آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسکسب و کار

راهنمای انتخاب نام دامنه وب سایت

چطور برای وب سایت خود نام دامنه مناسب انتخاب کنیم؟

چطور برای وب سایت خود نام دامنه مناسب انتخاب کنیم؟

نام هر وب سایتی در حکم شناسنامه آن است که با آن شناخته می شود و افراد می توانند با جستجوی آن به سایت شما بیایند. در حقیقت این نام که نام دامنه وب سایت شما نیز می شود، می تواند معرف کسب و کار شما و حوزه فعالیتتان نیز باشد. از همین رو، انتخاب نام مناسب برای سایت دغدغه مهمی برای مدیران و صاحبان کسب و کار به شمار می رود و زمان زیادی صرف پیدا کردن یک اسم برای آن می کنند. اما در این مقاله قصد داریم تا با ارائه یک راهنمای جامع به شما در انتخاب نام دامنه مناسب کمک کنیم. اگر شما هم قصد راه اندازی یک وب سایت را دارید حتما این مقاله را دنبال کنید و با تهران سرور همراه باشید.

1- انتخاب پسوند مناسب برای کسب و کارتان

اگر در اینترنت به جستجو پرداخته باشید (که حتما این کار را کرده اید!) با دامنه های مختلفی برخورد کردید که هر یک علاوه بر نامی منحصر به فرد، از پسوندهای مختلفی نیز برخوردارند. پسوندهایی مانند ir، com، app، org، site و… بهتر است بر اساس نیاز و میزان فعالیت خود یکی از آن ها را انتخاب کنید که پیشنهاد ما پسوند ir و com به دلیل رایج بودن است. همچنین اگر توان مالی دارید تمامی پسوندها را با نام دامنه خود خریداری کنید تا همیشه منحصر به فرد باشید!

چطور برای وب سایت خود نام دامنه مناسب انتخاب کنیم؟

2- از کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود در دامنه استفاده کنید

اگر قصد انتخاب نام دامنه برای سایت خود را داشته باشید و در هر حوزه ای که فعالیت می کنید، قطعا برخی از کلمات در این خصوص بیشتر مورد جستجوی کاربران قرار می گیرد. باید سعی کنید از چنین کلماتی در دامنه خود نیز استفاده کنید تا در صورت جستجوی آن ها، در نتایج گوگل هم نمایش داده شوید.

3- کوتاه و مختصر و راحت باشد

سعی کنید از نامی کوتاه و مختصر استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا همیشه در ذهن مخاطبان بمانید و به سادگی در نتایج جستجو قرار بگیرید. علاوه بر این می توانید برای مثال در پشت تلفن نیز این نام را به دیگران انتقال دهید. اگر اسم بلند باشد احتمال تایپ آن به صورت غلط بسیار بالا می رود. علاوه بر این سعی کنید از واژه هایی که تلفظ راحت و خوش آوایی دارند استفاده کنید.

چطور برای وب سایت خود نام دامنه مناسب انتخاب کنیم؟

4- از حروف دوگانه استفاده نکنید

برخی از کلمات به چند شکل مختلف نوشته می شوند و برخی دیگر نیز به شکل دیگر تلفظ میشود. نباید از این حروف در نام دامنه خود استفاده کنید چرا که به شدت مشکل ساز هستند و کاربران را به دردسر می اندازند.

5- منحصر به فرد باشید

مسئله دیگری که باید به آن توجه بسیاری داشته باشید این است که خاص باشید. در حقیقت نباید وارد کلیشه های مرسوم شوید و خلاقیت داشته باشید. خلاق باشید و با ترکیب واژگان متفاوت یک نام منحصر به فرد انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا