LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

سرعت کلاس مجازی به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل موثر در سرعت کلاس مجازی

سرعت کلاس مجازی به چه عواملی بستگی دارد؟

کلاس مجازی به واسطه‌ ی شیوع بیماری کرونا بیش از گذشته در ایران مورد توجه قرار گرفت. و بسیاری از مراکز معتبر
برای بخش آموزشی خود به آموزش از راه دور روی آوردند. این روش کمک بسیاری به روند تحصیل در کشور کرد و باعث شد تا عقب افتادگی‌ هایی که در اوایل دوران کرونا به وجود آمد جبران شود. با این حال برخی از کاربران کلاس‌ های مجازی در ایران، از سرعت پایین و وجود برخی مشکلات در روند برگزاری کلاس گلایه دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی عواملی که در سرعت کلاس مجازی اهمیت دارند بپردازیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

عوامل موثر در سرعت کلاس مجازی

سخت افزار و اینترنت دیتاسنتر

دیتاسنتر یا مرکز داده جایی است که تعداد زیادی سرور و تجهیزات الکترونیکی زیرساختی برای ارائه سرویس در قالب شکبه در آن وجود دارد. این مرکز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که نقش مهمی را در سرعت بخشیدن به سایت ایفا می‌کند. کلاس‌ های مجازی نیز برای راه اندازی نیاز به یک دیتاسنتر دارند. اصولا دو بخش در دیتاسنتر نسبت به باقی بخش‌ های آن مهمتر است. اینترنت و سخت ‌افزار دیتاسنتر. به عبارت دیگر برای اینکه یک کلاس مجازی با کیفیت و پرسرعت داشته باشید، دیتاسنتر شرکتی که از آن سرویس خود را تهیه کرده‌ اید باید دارای اینترنت قوی و سخت ‌افزاری به روز باشد.

اینترنتی که خود دیتاسنتر استفاده می‌ کند باید از بالاترین سرعت‌ های موجود در ایران باشد تا بتواند باری که بر دوش می‌ کشد را مدیریت کند. اینترنت پرسرعت لازم است اما کافی نیست. در حقیقت حتی اگر سرعت اینترنت این مراکز داده از بهترین نوع آن باشد نیز قدرت سخت ‌افزاری اهمیت بالایی دارد. در واقع برای رسیدن به یک تناسب باید هر دوی سخت افزار و سرعت اینترنت در سطح بالا باشند تا بتوانند بار را کنترل کنند و باعث شوند تا سرعت کلاس مجازی بالا باشد. حتی در برخی از موارد می توان اهمیت اینترنت و سرعت آن را بیشتر دانست.

سخت افزار و اینترنت دیتاسنتر

سخت افزار و اینترنت کاربر

در مقابل ما با کاربر سر و کار داریم که در منزل وارد کلاس مجازی خود می‌شود. درست است که بخش مهمی از سرعت کلاس بستگی به دیتاسنتر دارد که در بالا ذکر کردیم. اما اگر کاربر بستر دریافت را فراهم نکند باز هم با افت سرعت کلاس مجازی سروکار داریم. به همین منظور کاربر در سیستم خود چه تلفن همراه و چه رایانه، باید از سیستم سخت افزاری و نرم افزاری نسبتا خوب و بروزی برخوردار باشد تا بتواند قدرت ارسالی را تحمل کند. در حقیقت درست است که با حداقل امکانات نیز می توان وارد کلاس های مجازی شد. اما برای دریافت بهترین تجربه بهتر است سخت افزار خود را تقویت کنید.

علاوه بر این و مهمتر از آن، سرعت اینترنت کاربر است. در حقیقت اگر سرعت اینترنت کاربر مطلوب نباشد، نمی‌ تواند به سرعت اطلاعات را دریافت کند. همین مسئله باعث می‌ شود تا سرعت کلاس مجازی کاربر کاهش یابد و نتیجه دلخواه را کسب نکند و روند آموزشش با اختلال مواجه شود. سعی کنید برای تجربه بهتر در کلاس های آنلاین و گرفتن بالاترین سرعت از اینترنت با سرعت مناسب استفاده کنید. این مسئله در بهبود تجربه کاربری شما بسیار موثر خواهد بود. همچنین باعث بازدهی بهتر دروس شما نیز می شود.

سخت افزار و اینترنت کاربر

جمع‌بندی

برای دریافت بهترین سرعت بهتر است نکات بالا را رعایت کنید و در هنگام خرید به آن ها توجه کنید. همچنین توصیه می کنیم از بهترین نرم افزارهای کلاس مجازی استفاده کنید. بدون شک جهان در آینده بیشتر از آموزش آنلاین و مجازی بهره می برد. تا جایی که به عقیده بسیاری از کارشناسان دیگر چیزی به عنوان آموزش حضوری وجود نخواهد داشت.اگر قصد خرید کلاس مجازی ادوب کانکت یا بیگ بلو باتن را دارید نیز می توانید با تهران سرور همکاری کنید. فقط کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان نسبت به خرید پلان مورد نظر خود اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا