LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

چرا یادگیری الکترونیکی از اهمیت زیادی برخوردار است؟

دلایل اهمیت یادگیری الکترونیکی

چرا یادگیری الکترونیکی از اهمیت زیادی برخوردار است؟

اکنون که زندگی ها پر از مشغله و درگیری های گوناگون است. اکثر مردم برای انجام برخی کارهایشان وقت کم می آورند. از طرفی نیز نمی خواهند از کسب علم و دوره های آموزشی مورد علاقه خود عقب بمانند. تنها راه نجات و جبران کم آمدن زمان، به عهده کلاس های مجازی است. و فقط آموزش از راه دور می تواند چاره ساز باشد. این جا است که اهمیت یادگیری الکترونیکی نمایان می شود. در این مقاله قصد داریم به اهمیت یادگیری الکترونیکی بپردازیم و آن را بررسی کنیم. پس با وبلاگ تهران سرور در این مقاله همراه باشید.

دلایل اهمیت یادگیری الکترونیکی

یادگیری به صورت الکترونیکی مزایای زیادی به همراه دارد. به خصوص برای افرادی که در زندگی روزمره خود با دغدغه های زیادی سر و کار دارند. از این رو با یادگیری الکترونیکی می توانند علاوه بر کار کردن فراوان، بزرگ کردن بچه، انجام خریدها، آشپزی، تفریح و…. همچنان به آموزش و یادگیری بپردازند. علاوه بر این موضوع مهم و کم بودن زمان، مورد مهم دیگری که بسیار حائز اهمیت است، کاهش هزینه برای افراد می باشد. تصور کنید دیگر لازم نیست هزینه زیاد بنزین برای ماشین شخصی خود یا هزینه کرایه تاکسی بدهید تا به محل برگزاری کلاس خود برسید. در وضعیت اقتصادی این روزها در تمام دنیا، صرف با آموزش الکترونیکی، مجازی و آنلاین است.

حتی اگر دانشجوی شهر دیگری هستید و دانشگاه شما در یک شهر دور تر است، دیگر نیازی نیست هزینه ای بابت جا و سکونت بپردازید. همچنین بسیاری دیگر از این قبیل هزینه ها برایتان کاهش می یابد و یک صرفه جویی اقتصادی بزرگ برایتان حاصل می شود. یا کلاس های مجازی می توانید از هر جا و مکانی فقط با داشتن اینترنت و لپ تاپ یا موبایل در جلسات شرکت کنید و هر هزینه ای برای مهیا کردن تجهیزات نیاز دارید فقط یک بار است و تا سالیان سال نیازی به خرید و هزینه مجدد برای آن ها ندارید.

دلایل اهمیت یادگیری الکترونیکی

علاوه بر کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان، بحث محدودیت ها و قرنطینه (که همه ما تجربه کردیم) که ممکن است در اثر مسائل مختلف در یک جامعه پیش بیاید نیز یکی دیگر از موارد و نکات مثبت کلاس های مجازی است. زیرا شرکت در این سبک آموزشی هیچ محدودیت و مرزی ندارد و بدون وارد شدن صدمه و تهدید خطری به راحتی می توانید از خانه خود به آموزش و یادگیری بپردازید. به عنوان مثال با تعطیلی مدارس به دلیل گسترش بیماری کرونا و رو آوردن به آموزش آنلاین در سال های پیش آموزش و یادگیری الکترونیکی بود که توانست نجات بخش تحصیل باشد. در حقیقت تعطیلی و قرنطینه، تجربیات یادگیری در محیط های آموزشی و حضوری را به شدت محدود می کند.

جمع بندی

افزایش دسترسی به آموزش، تجربه‌ یادگیری بهتر، استفاده به‌ روز و بهره‌ ورانه‌ تر از منابع آموزشی، آموزش مستمر و فرصت‌ های حرفه‌ ای، و محیط آموزشی امن از جمله مزایایی هستند که باعث می‌ شود آموزش مجازی به عنوان راهکاری پایدار و موثر در آینده برای توسعه آموزش و یادگیری در جوامع انسانی شناخته شود. با ادامه تحول و پیشرفت تکنولوژی‌ های ارتباطی، می‌ توان انتظار داشت که آموزش مجازی به‌عنوان یک عامل تحول‌ آفرین در زمینه آموزش و ارتقاء دانش جامعه، نقش بسزایی را ایفا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا