سرور اختصاصی

سرور اختصاصی چیست؟ سرور اختصاصی چه مزایایی دارد؟

سرور اختصاصی چیست؟

همانطور که پیش تر در شبکه های اجتماعی تهران سرور اعلام کردیم، در سال 1401 مجموعه ما رویکرد جدیدی خواهد داشت. از این پس تهران سرور علاوه بر خدمات گذشته خود مانند کلاس مجازی، طراحی مودل و طراحی سایت، بر روی ارائه سرور مجازی و سرور اختصاصی نیز تمرکز بیشتری خواهد داشت. پیش از این نیز مجموعه در ارائه این خدمات فعالیت داشت اما رویکرد جدید و به روز تری در سال جدید به این خدمات خواهیم داشت. در این مقاله نیز قصد داریم به شما بگوییم که سرور اختصاصی چیست؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید، با این مقاله تهران سرور همراه باشید.

تعریف سرور اختصاصی

سرور اختصاصی چیست؟ شما برای میزبانی وب سایت خود نیازمند یک فضا هستید. بسیاری از سایت ها برای راه اندازی کسب و کار خود، در ابتدای مسیر از هاست های اشتراکی استفاده می کنند. این وب سایت ها به مرور زمان دچار افت سرعت می شوند. دلیل آن هم استفاده از هاست اشتراکی است. هاست اشتراکی به بخشی از یک سرور کلی گفته می شود که به کاربری خاص اختصاص داده شده است. در مقابل ما با سرور اختصاصی یا Dedicated Server سر و کار داریم. سرور اختصاصی به یک فضای میزبانی گفته می شود که یک سرور فیزیکی به طور کلی به «یک» مشتری خاص اختصاص داده می شود.

تعریف سرور اختصاصی

به عبارت دیگر، مشتری با داشتن سرور اختصاصی، می تواند از کلیه امکانات به صورت انحصاری استفاده کند. همچنین اختیار و عملکرد کاملی بر روی سرور دارد. در حقیقت اگر نیاز به ارتقاء سطح امنیت سرور باشد و یا به سرعت بیشتر نیاز داشته باشد می تواند آن ها را پیکربندی کند. علاوه بر این ها، شرکت های ارائه دهنده، خدمات مرتبط و پشتیبانی فنی را نیز در کنار آن ارائه می‌ دهند. سرعت بالا و فضای زیادی که در انحصار مشتری است، از موارد جذاب برای خرید سرور اختصاصی به شمار می رود.

مزایای سرور اختصاصی

شما برای خرید سرور اختصاصی، هزینه بیشتری می کنید. پس قاعدتا توقع دارید که مزایای بیشتری نیز دریافت کنید. باید گفت که مزایای سرور اختصاصی بسیار بیشتر و بهتر از هاست های اشتراکی است. از هزینه و سرعت تا امنیت و کنترل بر روی سرور. در ادامه به بررسی و معرفی برخی از مهم ترین مزایای سرور اختصاصی می پردازیم:

هزینه مقرون به صرفه

در وهله ی اول شما باید برای خرید سرور اختصاصی، مبالغ بیشتری بپردازید. اما در مقابل با صرف هزینه بسیار پایین می توانید هاست اشتراکی بخرید. درست است که هزینه خرید سرور اختصاصی کمی گران است اما منطقی فکر کنید. شما با خرید سرور اختصاصی، هزینه مقرون به صرفه و پایین تری بابت هر واحد از منابع (هر گیگابایت رم، هر هسته پردازنده، هر گیگابایت هارد) پرداخت می کنید. علاوه بر این شما امکانات بیشتری نیز در اختیار خواهید داشت که همگی نشان از به صرفه بودن این خرید می دهند.

پهنای باند و سرعت بیشتر

در صورت خرید سرور اختصاصی، تمام پهنای باند و قدرت پردازش سرور به طور اختصاصی به سایت شما اختصاص دارد. این مسئله شاید در ابتدای کار به چشم نیاید ولی در صورت رشد کسب و کار و افزایش ورودی و ترافیک بالا، مسئله بسیار مهمی است. اگر یک کسب و کار بزرگ دارید و برای سایت خود همچنان از هاست اشتراکی استفاده می کنید، به دلیل کند شدن تدریجی سایت، مشتریان زیادی را از دست می دهید. اما با تهیه سرور اختصاصی نه تنها سرعت سایت خود را به طرز چشمگیری افزایش می دهید، بلکه مشتریان بیشتری جذب می کنید. این مسئله به صورت غیرمستقیم بر روی سئو سایت شما نیز تاثیر بسزایی دارد.

مزایای سرور اختصاصی

امنیت بالا

امنیت در حوزه وب یکی از مهم ترین بخش ها به شمار می رود. از آن جایی که کاربران دیگر به سرور اختصاصی دسترسی ندارند و سرور به صورت تمام و کمال در اختیار شما است، قطعا میزان امنیت شما در سطح بالاتری نسبت به هاست های اشتراکی قرار دارد. همچنین در صورت نیاز می توانید اقدام به نصب فایروال برای سرور خود نیز کنید. تفاوت اینجاست که در هاست های اشتراکی این کار تنها توسط ارائه دهنده انجام می شود. اما در سرورهای اختصاصی علاوه بر ارائه دهنده شما نیز می توانید شخصاً این کار را انجام دهید.

کنترل کامل

شاید یکی از مهم ترین مزایای این سرورها، کنترل کامل بر روی آن ها است. به عبارتی دیگر شما با خرید سرورهای اختصاصی، کنترل تمام و کمال سرور را در اختیار دارید. این به شما کمک می کند که تمام انعطاف پذیری آن را به کار بگیرید. در آخر نیز بهترین و مطلوب ترین نتیجه را به دست خواهید آورد. همچنین شما به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که کدام ابزار و برنامه‌های مدیریتی سایت را می‌ خواهید تا بر روی سرور نصب کنید.

جمع بندی

با خرید سرور اختصاصی، بهترین عملکرد را در سایت های خود مشاهده می کنید. تهران سرور ارائه دهنده سرور اختصاصی ایران آماده همکاری با شما می باشد. قیمت مقرون به صرفه، امنیت بالا، سرعت و پهنای باند بالا و… از مزایای سرورهای اختصاصی تهران سرور است. همچنین امکان تغییر در کانفیگ ها بنا بر درخواست مشتری امکان پذیر است. در صورت تمایل به خرید سرور اختصاصی از تهران سرور، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا