آموزشطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسکسب و کار

تاثیرات منفی طراحی سایت نامناسب بر کسب و کار

طراحی سایت بد چه تاثیرات منفی بر کسب و کار ما دارد؟

تاثیرات منفی طراحی سایت نامناسب بر کسب و کار

این روزها داشتن وب سایت برای تمامی کسب و کارها ضروری است. مهم نیست که شغل شما چیست مهم آن است که بتوانید آن را در فضای مجازی معرفی کنید. داشتن وب سایت آنقدر مهم است که بیل گیتس خالق مایکروسافت معتقد است اگر کسب و کار شما در اینترنت وجود ندارد، کسب و کار شما اصلا وجود ندارد! این جمله اهمیت این مسئله را در دنیای امروز نشان می دهد. بسیاری اهمیت وب سایت را درک کردند و اقدام به راه اندازی یک سایت برای کسب و کار خود کردند. اما آن ها به دلایلی کار خودشان را به افراد و تیم های با سابقه و حرفه ای واگذار نکردند. نتیجه کار آن ها طراحی سایت نامناسب بود که بر کسب و کار آن ها تاثیرات منفی گذاشت. در این مقاله قصد داریم تاثیرات منفی طراحی سایت نامناسب بر کسب و کارها را بررسی کنیم. با تهران سرور همراه باشید.

طراحی سایت نامناسب و بد چگونه است؟

احتمالا از خودتان می پرسید اصلا طراحی سایت نامناسب چیست؟ چطور یک طراحی بد و دیگری خوب می شود؟ چه متر و معیاری برای این مسئله وجود دارد؟ در حقیقت باید گفت هر کاری متر و معیاری دارد. طراحی سایت نیز از این قضیه مستثنی نیست. یکی از مواردی که باعث طراحی نامناسب می شود، عدم انطباق میان ایده و اجرای نهایی است. در حقیقت بسیاری از کسب و کارها برای طراحی سایت خود ایده های مناسب، خوب، نو و بکری دارند که روی کاغذ بسیار زیبا هستند. اما در مرحله اجرا کاملا متفاوت هستند. این مسئله بر می گردد به عدم توانایی و سطح پایین اجرا کننده یا همان طراحان سایت مبتدی. همچنین استفاده از متدهای قدیمی نیز باعث می شود مسیرتان را اشتباه بروید. در ادامه به برخی از مواردی که باعث طراحی سایت مناسب می شوند را معرفی می کنیم.

ابهام در صفحه اصلی سایت

صفحه اصلی هر سایتی مهم ترین صفحه آن است. تمامی موارد وب سایت شما به این صفحه مرتبط می شوند و کاربران در مرحله اول با این صفحه مواجه می شوند. شاید بتوان گفت این صفحه ویترین کسب و کار شماست. از این رو باید در طراحی آن نهایت دقت را به خرج دهید. طراحی های شلوغ امروزه کاربردی ندارند و کاربران این صفحات را پس می زنند. متاسفانه در طراحی سایت های ایرانی هنوز هم این موارد را مشاهده می کنیم. در حالی که طراحی جهانی به سمت سادگی و مینیمالیست حرکت کرده است. از این رو شما باید سعی کنید صفحه اصلی سایتتان چندان شلوغ نباشد. البته باید دقت کنید این سادگی در عین کارآمدی باشد.

نمونه ابهام در صفحه اصلی
نمونه ابهام در صفحه اصلی

بهینه نشدن سایت برای سئو

سئو و بهینه سازی وب سایت از همان زمانی که استارت طراحی سایت زده می شود شروع می شود. بسیاری گمان می کنند که این مسئله بعد از طراحی سایت و با تنها با تولید محتوای صرف امکان پذیر است. اما مسائلی مانند سرعت بارگذاری، URL های وب سایت، سبکی سایت و… مسائلی از این دست همگی پیش از اتمام طراحی سایت هستند. تیم طراحی سایت باید همگام با یک تیم سئو به کار خود بپردازد یا حداقل از مسائل ابتدایی سئو آگاهی داشته باشد. اما متاسفانه این تفکر در ایران وجود دارد که سئو باید حتما بعد از اتمام طراحی سایت صورت بگیرد.

مشکلات محتوایی در وب سایت

مسئله دیگری که یک وب سایت نامناسب را به شما تحویل می دهد، مشکلاتی در تولید محتوا است. تولید محتوا یکی از مهم ترین عوامل رشد کسب و کارها است. با این کار می توانید وب سایت خود را در گوگل بهبود دهید و همچنین مشتریان بیشتری جذب کنید. اما در صورتی که کیفیت این مطالب پایین باشد، بسیاری از مطالب آن کپی باشد و تیم تولید محتوایی حرفه ای بر آن نظارت نکند نتیجه سایتی نامناسب برای شما خواهد بود. از این رو بهتر است مشکلات محتوایی وب سایت را هر چه سریع تر بر طرف کنید.

تفاوت سایت خوب و بد
تفاوت سایت خوب و بد

تاثیرات منفی سایت نامناسب بر کسب و کار شما چیست؟

اما تمام مواردی که در بالا ذکر کردیم در نهایت باعث می شود که کسب و کار شما به بی راهه برود. در حقیقت طراحی سایتی که می تواند نقطه قوت شما شود تبدیل به نقطه ضعف شما می شود. اگر طراحی سایت نامناسب داشته باشید بدون شک اعتماد مشتریان خود را از دست می دهید و حتی ممکن است اصلا مشتری جذب نکنید! اگر طراحی سایت شما بد و سطح پایین باشد بدون شک در نتایج گوگل دیده نمی شوید چرا که سایت شما برای گوگل و موتورهای جستجو بهینه نشدند. تمام این مسائل منجر به کاهش یا عدم درآمد می شود. ممکن است تمام هزینه هایی که برای کسب و کار خود به خصوص در بحث وب سایت انجام دادید هدر برود. پس همانطور که مشاهده می کنید تاثیرات منفی یک وب سایت بر کسب و کار شما آنقدر زیاد است که ممکن است منجر به تعطیلی شغل شما شود.

جمع بندی

اگر قصد ورود به دنیای تجارت الکترونیک را دارید باید به طراحی سایت خودتان توجه زیادی کنید. اگر اینگونه نباشد باید بگوییم بهتر است فکر این کار را از سرتان بیرون کنید! سعی کنید طراحی وب سایت خود را تیم های با سابقه و حرفه ای واگذار کنید تا نتیجه کار با ایده و افکار شما همخوانی داشته باشد. مجموعه تهران سرور پیشرو در خدمات وب، آموزش مجازی و طراحی سایت آماده همکاری با شما است. تیم طراحی سایت ما متشکل از افرادی با سابقه و حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت هستند که می توانند انواع سایت را برای شما طراحی کنند. تهران سرور شما را با یک طراحی اصولی و سئو منظم شما را به نقطه اوج در کسب و کارتان می رساند. همچنین برای دیدن آموزش‌های ما می‌توانید به کانال‌ آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا