آموزش های adobeconnect

ریکوردها و فایل های ضبط شده در ادوب کانکت

مشکلات ریکوردها و فایل های ضبط شده در ادوب کانکت

همانطور که میدانید ضبط کلاس و مشاهده فایل های ضبط شده از جمله مواردی هستند که بیشتر کاربران کلاس مجازی ادوب کانکت هنگام برگزاری یا شرکت در جلسات آنلاین به آنها نیاز دارند.

از این رو ممکن است کاربران برای برگزاری کلاس مجازی و دیدن فایل های ضبطی با مشکلاتی مواجه شوند. و خطاهای متعددی را دریافت کنند که در مقالات قبلی ارورهای ادوب کانکت را توضیح دادیم. اما در این راهنما نگاه کلی به مشکلات رایج کاربران می اندازیم. که این مشکلات هم برای کاربران ادمین و میزبان میتواند رخ دهد و هم برای کاربران با سطح دسترسی پائین تر.

ارور Not Authorized هنگام دیدن ریکوردها

اگر ادمین پنل ادوب کانکت هستید و میخواهید فایل ضبط شده یکی از کلاس ها را ذخیره یا دانلود نمائید، ممکن است با خطا روبه رو شوید. چرا که برای این کار باید نام کاربری شما در کلاس اضافه و دسترسی میزبان بگیرد. برای رفع خطای Not Authorized هنگام دیدن کلاس های ضبطی، به صورت کامل در راهنماهای قبلی توضیح دادیم. این ارور معمولا به دلیل عدم دسترسی شما به آن قسمت نمایان میشود.

ارورهای فایل های ضبط شده در ادوب کانکت

خطای Not Found در ادوب کانکت

اگر میزبان و یا دانش آموز هستید و در زمان دیدن فایل کلاس ضبط شده با خطای Not Found مواجه میشوید، به این معنا است که این فایل از کلاس و یا پنل AdobeConnect حذف شده است و قابل دیدن نمیباشد.

ارورهای فایل های ضبط شده در ادوب کانکت

اگر از وجود فایل ضبطی در کلاس اطمینان دارید و باز هم به خطای Not Found برخوردید، احتمالا به این دلیل است که لینک فایل ضبطی به درستی وارد نمیشود.

  • نکته مهم: ما معمولا به کاربران خود پیشنهاد میکنیم برای برداشتن لینک ها، از  copy به جای نوشتن آنها استفاده کنند. تا امکان اشتباه را کاهش دهند. همچنین برای ورود به لینک ها ابتدا آن را در مرورگر خود جستجو کنند. بیشتر کاربران در این مواقع لینک کلاس و فایل ها ضبطی را مستقیما در نرم افزار ادوب کانکت وارد میکنند، که ممکن است به دلیل حافظه ورودی با مشکل مواجه شوند.

ممکن است فایل کلاس ضبطی موجود باشد، اما شما امکان دیدن و ذخیره آن را نداشته باشید. یا با هیچ سطح دسترسی فایل برایتان باز نشود و هیچکدام از خطاهای بالا را هم نبینید. در این صورت است که میزبان و یا ادمین باید وارد پنل مدیریتی آن کلاس شوند و در تب recording روی نام فایل کلیک کنند. تا بتوانید بخش recording information را بیابید.

disk usage در کلاس مجازی AdobeConnect

فایل های ضبط شده در ادوب کانکت

اگر در بخش disk usage که همان فضای اشغالی می باشد، عدد 0 قرار گیرد، به این معنیست که فایلی موجود و قابل دیدن نمیباشد و هیچی چیزی ذخیره نشده است. که در این حالت متاسفانه برای رفع مشکل راهی وجود ندارد. و باید کلاس مجدد برگزار و دوباره ضبط و ذخیره شود.

از این رو پیشنهاد میکنیم در زمان ضبط دقت بیشتری کنید. این مورد معمولا به دلیل پرشدن حجم هارد پنل یا خطای انسانی در زمان ضبط به وجود می آید. اگر میزبان کلاس هستید و ریکورد انجام میشود، حتما قبل از اتمام کلاس و خارج شدن، دکمه stop recording را بزنید. قبل خروج از ذخیره شدن فایل نیز اطمینان حاصل کنید. و یا از کلاس ضبطی خود به صورت mp4 خروجی بگیرید.

نکات و مشکلاتی که در این مقاله گفتیم، از مواردی میباشند که در بین کاربران ادوب کانکت بسیار رایج هستند. امیدواریم این راهنما بتواند در بهبود برگزاری جلسات آنلاین شما مفید واقع شود.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا