LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

تفاوت آموزش مجازی آنلاین و آفلاین

آموزش مجازی آنلاین و آفلاین چه تفاوتی باهم دارند؟

تفاوت آموزش مجازی آنلاین و آفلاین

آموزش همواره در حال پیشرفت و دگرگونی بوده است. و مسیرهای متفاوتی را در این تحولات طی کرده است. آموزش مجازی نیز یکی از مهم‌ ترین این تغییرات گسترده است. که کار را برای دانشجویان و اساتید در همه‌ ی زمینه‌ های تحصیلی آسان کرده است. با این وجود آموزش مجازی نیز تنها به یک شکل نبوده و در این بازه زمانی شکل‌ های مختلفی را به خود دیده است. شاید مهم‌ترین این تقسیم بندی نیز، آموزش مجازی آنلاین و آفلاین باشد. در این مقاله از وبلاگ تهران سرور قصد داریم تا به تفاوت این دو مدل از آموزش بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

آموزش مجازی آفلاین

سرعت اینترنت در گذشته چندان چنگی به دل نمی‌ زد. و برای استفاده از آن باید مشقت‌ های زیادی را تحمل می‌ کردیم. از مشکلاتی نظیر اینترنت دایال آپ گرفته تا قطعی‌ های پیاپی آن. به همین منظور آموزش مجازی در ابتدای مسیر خود چندان به تکنولوژی اینترنت متکی نبود. و بر بستر آفلاین کار خود را پیش گرفته بود. به عنوان مثال مقالات، تصاویر یا فایل‌ های ویدئویی از پیش آماده می‌ شد و در قالب‌ های مختلف مانند دیسک ‌های آموزشی در اختیار دانشجویان قرار می‌ گرفت.

در این روش دیگر نیاز نیست تا در کلاس زنده حاضر شوید. و هر زمانی که بخواهید می‌ توانید به مطالعه یا دیدن محتوای آموزشی آن بپردازید. بسیاری از اساتید، دانشگاه‌ ها و مدارس محتوای آموزشی خود را بر روی سایت آپلود می‌ کردند. و در اختیار کاربران می‌ گذاشتند. هنوز که هنوز است و با وجود پیشرفت‌ های وسیع در زمینه‌ ی اینترنت این روش آموزشی مورد استفاده قرار می‌ گیرد و بسیار هم برای پیشرفت در زمینه‌ های تحصیلی موثر و مهم می‌ باشد.

آموزش مجازی آنلاین و آفلاین چه تفاوتی باهم دارند؟
آموزش مجازی آنلاین و آفلاین چه تفاوتی باهم دارند؟

آموزش مجازی آنلاین

این روش آموزشی کاملا برخلاف آموزش آفلاین است چرا که بستر فعالیت آن اینترنت و فضای وب می‌باشد. در واقع پیشرفت‌های زیادی که در دنیای نت به وجود آمد، آموزش مجازی نیز دستخوش تغییرات زیادی شد. در این روش آموزشی دیگر نیازی به تهیه محتوای درسی در زمان مقرری نیست و سرعت به بالاترین حد خود می‌رسد چرا که آموزش آنلاین تفاوت چندانی با آموزش حضوری و فیزیکی به سبک رایج مدارس و دانشگاه‌ها ندارد و تنها تفاوت آن این است که در محیطی مجازی و بستر اینترنت می‌باشد.

در حقیقت شما کلاسی زنده و پویا دارید که استاد در حال تدریس است و دانشجویان نیز در طول تدریس به بحث و گفتگو پیرامون موضوعات کلاس می‌پردازند. آزمون‌ها به سرعت برگزار می‌شوند و امکان تقلب به پایین‌ترین حد خود می‌رسد و پاسخ آن نیز بلافاصله در اختیار داشنجو قرار می‌گیرد.

کدام نوع آموزش مناسب‌تر است؟

این سوال از آن دست سوال‌هایی است که پاسخش کاملا مبتنی بر شرایط و نیازهای شما می‌باشد. در واقع نمی‌توان هیچ روشی را به دیگری برتری داد و هردو در هرجایی که به درستی مورد استفاده قرار گیرند برای استفاده کنندگان کاملا کارآمد و مفید خواهند بود. لازم به ذکر است که تهران سرور با ارائه بسترهای اجرای کلاس مجازی نظیر ادوب کانکت و بیگ بلوباتن آماده پاسخگویی سوالات شما در خصوص اجرای کلاس های مجازی است. در ضمن می‌توانید ویدئوهای آموزشی ما در کانال آپارات را مشاهده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا