پلسکدایرکت ادمینسرور اختصاصیسرور مجازیسیپنلکنترل پنل هاهاست

بهترین کنترل پنل های لینوکسی

کنترل پنل های برتر لینوکسی کدام هستند؟

بهترین کنترل پنل های لینوکسی

یکی از مهم ترین بخش هایی که باید برای میزبانی سایت خود در نظر بگیرید، انتخاب یک کنترل پنل است. از آن جایی که سرورهای لینوکسی از محبوبیت و کارآیی بیشتری نزد عموم برخوردار هستند، به سراغ بهترین کنترل پنل های لینوکسی خواهیم رفت. در این مقاله قصد داریم 5 تا از بهترین و محبوب ترین کنترل پنل ها را به شما معرفی کنیم. در نهایت اما این انتخاب شما است که کدام یک را برای کنترل میزبانی سایت خود انتخاب کنید. اگر به دنبال بهترین کنترل پنل های لینوکسی برای مدیریت VPS یا سرور اختصاصی خود هستید، با وبلاگ تهران سرور در این مقاله همراه باشید.

کنترل پنل چیست؟

پیش از آن که به معرفی بهترین کنترل پنل ها بپردازیم، ابتدا بهتر است بدانیم کنترل پنل چیست؟ احتمالا همانطور که از نامش حدس زده اید، کنترل پنل یک بخش یا صفحه مدیریتی است که امکان مدیریت کردن و یا ایجاد تغییرات متعدد بر روی فضای هاستینگ یا سرور شما را فراهم می کند. به عبارتی می توان گفت که کنترل پنل ها واسط گرافیکی بین کاربر با سرور یا هاست می باشند. تا کار کاربر برای مدیریت این فضا آسان تر شود. کنترل حساب های کاربری، ساخت دیتابیس، تغییرات در گزینه های دسترسی، ایجاد آدرس های الکترونیکی، ساخت اکانت FTP، ساخت و مدیریت ایمیل ها، تنظیمات مربوط به دامنه ها و زیر دامنه ها و… نیز از جمله کارهایی است که از این طریق قابل کنترل هستند.

کنترل پنل cPanel

کنترل پنل cPanel

بدون شک محبوب ترین و کاربردی ترین کنترل پنل حال حاضر در دنیا، cPanel است. این کنترل پنل لینوکسی در حال حاضر از لحاظ کارایی تمامی رقبای خود را شکست داده. ظاهر ساده، سرعت بالا و امکانات فوق العاده ای که در دسترس کاربر قرار می دهد باعث شد که cPanel بسیار مورد توجه قرار بگیرد. با ویژگی هایی که سی پنل ارائه می کند، می توانید به راحتی تجارت خود را گسترش دهید. اما با این حال این کنترل پنل چندان ارزان قیمت نیست و شاید بتوان گفت گزینه خوبی برای افراد تازه کار نیست. با این حال کنترل پنل cPanel تمام ویژگی های لازم که یک کنترل پنل باید دارا باشد را دارد.

کنترل پنل DirectAdmin

کنترل پنل DirectAdmin

یکی دیگر از محبوب ترین کنترل پنل های لینوکسی به خصوص میان ایرانی ها، DirectAdmin است. که رقیبی قدرتمند برای cPanel محسوب می شود. طراحی ساده و کاربر پسند این کنترل پنل باعث شد تا میان کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار شود. از این رو افراد تازه کار و مبتدی ارتباط نزدیکی با این پنل مدیریتی برقرار کردند. بروزرسانی های خودکار، حساب FTP خصوصی برای هر کاربر، مدیریت فایل داخلی، حفاظت از رمز عبور دایرکتوری و… از جمله ویژگی های بارز این پنل مدیریتی می باشد. اما یکی از نکات منفی DirectAdmin نداشتن پلاگین است.

کنترل پنل Plesk

کنترل پنل Plesk

یکی دیگر از بهترین و معروف ترین کنترل پنل های لینوکسی، Plesk است. پلسک به شما امکان این را می دهد که حساب میزبانی خود را از طریق یک رابط کاربری تحت وب مدیریت کنید. داشتن ماژول های گوناگون و مراحل نصب ساده یکی دیگر از دلایلی است که پلسک در لیست ما حضور دارد. پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات در پلسک به صورت حرفه ای انجام می شود. در ضمن بسیاری از گزینه های بازیابی کارآمد است. با این حال هزینه پلسک کمی بالا است و صرفه اقتصادی ندارد. همین دلیلی است که بسیاری ترجیح می دهند از رقبای آن استفاده کنند.

کنترل پنل Vesta

کنترل پنل Vesta

Vesta یکی دیگر از گزینه هایی است که شما می توانید به سراغ آن ها بروید. وستا به کاربران خود امکان می دهد منطقه DNS خود را مدیریت کنند. و همچنین یک سیستم ایمیل بی عیب و نقص را روی سرور خود پیکربندی کنند. مهم ترین نکته ای که وستا را متمایز می کند رایگان بودن آن است. به طور کلی کلیه عملکردهای این کنترل پنل به صورت کاملا رایگان ارائه می شود. از این رو افرادی که قصد دارند تازه مدیریت سرور را یاد بگیرند می توانند در اولین قدم خود به سراغ کنترل پنل Vesta بروند.

کنترل پنل Virtualizor

کنترل پنل Virtualizor

و اما آخرین گزینه ما در این لیست کنترل پنل Virtualizor است. مزیت مهمی که این پنل مدیریتی دارد، این است که کاملا تحت وب است. این کنترل پنل می تواند خدمات مجازی سازی را نیز به شما ارائه دهد. در کنار تمامی این ها رابط کاربری پر سرعت و با طراحی خوبی دارد. با این حال به دلیل جامعه آماری کمی که دارد، مطالب زیادی از آن برای کمک و پشتیبانی وجود ندارد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با 5 تا از بهترین کنترل پنل های لینوکسی موجود در بازار آشنا کنیم. اگر نظر کارشناسان تهران سرور را بخواهید پیشنهاد ما استفاده از کنترل پنل cPanel و بعد از آن کنترل پنل DirectAdmin است. اگر قصد خرید فضای میزبانی اعم از هاست اشتراکی، سرور اختصاصی و سرور مجازی را دارید کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید. و پس از دریافت مشاوره رایگان پلان مورد نظر خود را انتخاب و نسبت به خرید آن اقدام نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا