آموزش های adobeconnect

راهنمای کلاس مجازی ادوب کانکت در Mac

کلاس مجازی ادوب کانکت در Mac

راهنمای شرکت در کلاس مجازی ادوب کانکت با سیستم  Mac

تنظیمات حریم خصوصی ادوب کانکت در سیستم مک با سیستم ویندوز متفاوت است. هنگام پیوستن به کلاس مجازی Adobe Connect در Mac و اشتراک گذاری صدا و تصویر، ممکن است لازم باشد برخی از اقدامات زیر را انجام دهید.
توصیه می کنیم برای پیوستن به جلسات خود، برنامه Adobe Connect را دانلود و نصب کنید.
شما میتوانید از طریق مرورگر نیز وارد جلسات شوید و علاوه بر شرکت در کلاس ها، با سایر کاربران نیز در تعامل و ارتباط باشید. اما برای داشتن بهترین تجربه در آموزش آنلاین، توصیه می‌کنیم از طریق برنامه وارد اتاق جلسات شوید.

1-نصب برنامه ادوب کانکت در Mac

اگر اپلیکیشن را نصب نکردید، آن را از ” اپلیکیشن ادوب کانکت ” دانلود و نصب کنید – توصیه می‌شود که برنامه خود را به‌روز نگه دارید و نسخه متناسب با mac را دانلود کنید.

برای تکمیل نصب روی AdobeConnectInstaller دوبار کلیک کنید.
اگر این پنجره نمایان شد، روی Open کلیک کنید.

راهنمای شرکت در کلاس مجازی ادوب کانکت با سیستم Mac

 

در حین نصب، ممکن است mac از شما بخواهد رمز عبورتان را وارد کنید. حتماً رمز عبور کاربر مک خود را وارد کنید تا نصب کامل شود.
پس از نصب، برنامه در Finder > Applications مانند تصویر زیر ظاهر می شود:

راهنمای شرکت در کلاس مجازی ادوب کانکت با سیستم Mac

اکنون وقتی روی لینک جلسه کلیک می کنید، جلسه باید به طور پیش فرض در برنامه ادوب کانکت بارگیری شود. اما اگر متوجه شدید که جلسات همچنان در مرورگر شما (به جای برنامه) اجرا می شوند، برای حل این مشکل موارد زیر را بررسی کنید:

باز شدن کلاس ادوب کانکت در مرورگر به جای اپلیکیشن

دلیل باز شدن کلاس ها در مرورگر این است که مک شما پوشه ~/Library /LaunchAgents / folder را ندارد.
وقتی روی URL جلسه Adobe Connect کلیک می کنید، برنامه به طور خودکار با استفاده از Adobe Connect Detector راه اندازی می شود.
اگر اپلیکیشن به درستی در MacOS نصب شده باشد،
یک فایل com.adobe.connectDetector.plist در داخل پوشه /Library /LaunchAgents میبینید. درصورت وجود این فایل، مشکلی برای ورود به کلاس ها از طریق برنامه پیش نمیاید.

راهنمای شرکت در کلاس مجازی ادوب کانکت با سیستم Mac

2-مجوزهای برنامه را وصل کنید.

از آنجایی که MacOS تنظیمات امنیتی را تا حدودی متفاوت انجام می‌دهد، ممکن است لازم باشد برخی اقدامات به صورت دستی انجام شوند. تا به Adobe Connect مجوز داده شود از مواردی مانند میکروفون، وب‌کم یا اشتراک‌گذاری صفحه استفاده کند. در بیشتر موارد، سیستم مک دستورالعمل‌هایی را از شما می‌خواهد تا قابلیت های برنامه را فعال و مجوزهای مورد نیاز را تایید کنید.

نکته: برای تایید مجوز فعالسازی وب کم و میکروفون در mac , و همچنین صدور مجوز جهت اشتراک گذاری صفحه نمایش در سیستم مک، آموزش های قبل را دنبال کنید.

3-مجوزهای مرورگر

همانطور که در مقاله قبلی گفتیم، برای اشتراک گذاری صدا و تصویر زمانیکه در سیستم ویندوز و با مرورگر کروم وارد جلسه ادوب کانکت شده اید، میبایست اجازه فعالسازی میکروفن و وبکم را به مرورگر بدهید. همین امر در سیستم مک و مرورگر سافاری نیز صادق است.
مشکل فعال نشدن برخی قابلیت ها مانند میکروفون و وبکم، ممکن است زمانی که از طریق مرورگر خود به جلسه می‌پیوندید نیز پیش بیاید. در واقع سیستم عامل Mac مرورگر شما را برای استفاده از وب‌کم و میکروفون مسدود میکند. در این صورت نیز شما باید اقداماتی را به صورت دستی انجام دهید تا مجوزهای فعالسازی میکروفون و وبکم صادر شوند. و بتوانید صدا و تصویر خود را به اشتراک بگذارید.

نکته: فراموش نکنید که برای اشتراک گذاری صفحه نمایش خود حتما باید از طریق اپلیکیشن ادوب وارد کلاس شوید. و این کار با مرورگر و صدور مجوز امکان پذیر نیست.

مثال: اگر شماهم وقتی در مرورگر کروم به جلسه می‌پیوندید و میکروفون خود را انتخاب می‌کنید، پیامی مشابه تصویر زیر دریافت می‌کنید، باید تنظیمات زیر را انجام دهید:

راهنمای شرکت در کلاس مجازی ادوب کانکت با سیستم Mac

به System Preferences > Security & Privacy > Privacy > Microphone بروید. و با زدن تیک کادر مربوطه، اجازه دهید Chrome از میکروفون شما استفاده کند.

راهنمای شرکت در کلاس مجازی ادوب کانکت با سیستم Mac

پس از اعطا مجوز به Chrome برای استفاده از میکروفن شما، اعلانی دریافت می کنید که باید Chrome را مجددا راه اندازی کنید تا تنظیمات اعمال شود:

راهنمای شرکت در کلاس مجازی ادوب کانکت با سیستم Mac

نکته: برای فعالسازی وبکم نیز همین تنظیمات را با تیک زدن گزینه وبکم انجام دهید.

تنظیمات Safari Display Media برای میکروفون و وب کم ادوب کانکت:

تنظیمات سافاری برای میکروفون و وب‌کم با کروم کمی متفاوت است. هنگامی که از طریق Safari به یک جلسه ملحق می شوید، اگر این پیام را دریافت کردید، روی دکمه “Display Media” کلیک کنید:

راهنمای شرکت در کلاس مجازی ادوب کانکت با سیستم Mac

وقتی میخواهید میکروفون خود را در Safari روشن کنید، باید به Safari اجازه دهید از میکروفون شما استفاده کند:

راهنمای شرکت در کلاس مجازی ادوب کانکت با سیستم Mac

هنگامی که انتخاب می کنید وب کم خود را در Safari روشن کنید، باید به Safari اجازه دهید تا از وب کم شما استفاده کند:

راهنمای شرکت در کلاس مجازی ادوب کانکت با سیستم Mac

اکنون میکروفن و وب کم شما در سافاری فعال هستند و میتوانید صدا و تصویر خود را به اشتراک بگذارید.
در نهایت شما میتوانید با خرید ادوب کانکت فارسی و برگزاری کلاس ها و وبینارهای خود در محیطی به زبان مادری، آموزش و یادگیری آنلاین را برای اساتید و شاگردان لذت بخش کنید.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا