آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

بهترین میکروفون آموزش آنلاین چیست؟

معرفی ۹ میکروفون آموزش آنلاین برتر

یکی از مهم ترین المان های آموزش آنلاین صدا است. در حقیقت به دلیل عدم ارتباط نزدیک و فیزیکی، سطح کیفیت صدا باید بسیار مطلوب باشد. صدای استاد در هنگام تدریس دروس باید بسیار واضح باشد تا مطالب به خوبی منتقل شوند. از این رو داشتن یک میکروفون مناسب برای آموزش مجازی ضروری است. به عبارت دیگر این یک ابزار حیاتی برای استاد و مدرس است و به نوعی لازمه کار وی می باشد. در این مقاله قصد داریم تا به شما ۹ میکروفون آموزش آنلاین برتر را معرفی کنیم. تا کیفیت صدایی مطلوب و واضح را در کلاس مجازی خود تجربه کنید. پس برای شناخت این میکروفون ها با تهران سرور، پیشرو خدمات آموزش مجازی در ایران همراه باشید.

چرا از میکروفون برای آموزش آنلاین استفاده کنیم؟

قطعا این سوال برای شما پیش می آید که اصلا چه لزومی دارد معلم یا دانش آموز از میکروفون خارجی مجزا برای آموزش آنلاین استفاده کند؟ عمده هدست و هندزفری ها دارای یک میکروفون داخلی هستند. تلفن های همراه هوشمند و لپ تاپ ها نیز دارای یک میکروفون معمولی هستند. پس با وجود چنین ابزارهایی دیگر نباید به سراغ میکروفون خارجی مجزا رفت! در جواب این افراد باید گفت که کیفیت تمام میکروفون های مذکور در سطح بسیار معمولی و گاها پایین است. اگر سطح کیفی آموزشگاه آنلاین برای شما مهم است و دوست دارید دانشجویان شما بهترین نتیجه را دریافت کنند، قطعا سطح کیفیت بالای صدا نیز برای شما مهم است. چنین صدای با کیفیت و مطلوبی تنها با استفاده از میکروفون های خوب خارجی مجزا امکان پذیر است. در ادامه به معرفی ۹ میکروفون برتر بازار برای آموزش آنلاین می پردازیم.

* نکته: سعی کرده ایم در این مقاله بهترین، مقرون به صرفه ترین، سبک ترین و کارآمد ترین ۹ میکروفون آموزش آنلاین در بازار را به شما معرفی کنیم.

۱- میکروفون آموزش آنلاین Blue Snowball

اولین گزینه ی لیست ما میکروفون Blue Snowball نام دارد. این میکروفون به دلیل کیفیت صدای شگفت‌انگیز و خوبش، نزد پادکسترها بسیار محبوب شد و به شهرت رسید. از این میکروفون برای آموزش آنلاین نیز بسیار استفاده می شود و گزینه بسیار مناسبی برای اساتید به شمار می رود. قیمت مناسب و کیفیت خوب از ویژگی های خوب این ابزار به شمار می رود. البته باید گفت کیفیت ساخت این میکروفون به خصوص کیفیت سیم های آن چندان مناسب نیست اما با توجه به بازه قیمتی آن می توان از این عیب چشم پوشی کرد.

Blue Snowball
Blue Snowball

مزایا: کیفیت صدای خوب، قیمت مناسب، کوچک و قابل حمل بودن
معایب: کیفیت ساخت پایین، سیم های نه چندان محکم

۲- میکروفون آموزش آنلاین Fifine Mini Gooseneck

گزینه بعدی که به سراغش آمدیم، Fifine Mini Gooseneck است. اگر به دنبال یک میکروفون کوچک و جمع و جور هستید این میکروفون مناسب شماست. یکی از مزایای آن وزن پایین و اتصال آن با USB است. در کنار این ویژگی ها، Fifine Mini Gooseneck از صدای مناسبی نیز برخوردار است و شما را در حین برگزاری کلاس آنلاین راضی نگه می دارد. با این حال چندان برای ضبط صدا مناسب نیست و با وجود کیفیت ساخت بهتر از نظر کیفیت صدا نسبت به گزینه قبلی کمی ضعیف تر است.

Fifine Mini Gooseneck microphone
Fifine Mini Gooseneck Microphone

مزایا: وزن کم، اندازه کوچک، اتصال با USB، کیفیت ساخت خوب، قیمت مناسب
معایب: صدای نه چندان قدرتمند

۳- میکروفون آموزش آنلاین CMTeck USB Computer

اگر به دنبال یک گزینه رو میزی هستید CMTeck USB Computer همان چیزی است که می خواهید. این میکروفون قابلیت اتصال با USB را دارد و مناسب برای هر نوع لپ تاپ و دسکتاپی می باشد. سیم بلند، حذف نویز و قیمت پایین از مزایای فوق العاده آن به شمار می رود. با این حال شاید این میکروفون از بزرگترین های این لیست به شمار برود و چندان جمع و جور نیست. همچنین کیفیت صدای آن بیشتر برای تماس های تصویری مناسب است تا ضبط کردن.

CMTeck USB Computer Microphone
CMTeck USB Computer Microphone

مزایا: نویز گیر، قیمت پایین، اتصال با USB، رو میزی مناسب
معایب: اندازه نسبتا بزرگ، صدای مناسب اما نه چندان قدرتمند

۴- میکروفون آموزش آنلاین Fifine USB Microphone

این یک میکروفون کندانسور USB با کیفیت بالا است که برای تولیدکنندگان محتوای آنلاین طراحی شده است. در عین حال که کیفیت فوق العاده ای از نظر ساخت و صدا دارد، قیمت بسیار خوبی دارد و بسیار اقتصادی است. این میکروفون بسیار مورد توجه پادکسترها، تولید کنندگان ویدیو یوتوب و اساتید کلاس مجازی قرار گرفته. نویز گیر قدرتمند در کنار صدای خروجی با کیفیت بالا از مزایای آن به شمار می رود. با این حال اگر اندازه و وزن کمتری داشت یک گزینه تمام عیار بود.

Fifine USB Microphone
Fifine USB Microphone

مزایا: نویز گیر قدرتمند، طراحی زیبا و حرفه ای، کیفیت ساخت بالا، صدای خروجی عالی، اتصال USB
معایب: وزن زیاد، اندازه بزرگ

۵- میکروفون آموزش آنلاین Samson Meteor Mic

Samson Meteor Mic یک رقیب قدرتمند برای Blue Snowball به شمار می رود. طراحی زیبایی دارد و از کیفیت ساخت بهتری برخوردار است. همین باعث می شود تا از رقیب خود پیشی بگیرد. دارای سه پایه داخلی است که قابل جدا شدن است و مانند سایر میکروفون های مدرن از طریق USB به دستگاه شما متصل می شود. با این حال یکی از ضعف های آن نداشتن دکمه هایی برای کنترل صدا است. صدای خروجی آن نیز مطلوب است و با Blue Snowball برابری می کند.

Samson Meteor Mic
Samson Meteor Mic

مزایا: طراحی زیبا، سه پایه متحرک، اتصال USB، کیفیت ساخت بالا
معایب: نداشتن دکمه کنترل، وزن آن می توانست کمتر باشد

۶- میکروفون آموزش آنلاین Jounvio Desktop USB

این ابزار برای دسکتاپ طراحی شده است، اما می توانید از آن با هر دستگاهی که امکان اتصال USB را دارد استفاده کنید با این حال توصیه شده در لپ تاپ ها از آن استفاده نکنید. شاید بتوان گفت که این میکروفون یک گزینه معمولی به حساب می آید چرا که نه طراحی خاص و شگفت انگیزی دارد و نه صدای خارق العاده ای. با این وجود قیمت خوبی دارد و می تواند در بین گزینه های ارزان قیمت یک انتخاب مناسب به شمار بیاید.

Jounvio Desktop USB Microphone
Jounvio Desktop USB Microphone

مزایا: قیمت پایین
معایب: بیشتر برای کار با دسکتاپ طراحی شده

۷- میکروفون آموزش آنلاین Rhode NT USB Mini

این میکروفون بسیار کوچک است اما در کمال تعجب بسیار سنگین هم می باشد. با این حال کیفیت ساخت خوبی دارد و صدای خروجی بسیار مناسبی نیز ارائه می کند. این میکروفون انتخاب خوبی برای معلمان است زیرا به دلیل اندازه کوچک می توان آن را به گونه ای قرار داد که در دوربین قابل مشاهده نباشد. تنها ایرادی که متوجه شدیم این است که پایه همراه در حالی که عالی به نظر می رسد، بسیار کوچک است و باید به سمت میکروفون به جلو خم شوید.

Rhode NT USB Mini
Rhode NT USB Mini

مزایا: کیفیت ساخت بالا، خروجی صدای مناسب، قیمت خوب
معایب: پایه های بسیار کوتاه

۸- میکروفون آموزش آنلاین Shure MV7

Shure MV7 در حال حاضر محبوب ترین میکروفون در بین پادکسترها و یوتوبرها به شمار می رود. طراحی خاصی دارد و قیمتش چندان بالا نیست. همچنین از نظر مشخصات اتصالی بسیار خوب عمل می کند. کیفیت صدای بالایی دارد و با کمک نرم افزار مخصوصی که دارد می توانید صداها را به خوبی هر چه تمام تر تنظیم کنید.

Shure MV7
Shure MV7

مزایا: کیفیت صدای بالا، طراحی زیبا
معایب: قیمت می توانست پایین تر باشد

۹- میکروفون آموزش آنلاین Zoom H2N

اگر به دنبال یک ابزار حرفه ای برای ضبط صدا در کلاس مجازی یا ویدیو هستید، Zoom H2N یکی از بهترین انتخاب ها به شمار می آید. بدون شک این میکروفون بهترین گزینه در لیست ماست اما یک عیب خیلی بزرگ دارد و آن هم قیمت بسیار بالای آن است. با این حال تمامی مزایا و خوبی های گزینه های دیگر را دارد. طراحی خاص و زیبا، وزن کم، کیفیت صدای بسیار بالا، کیفیت ساخت عالی، اتصال با USB، نویز گیر قدرتمند و… این میکروفون از ۴ میکروفون درون خود بهره می برد که کمک می کند از هر جهت صدا را دریافت کند. همچنین ویژگی افزایش میکروفون به شما امکان می دهد حساسیت میکروفون را کم کنید تا صدای پس زمینه را دریافت نکند.

Zoom H2N
Zoom H2N

مزایا: تمام مزایا و خوبی های تمامی میکروفون ها
معایب: قیمت بسیار گران

جمع بندی

هر یک از این میکروفون ها می توانند گزینه مناسبی برای کلاس مجازی شما به حساب بیاید. شما می توانید بسته به میزان بودجه و امکاناتی که می خواهید یکی از آن ها را برای خود انتخاب کنید. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی دارید نیز می توانید از طریق تهران سرور اقدام به خرید نمایید. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. بسیار کاربردی و مفید بود. اگر مقاله مشابهی برای هدفون مناسب کلاس آنلاین هم بذارید عالی میشه.
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا