LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

رایج ترین مشکلات آموزش مجازی

آموزش مجازی چه مشکلاتی دارد؟

رایج ترین مشکلات آموزش مجازی

ما در وبلاگ تهران سرور همیشه سعی داشتیم تا به بیان واقعیت ها بپردازیم. شاید تمرکز اصلی ما در این مدت بر روی معرفی آموزش مجازی و کلاس آنلاین بود. اما باعث نشد تا چشممان را بر روی مشکلات و معایب آن بپردازیم. بارها در خلال مقالات مختلف به برخی از معایب آموزش مجازه اشاره کردیم. اما در این مقاله سعی داریم تا به رایج ترین مشکلات آموزش مجازی به صورت واضح تر بپردازیم و بی پرده درباره آن ها صحبت کنیم. پس اگر به دنبال مشکلات آموزش آنلاین هستید و قصد دارید معایب آن را نیز بشناسید در این مقاله با وبلاگ تهران سرور همراه باشید.

آیا وجود مشکل در آموزش مجازی یعنی این روش به درد نمی خورد؟

بسیاری معتقدند که اگر در روش و سیستمی مشکلی وجود داشته باشد آن روش یا سیستم به کل غیرقابل استفاده است. در حقیقت این دسته از افراد چشمشان را بر روی تمامی مزایا می بندند و تنها بر روی نقاط ضعف دست می گذارند. اما وجود مشکل در یک روش به معنای آن نیست که آن روش یا سیستم به درد نمی خورد. هر مشکلی می تواند با راه حل هایی و به مرور زمان حل شود. بی شک آموزش حضوری که رقیب جدی آموزش مجازی است نیز عاری از مشکل نیست. اما آن هم مزایای خاص خودش را دارد و همیشه سعی در بهبود مشکلاتش داشته است. درست مانند آموزش مجازی که توسعه دهندگان در همه دنیا به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف آن هستند.

1. مشکلات صدا و میکروفن

یکی از ارکان اصلی در کلاس های مجازی برقراری ارتباط به صورت صوتی است. در حقیقت ارتباط دو طرفه صوتی در بستر کلاس مجازی یکی از روش هایی است که تجربه آن را به کلاس های حضوری نزدیک تر می کند. با این حال ممکن است این ارتباط به درستی برقرار نشود. مشکلات نرم افزاری، سخت افزاری و گاهی زیرساختی باعث اختلال در این ارتباط می شود. گاهی اوقات ممکن است مشکل از دیوایس و ابزارهای شما مانند هدفون یا هندزفری و میکروفن باشد. گاهی ممکن است نرم افزار شما از دیوایس موردنظر پشتیبانی نکند. برخی اوقات نیز به دلایل زیرساختی ممکن است صدا با تاخیر به مقصد برسد. مشکلات صدا و میکروفن یکی از رایج ترین و اذیت کننده ترین مشکلاتی است که ممکن است در روند آموزش مجازی تجربه کنید.

2. مشکلات اینترنت

منطقی است که بستر ارتباطی کلیه نرم افزارهای کلاس مجازی اینترنت است. و این مسئله نیز کاملا منطقی است که ممکن است اینترنت با قطعی و اختلال مواجه شود. آن هم در کشوری مانند ایران که از اینترنت چندان پر سرعتی بهره مند نیست. حتی قطعی برق نیز می تواند در این روند خلل ایجاد کند. مشکلات اینترنت چه بخواهیم و چه نخواهیم گریبان گیر همه فعالان در این عرصه می شود. بهترین توصیه ما به شما در این خصوص استفاده از اینترنت با سرعت مناسب است. در صورت قطعی نیز سعی کنید یک مودم همراه یا گوشی هوشمند داشته باشید تا از آن در مواقع ضروری به عنوان اینترنت پشتیبان استفاده کنید.

آموزش مجازی چه مشکلاتی دارد؟

3. بروزرسانی های پی در پی

کلاس های مجازی یا در بستر نرم افزاری جداگانه و یا در بستر وب و مرورگر اجرا می شوند. در این بخش فرقی نمی کند که محل اجرای آن ها کجا است. آپدیت و بروزرسانی در تمامی این پلتفرم ها رخ می دهد. گاهی اوقات ممکن است آپدیت اجباری برای نرم افزار کلاس مجازی شما منتشر شود. به این معنی که بدون بروزرسانی نمی توانید از نرم افزار استفاده کنید. و تصور کنید کلاس شما در آستانه شروع شدن است و بروزرسانی اجباری حجیمی نیز در انتظار شما است. توصیه می کنیم حدالامکان همیشه نرم افزارهای خود را بروز کنید که چنین مشکلاتی برای شما پیش نیاید.

4. فراموشی نام کاربری و رمز عبور

برای این که بتوانید در کلاس های مجازی بسیاری از نرم افزارهای آموزش آنلاین شرکت کنید باید نام کاربری و رمز عبور مختص به خود را داشته باشید. در برخی موارد ممکن است این نام کاربری و رمز عبور فراموش شود و استاد نیز ذخیره ای از آن ها نداشته باشد. در این صورت باید به دنبال بازیابی آن باشید که ممکن است کار زمان بری باشد. گاهی نیز مجبور می شوید تا کاربر جدیدی را برای کلاس تعریف کنید و کلیه سابقه فرد از دست خواهد رفت. برای مقابله با این مشکل کافی است نام کاربری و رمز عبور کلیه کاربران را در فایلی ذخیره کنید و در صورت بروز چنین مشکلی آن ها در اختیارشان بگذارید.

5. مشکلات نرم افزار یا ارائه دهنده

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات آموزش مجازی مربوط می شود به مشکلات نرم افزار یا ارائه دهنده آن. گاهی ممکن است تمامی موارد از جانب کاربر و میزبان درست باشد. اما مشکل اصلی از سمت خود نرم افزار است که به هر دلیلی نمی تواند با سرور ارتباط برقرار کند. گاهی ممکن است سرورهای نرم افزار از کار افتاده باشند و یا بیش از حد بارگذاری شده باشند و از دسترس خارج شوند. در این صورت فقط باید منتظر بمانید تا تیم پشتیبانی، مشکل پیش آمده را برطرف کنند. در حقیقت در صورت بروز چنین مشکلی راهی به جز صبر کردن و یا تغییر پلتفرم ندارید. به همین دلیل ما به مشتریان توصیه می کنیم اگر قصد خرید ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن به صورت تکی را دارند، پلتفرم دیگر را به عنوان پشتیبان تهیه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا