سرور اختصاصیسرور مجازی

تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی چیست؟

تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی چیست؟

امروزه انسان در قله پیشرفت تکنولوژی است. محدودیت در بسیاری از بخش ها به کمترین حد خود رسیده. دیگر مانند گذشته برای میزبانی وب سایت خود گزینه های محدودی ندارید. این روزها برای میزبانی وب دست شما بسیار باز است. می توانید از هاست اشتراکی، سرور اختصاصی یا سرور مجازی برای سایت خود استفاده کنید. حتی هاست های ابری نیز روند رو به رشدی دارند. اما شاید پرکاربردترین این موارد هاست، سرور اختصاصی و سرور مجازی باشد. اما تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی چیست؟ در این مقاله قصد داریم به صورت ساده این تفاوت را به شما توضیح دهیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی

اگر مقالات وبلاگ تهران سرور را دنبال کرده باشید می دانید که ما به تفصیل درباره سرور اختصاصی صحبت کرده ایم. با این حال در این مقاله نیز نگاهی گذرا به آن خواهیم داشت. سرور اختصاصی نیز یک نوع فضا برای میزبانی است. سرور اختصاصی یا Dedicated Server به طور کلی به یک سرور فیزیکی می گویند که به «یک» مشتری خاص اختصاص داده می شود. در حقیقت کسی که سرور اختصاصی را اجاره می کند به کلیه امکانات آن به صورت خصوصی دسترسی دارد. این مسئله باعث می شود سرعت و امنیت شما به شکل چشمگیری افزایش یابد. با این حال قیمت این نوع سرور به دلیل امکانات زیادی که دارد کمی بالاتر از دیگر گزینه های روی میز است. اما باید توجه کنید که این قیمت با توجه به مزایای که دارد برای کسب و کار شما به صرفه است.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی

اما می رسیم به یکی دیگر از گزینه های میزبانی یعنی سرور مجازی یا VPS. در این نوع سرویس، چندین وب سایت به طور همزمان از سرور مورد نظر استفاده می کنند. چیزی شبیه به هاست اشتراکی. اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد. هر یک از مالکان سایت ها می توانند، قدرت مورد نیاز سخت افزارها اعم از RAM و پهنای باند را بنا بر نیاز خود تغییر دهند. به عبارتی در عین حال که شما به اشتراک از این سرویس استفاده می کنید اما حق تغییرات مورد نیاز خود را دارید. یکی دیگر از مزایای VPS وجود hypervisor است که به شما اجازه می دهد اگر محدودیت های نرم افزاری خود را به اتمام رساندید، از سرورهای دیگری که هنوز از محدودیت خود استفاده نکرده اند، استفاده کنید! بدین ترتیب می توانید قدرت پردازشی بیشتری از سرور دریافت کنید.

اما تفاوت در چیست؟

منابع

شما با خرید سرور اختصاصی منابع بیشتری در اختیار دارید و تمام و کمال بر آن مدیریت خواهید کرد. اما با خرید سرور مجازی، می توانید از سهم دیگر شرکای خود به شروط مذکور استفاده کنید. به عبارت دیگر وابستگی شما در سرور اختصاصی کمتر است. با این حال تصمیم برای انتخاب مقدار منابع مورد نیاز بر عهده مصرف کننده است.

امنیت

وقتی بحث امنیت می شود بدون شک باید برنده این بخش را سرور اختصاصی اعلام کرد. در سرورهای اختصاصی شما به صورت تکی بر روی تمامی منابع خود دسترسی دارید. از این رو امکان نفوذ به دلیل بی احتیاطی شرکای شما به صفر می رسد. اما در سرور مجازی به دلیل ماهیت اشتراکی که دارد ممکن است نفوذ امنیتی رخ دهد. با این حال سطح امنیت هر دو سرویس بالا است.

عملکرد بر روی سایت

بی شک تمام این امکانات باید در عملکرد خود را نشان دهند. در این مورد نیز باید گفت عملکرد سرور اختصاصی نسبت به VPS بهتر است. چرا که ظرفیت و سرعت آن به قدری زیاد است که کفاف سایت شما را می دهد. اما در VPS ممکن است منابع شما به محدودیت برخورد کند. با این حال منابع کمکی در این سرویس در دسترس شما خواهند بود.

تفاوت سرور مجازی و سرور اختصاصی

شخصی سازی

در زمینه تنظیمات و شخصی سازی، این دو سرویس به یکدیگر شباهت دارند. شما می توانید منابعی که در دسترس دارید را بنا بر نیاز خود تنظیم کنید. با این حال شاید بتوان گفت سرور مجازی در این بخش کمی بهتر از سرور اختصاصی است چرا که اگر منابع شما به محدودیت برخورد کند می توانید از سرور مجازی دیگر آن ها را قرض بگیرید!

قیمت

قطعا مشخص است که سرور اختصاصی به دلیل اختصاصی بودن و در دسترس بود کامل اختیارات قیمت بیشتری نسبت به سرور مجازی دارد. با این حال قیمت های VPS نیز می تواند تا مبالغ هنگفتی بالا برود. اما معمولا قیمت های کمتری نسبت به سرورهای اختصاصی دارد.

جمع بندی

این که کدام یک از این سرویس ها برای کسب و کار شما مناسب است کاملا نسبی و شخصی است. و به نوعی بستگی به نوع دید و منابع مورد نیاز شما نیز دارد. تهران سرور ارائه دهنده سرور اختصاصی ایران و سرور مجازی آماده همکاری با شما می باشد. قیمت مقرون به صرفه، امنیت بالا، سرعت و پهنای باند بالا و… از مزایای سرورهای تهران سرور است. همچنین امکان تغییر در کانفیگ ها بنا بر درخواست مشتری امکان پذیر است. در صورت تمایل به اجاره سرور اختصاصی یا خرید سرور مجازی از تهران سرور، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید. همچنین برای دیدن آموزش های ویدیویی ما می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا