LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodle

تعیین تاریخ عدم پذیرش تکالیف مودل

چطور در مودل تاریخ عدم پذیرش تکالیف را مشخص کنیم؟

تعیین تاریخ عدم پذیرش تکالیف مودل

مودل یکی از بهترین سیستم های مدیریت یادگیری در دنیا به حساب می آید. قابلیت های مختلفی که این سیستم در اختیار دبیران و اساتید می گذارد باعث می شود تا فرآیند آموزش آنلاین به خوبی پیش برود. یکی از مسائلی که بسیاری از دبیران و اساتید با آن درگیر هستند، تاریخ و مهلت دریافت تکالیف است. اگر قصد دارید برای دریافت تکالیف خود مدت زمان خاصی مشخص کنید و تا تاریخ خاصی آن را تحویل بگیرید و پس از آن امکان ارسال برای دانش آموزان فراهم نباشد این مقاله مناسب شماست. در این مطلب قصد داریم نحوه مشخص کردن تاریخی خاص برای عدم پذیرش تکالیف مودل را به شما آموزش دهیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

تاریخ عدم پذیرش تکالیف مودل چیست؟

همانطور که در ابتدا گفتیم، مودل امکانات زیادی در اختیار شما می گذارد. یکی از این قابلیت ها، امکان مشخص کردن تاریخ عدم پذیرش تکالیف است. در حقیقت با فعال کردن این گزینه دانش آموزان در بازه زمانی که معلم مشخص کرده است باید تکالیف خود را در سامانه ارسال کند. در حالت عادی اگر دانش آموزی تکلیف خود را در طی یک بازه زمانی ارسال کند و قوانین وضع شده را رعایت کند، سیستم با رنگ سبز به او نشان می دهد که چه قدر زودتر تکلیف خود را ارسال کرده است. اما اگر از مدت زمان شما بگذرد و بخواهید تکلیفی را ارسال کنید، سیستم با وجود اینکه تکلیف را از شما تحویل می گیرد آن گزارشی با رنگ قرمز و مقدار تاخیر شما را مشخص می کند.

تاریخ عدم پذیرش تکالیف مودل چیست؟

اما اگر برای تکالیف دانش آموزان تاریخ عدم پذیرش تکالیف مودل را مشخص کنید، سیستم مدیریت یادگیری مودل تنها تکالیفی را قبول می کند که تا این تاریخ ارسال شده باشند. اگر دانش آموزی بعد از مهلت مشخص تکلیف خودش را ارسال کند، برخلاف حالت عادی سیستم دیگر تکالیف او را تحویل نمی گیرد. به عبارت دیگر در صورت فعال سازی گزینه تاریخ عدم پذیرش تکالیف، پرونده آن بسته می شود و امکان ارسال یا حتی ویرایش آن برای دانش آموز وجود نخواهد داشت. حتی دکمه ارسال تکالیف نیز غیرفعال می شود. با این کار و این قابلیت حس وظیفه شناسی در دانش آموزان تقویت می شود و وقت شناسی را فرا می گیرند.

گزینه تاریخ عدم پذیرش تکالیف مودل در کجا قرار دارد؟

برای پیدا کردن این گزینه کافی است از بخش پیکربندی تکالیف اقدام کنید. شما زمانی که قصد دارید تکالیف دانش آموزان را مشخص کنید گزینه های زیادی در اختیار خواهید داشت که یکی از آن ها تحت عنوان «تاریخ عدم پذیرش» مشخص است. با فعالسازی این گزینه، این قابلیت برای شما فعال می شود. برای دستیابی به این گزینه کافی است مانند تصویر زیر عمل کنید و تیک فعالسازی آن را بزنید. مشخص کردن تاریخ نیز به خودتان بستگی دارد.

گزینه تاریخ عدم پذیرش تکالیف مودل در کجا قرار دارد؟

چه مقدار زمان برای تاریخ عدم پذیرش قرار دهیم؟

این مسئله نیز کاملا بستگی به معلم و فضای کلاس او دارد. با این حال توصیه می کنیم بیشتر از 3 ساعت این زمان را قرار ندهید. چرا که هر چقدر در این جور موارد سختگیری کنید، به نفع دانش آموزان است. دانش آموزان با این روش قدر وقت را می دانند و دقت خود را بالاتر می برند. با این وجود این تنها یک پیشنهاد است و شما بسته به شرایط خود و کلاستان می توانید آن را تغییر دهید و هر مقداری که صلاح می دانید برای آن مشخص کنید.

جمع بندی

با استفاده از این روش می توانید نظم خاصی به کلاس خود ببخشید و کلاس آنلاین را به خوبی برگزار کنید. مودل امکانات فوق العاده ای را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. تهران سرور ارائه دهنده با کیفیت ترین مودل در ایران آماده همکاری با دانشگاه های سراسر کشور می باشد. اگر قصد خرید LMS مودل را دارید کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره پلان مورد نظر خود را تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا