آموزش های adobeconnect

تجارب دانش آموزان از یادگیری در یک کلاس مجازی(۱)

تجارب دانش آموزان از یادگیری در یک کلاس مجازی (۱)

محیط های یادگیری آنلاین می توانند فرصت های انعطاف پذیری و تعامل را به زبان آموزان ارائه دهند.
با این حال، ادغام فناوری های آموزشی چالش ها و نگرانی هایی را در رابطه با دانش آموزان به همراه دارد.
ما دراین مقاله سعی داریم تا درک بهتری از تجربیات دانشجویان و دانش آموزان را در مورد
یادگیری کلاس مجازی Adobe Connect، مورد بررسی قرار دهیم.

هدف از مصاحبه با کاربران در این مقاله، در اصل تحلیل کارایی و ویژگی های کلاس آنلاین و سایر اسناد مربوطه آن است.
همچنین پیشنهادهایی را ارائه می دهیم که می تواند برای مربیانی که دوره های آنلاین را تدریس می کنند مفید باشد.
آموزش الکترونیکی را می توان، استفاده از فناوری های آموزشی آنلاین برای طراحی، ارائه و مدیریت فضای کلاس مجازی تعریف کرد.

یادگیری رسمی و غیررسمی(کلاس مجازی) و اشتراک دانش در هر زمان، هر سرعت و هر مکان

در حال حاضر برخی از دوره های آموزش الکترونیکی بصورت کاملاً آنلاین و بدون هیچ گونه  آموزش رو در روی ارائه می شود.
تعاملات غیر حضوری و آنلاین که توسط فناوری های آموزشی تسهیل می شوند، محیط های یادگیری هستند که می توانند
فرصت های انعطاف پذیری و همکاری را به زبان آموزان ارائه دهند. همچنین، با رشد چشمگیر آموزش الکترونیکی، معلمان و دانش آموزان،
روش های جدید دانش سازی، تقویت آموزش و یادگیری را کشف می کنند.

طبق گفته ی یکی از محققان؛ علی رغم رشد قابل توجه و علاقه به یادگیری الکترونیکی، نتایج مثبتی را در همه زمینه های آموزشی،
تضمین نمی کند.
با توجه به این جمله، برخی از محققان، عدم اطمینان خود را نسبت به تبدیل آموزش حضوری به آموزش مجازی نشان دادند.

در رابطه با چالش ها و عدم اطمینان در مورد فناوری های مجازی، گروه مشاوره آموزش الکترونیکی تأکید میکند،
که فناوری مجازی راه حل کاملی برای آموزش تحول آفرین نیست. بلکه تمرین کنندگان باید بر روی آموخته ها تمرکز کرده
و از فناوری های آموزشی استفاده کنند. به افراد پیشنهاد می شود، عملکرد خود را افزایش دهند و قبل از شروع، آموزش های لازم را ببینند.
یکسری محدودیت ها وجود دارد که مانع روند بهتر آموزش مجازی میشوند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

ما دراین مقاله تلاش می کنیم تا درک بهتری از تجربیات دانش آموزان را در یادگیری آنلاین بسنجیم.

نظریه فعالیت

نظریه فعالیت به عنوان چارچوب نظری، برای تجزیه و تحلیل استفاده میشود.
نظریه فعالیت، از نظریه های اجتماعی-فرهنگی و اجتماعی-تاریخی گرفته شده و به شدت از آن، استفاده می شود.
ماهیت واسطه ای و جمعی: از طریق تجزیه و تحلیل سیستم های فعالیت، محققان قادر هستند به تعاملات بین افراد و محیط
و چگونگی هر یک که دیگری را تحت تأثیر قرار می دهد بررسی کنند.

به گفته ی یکی از محققان؛ یک فعالیت از عناصری تشکیل شده است که با هم ترکیب می شوند.

فعالیت انسانی: این نوع فعالیت شامل انواع واسطه ها مانند ابزارها، قوانین و جامعه و تقسیم کار است.

کلاس مجازی

عناصر بهم پیوسته یک سیستم فعالیت

روش تحقیق و تجزیه و تحلیل داده ها

عمدتا داده های جمع آوری شده درباره آموزش آنلاین از طریق مصاحبه، مشاهده فعالیت های آنلاین (کلاس مجازی Adobe) و
تجزیه و تحلیل اسناد دیگر(طرح کلی دوره ، معیارهای علامت گذاری و شرح فعالیت ها) جمع آوری شده اند.
بر اساس تحقیقات، با توجه ویژه به انواع ابزارها در این دوره، با استفاده ازاصل ابزار میانجیگری
تئوری فعالیت – این مفهوم را میرسانیم که فعالیت انسان، واسطه ابزارها است. اگر بخواهیم به زبان ساده تر بیان کنیم
کاربران، واسطه بین ابزار های مجازی و یادگیری آنلاین هستند.

کلاس مجازی ادوب کانکت، یک بستر آنلاین

کلاس مجازی ادوب کانکت یک بستر آنلاین است که شرکت کنندگان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.
آموزش آنلاین موجب میشود با استفاده از رایانه شخصی یا دستگاه همراه بتوانید ارائه ها و منابع یادگیری را در زمان واقعی
در این کلاسهای مجازی به طور همزمان، به اشتراک بگذارید و از چندین مکان دسترسی پیدا کنید.
ویژگی های کلاس مجازی ادوب کانکت شامل ویدئو / صوت، گفتگوی متنی، اشتراک فایل و ویژگی های
نظرسنجی است.
شکل ۲ سیستم فعالیت کلاس درس مجازی همزمان را نشان می دهد که در چارچوب نظریه فعالیت پوشانده شده است.

کلاس‌‌ مجازی

ادامه این مقاله را میتوانید در مقاله تجارب دانش آموزان از یادگیری در یک کلاس مجازی (۲)  مطالعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا