LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButtonطراحی سایت و وردپرس

خبر: مدرسه مجازی راه اندازی می شود

مدرسه مجازی بزودی در کشور راه اندازی خواهد شد

خبر: مدرسه مجازی راه اندازی می شود

آموزش مجازی یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که در سال های اخیر رخ داده است. بحران کرونا با وجود سختی هایی که برای همه مردم به همراه داشت باعث شکل گیری اتفاقی مثبت شد. کلاس های مجازی در این شرایط نجات بخش تحصیل شدند. با این وجود مخالفانی برای این نوع سبک آموزشی وجود داشت. گویی پتانسیل های این شیوه آموزشی درک نمی شد. اما در سال های اخیر این پتانسیل مشخص شد. تا جایی که مسئولان آموزش و پرورش به فکر راه اندازی مدرسه مجازی در کشور افتاده اند. در این مقاله قصد داریم چگونگی انجام این کار را توضیح دهیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

مدارس آنلاین و مجازی بزودی در کشور راه اندازی خواهد شد

این خبری است که شاید خوش بین ترین افراد به شیوه و سبک آموزش مجازی نیز انتظار آن را نداشتند. چرا که از ابتدای شکل گیری آموزش آنلاین تا به امروز مخالفان زیادی با آن وجود داشت. به خصوص افرادی که به سبک و شیوه سنتی وفادار بودند و به نوعی دیدگاهی افراطی به این مسئله داشتند. اما امروز خبری اعلام شد که دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور طی مصاحبه ای فرمودند:

ماده واحده ایجاد مدارس آنلاین و مجازی پس از ارائه پیشنهادها و نظرات اعضای شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید.

محمود امانی طهرانی افزود:

بر اساس این ماده واحده؛ به استناد بندهای ۴ و ۷ راهبردهای کلان و راهکارهای ۳-۵، ۲-۱۷، و ۴- ۱۷ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به منظور فراهم کردن فرصت های مناسب برای تعلیم و تربیت، تسهیل فرایند آموزش و یادگیری، ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت با تکیه بر استفاده هوشمندانه از فناوری های نوین و افزایش پوشش تحصیلی ایرانیان خارج از کشور که امکان دسترسی یا حضور در کلاس‌های درس را ندارند، خارجیان علاقه مند به تحصیل در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران، اتباع خارجی داخل کشور، داوطلبان آزاد و دانش آموزان لازم التعلیم ایرانی بازمانده از تحصیل راه اندازی می شود.

مدرسه مجازی بزودی در کشور راه اندازی خواهد شد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد:

در این ماده واحده اصل بر آموزش حضوری است مگر در موارد استثنایی و به تشخیص شورای مدرسه از آموزش مجازی استفاده می شود. امتحان مدارس آنلاین و مجازی اما به صورت حضوری می باشد.

چرا اخبار راه اندازی مدارس مجازی مهم است؟

این سوالی است که احتمالا در ذهن شما نیز وجود دارد. پاسخ به آن اما واضح و روشن است. این مسئله نشان دهنده این است که مسئولان آموزش و پرورش به پتانسیل های آموزش مجازی آگاه هستند. آن ها نیز می دانند که امروزه تنها نمی توان به یک شیوه به تدریس و تحصیل پرداخت. از این رو این گامی مهم برای تثبیت و تقویت آموزش مجازی در کشور است. به این صورت و در آینده ای نه چندان دور، آموزش مجازی بیش از پیش مورد توجه همه قرار خواهد گرفت. این خبر نشان دهنده این موضوع است که حداقل در سال های پیش رو قرار است ترکیبی از آموزش مجازی و آموزش حضوری در کنار یکدیگر را شاهد باشیم که اتفاقی نو و مثبت در آموزش ایران به شمار می رود.

چطور مدرسه مجازی بسازیم؟

برای ساخت مدرسه مجازی نباید منتظر باشیم تا این طرح به صورت کامل اجرایی شود. چرا که هم اکنون نیز می توانید با استفاده از پلتفرم هایی مانند بیگ بلو باتن، ادوب کانکت، مودل و اتصال آن ها به یک سایت وردپرسی برای خود یک مدرسه آنلاین و مجازی راه اندازی کنید. کافی است اگر قصد این کار را دارید با کارشناسان تهران سرور تماس بگیرید و در این خصوص مشاوره ای رایگان دریافت کنید. پس از دریافت این مشاوره و آشنایی با سرویس های ما می توانید پلان های مورد نظر خود را انتخاب کنید و نسبت به خرید آن ها اقدام نمائید. کلیه خدمات ما در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت در دسترس شما قرار خواهند گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا