آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

دلایل اهمیت آموزش آنلاین چیست؟

چرا آموزش آنلاین مهم است؟

دلایل اهمیت آموزش آنلاین چیست؟

اینترنت نحوه ارتباط ما با یکدیگر و همچنین نحوه دسترسی، اشتراک و تسهیل اطلاعات را به میزان قابل توجهی تغییر داد. اکنون مسئله در مورد چگونگی استفاده از فن آوری برای آموزش نیست، بلکه مسئله این است که معلمان راه پیشرفت جهان را تصدیق می کنند. و اهمیت سواد آنلاین و نقشی که همکاری و تعامل آنلاین در یادگیری دانش آموزان و محل کار آینده آن ها دارد را درک می کنند. نرم افزار و فناوری خیلی سریع تغییر می کنند و همگام شدن با این پیشرفت ها دشوار است. بنابراین مهم است که تمرکز بر درک استراتژی های موثر برای آموزش آنلاین و ضرورت وجود این شیوه نوین آموزشی در جامعه باشد نه خود فناوری. در این مقاله به برخی از مزایا و معایب کلاس مجازی و آموزش آنلاین اشاره خواهیم کرد. پس با تهران سرور همراه باشید.

مزایای اصلی آموزش آنلاین چیست؟

1. افزایش انعطاف پذیری زمان

کلاس های مجازی یادگیری و تدریس می توانند در مواقعی اتفاق بیفتد که هم برای دانش آموزان و هم برای معلمان راحت تر و پربارتر باشد. دانش آموزان می توانند با سرعت خود در یک چارچوب مشخص کار کنند. و فرایند تعامل و یادگیری آنلاین را می توان به بخش های کوچک تر از زمان تقسیم کرد و زمان را مدیریت کرد. و در این بین فرصتی برای تأمل وجود دارد. از این رو انعطاف پذیری زمان یکی از مزیت های اصلی آموزش مجازی به شمار می رود.

2. افزایش انعطاف پذیری مکان

یادگیری و آموزش می تواند در هر مکان (خانه، اداره، هنگام مسافرت، کافی شاپ و…) انجام شود و می تواند شامل دانش آموزان و معلمان از مناطق مختلف جغرافیایی باشد. در حقیقت مهم نیست که در کجا و چه مکانی حاضر هستید. کافی است به دیوایسی که کلاس مجازی در آن وجود دارد دسترسی پیدا کنید. و به اینترنت با سرعت مناسب نیز متصل باشید.

3. به اشتراک گذاری اطلاعات

آموزش آنلاین فرصت هایی را برای دسترسی و اشتراک اطلاعات و تعامل افراد باهم، با سهولت و آسانی بیشتری فراهم می کند. معلمان و دانش آموزان می توانند بر اساس منطقه مورد علاقه خود و نه موقعیت جغرافیایی خود، به انجمن های آنلاین بپیوندند و در دوره های مختلف ثبت نام کنند.

چرا آموزش آنلاین مهم است؟

4. تجربه متنوع و غنی سازی

آموزش آنلاین می تواند با فراهم آوردن فرصت هایی برای همکاری های بین رشته ای، بین فرهنگی و یا دانشگاهی، تجربه یادگیری دانش آموزان را بهبود بخشد. این تجربه یادگیری می تواند در سطح محلی، ملی یا بین المللی رخ دهد و می تواند با افزایش تعامل و تبادل و بازخورد همسالان و مهارت های کار گروهی غنی شود.

5. دسترسی و حقوق برابر برای همه

آموزش آنلاین مکانیزمی را برای فرصت برابر در بین افراد عادی و دانش آموزان و معلمان معلول فراهم می کند. و افرادی که دارای مشکلات دسترسی هستند و توانایی برای شرکت در کلاس های حضوری را ندارند، می توانند در کلاس های مجازی در کنار افراد سالم بدون محدودیت شرکت کنند. این یک مزیت فوق العاده برای آموزش به شیوه مجازی و آنلاین به شمار می رود.

6. سواد اطلاعاتی دیجیتال و مدیریت

یادگیری آنلاین مهارت های سواد دیجیتالی را ایجاد می کند که به طور فزاینده ای در جامعه معاصر و محیط های کار امروزی مورد نیاز است. همچنین آموزش آنلاین می تواند جنبه های اداری تدریس را ساده کند. مراحل مدیریت کلاس، ثبت نام افراد و… برای همه ساده و کوتاه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا