازی است. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی دارید می توانید با مجموعه تهران سرور پیشرو در ارائه خدمات وب و کلاس مجازی همکاری کنید. همچنین تیم طراحی مودل ما آماده همکاری جهت ایجاد پلتفرم آموزش مجازی با شماست. علاوه بر این برای دیدن آموزش های ویدیویی ما نیز می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا