آموزشآموزش های BigBlueButton

سوالات مهم درباره بیگ بلو باتن

10 سوال رایج درباره بیگ بلو باتن

سوالات مهم درباره بیگ بلو باتن

نرم افزار بیگ بلو باتن یکی از بهترین و قدرتمندترین نرم افزارهای کلاس مجازی در دنیا و ایران به شمار می رود. این نرم افزار دست کمی از رقیب قدر خود یعنی ادوب کانکت ندارد. حتی در برخی موارد مانند سبکی و سرعت از ادوب کانکت نیز بهتر عمل می کند. با این حال این نرم افزار نسبت به ادوب کانکت کمی ناشناخته تر است. از این رو ممکن است حین یا پیش از استفاده از آن سوالاتی در ذهن کاربران نقش ببنند. در این مقاله قصد داریم تا به 10 سوال مهم و رایج درباره بیگ بلو باتن که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد پاسخ دهیم. اگر قصد دارید از این نرم افزار برای برگزاری کلاس مجازی استفاده کنید با وبلاگ تهران سرور در این مطلب همراه باشید.

1. از چه دستگاه هایی می نوان برای شرکت در بیگ بلو باتن استفاده کرد؟

بیگ بلو باتن یک نرم افزار اوپن سورس یا متن باز است. همین ویژگی باعث شده است که بر روی انواع دیوایس ها با انواع سیستم عامل ها سازگار باشد. فرقی نمی کند که شما کامپیوتر دارید یا گوشی هوشمند و یا حتی تبلت. به سادگی می توانید از این نرم افزار استفاده کنید. در هر سیستم عاملی که فکرش را بکنید، بیگ بلو باتن قابلیت اجرا دارد. از این رو یکی از محبوب ترین های بازار به شمار می رود.

2. بهترین مرورگر برای استفاده از بیگ بلو باتن چیست؟

به طور کلی برای استفاده از بیگ بلو باتن شما نیاز به مرورگر دارید. به عبارت دیگر این نرم افزار برخلاف ادوب کانکت به طور کامل مبتنی بر اینترنت می باشد و وب اپلیکیشن است. از این نظر بر روی تمامی مرورگرها قابل اجرا می باشد. اما طبق تجربه کاربران و همچنین تحقیق و بررسی تیم کارشناسان تهران سرور، بیگ بلو باتن به ترتیب بر روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.

10 سوال رایج درباره بیگ بلو باتن

3. آیا برای شرکت در کلاس میکروفن و بلندگوی لپ تاپ یا گوشی کافی است؟

شما برای در شرکت در کلاس مجازی نیاز به میکروفن و بلندگو دارید. تا بتوانید صدا را ارسال و دریافت کنید. اما اگر تنها شنونده هستید نیازی به تهیه میکروفن خارجی ندارید و می توانید از همان میکروفن و بلندگوی دستگاه خود استفاده کنید. اما در صورتی که معلم هستید و قصد صحبت کردن در کلاس را دارید، بهترین پیشنهاد این است که میکروفن مخصوص کلاس مجازی برای دیوایس خود تهیه کنید.

4. آیا بیگ بلو باتن از وب کم پشتیبانی می کند؟

پاسخ کاملا واضح و ساده است. بله! این نرم افزار از وب کم نیز به راحتی پشتیبانی می کند. با این حال باید توجه داشته باشید که تنها در صورت نیاز نسبت به خرید آن اقدام کنید. بسیاری از کلاس ها خصوصا در ایران صرفا از قابلیت صوتی کلاس مجازی بهره می برند. اما اگر به عنوان دبیر قصد دارید به صورت تصویری با دانش آموزان خود ارتباط برقرار کنید به سادگی این کار در نرم افزار BigBlueButton قابل اجرا است.

5. کلاس درس خود را در این نرم از کجا پیدا کنم؟

درگاه ورود به کلاس های آنلاین هر درس در صفحه همان درس قرار گرفته است. به عنوان مثال اگر بخواهید به کلاس درس ریاضی بروید باید وارد صفحه درس ریاضی شوید. برای یافتن درس خود می توانید از داشبورد درس افزار و برنامه هفتگی و یا لیست دروس در میز کار اقدام نمائید. با این حال برخی مدارس و آموزشگاه ها، محلی را به نام کلاس آنلاین در نظر گرفته اند و همه کلاس های آنلاین از یک درگاه برگزار خواهند شد. در حقیقت فرقی نمی کند که چه درسی دارید، باید از همین درگاه وارد شوید.

6. برای ورود به کلاس بیگ بلو باتن باید چه کاری انجام دهم؟

ابتدا باید وارد درگاه کلاس آنلاین خود شوید. اگر معلم کلاس را آغاز کرده باشد دکمه «پیوستن/Join» برای شما نمایش داده می شود. گاهی اوقات با عبارت «در انتظار استاد برای پیوستن به کلاس» رو به رو می شوید. این عبارت به این معنی است که هنوز کلاس شما توسط دبیر آغاز نشده است. بهتر است هنگام شروع کلاس حالت «میکروفن» را انتخاب کنید. در صورتی که قصد صحبت ندارید آن را روی حالت «بی صدا/Mute» قرار دهید.

7. آیا می توانم زبان برنامه بیگ بلو باتن را تغییر دهم؟

خوشبختانه بیگ بلو باتن از زبان فارسی پشتیبانی می کند. در حقیقت تعداد زبان هایی که این نرم افزار ساپورت می کند بسیار زیاد است. اگر به هر دلیلی قصد دارید که زبان مقصد را تغییر دهید این امکان برای شما وجود دارد. کافی است روی سه نقطه در گوشه بالا سمت چپ (گزینه ها) کلیک کنید. بر روی گزینه «تنظیمات» کلیک کنید. در اینجا می توانید از بخش زبان، برنامه را به هر زبان دلخواهی که می خواهید تغییر دهید.

8. آیا می توان حالت تمام صفحه را در مرورگر هنگام استفاده از بیگ بلو باتن فعال کرد؟

همانطور که گفتیم این نرم افزار مبتنی بر وب است و برنامه ای برای نصب وجود ندارد. از این رو بستر اجرایی آن مرورگر است. به طور پیش فرض هنگام استفاده از مرورگر می توانید تب های دیگر را مشاهده کنید و حتی تسک بار برای شما نمایان خواهد بود. اما این مشکل با فشردن کلید F11 به سادگی حل می شود و شما کلاس را به صورت تمام صفحه مشاهده خواهید کرد. برای خروج از حالت تمام صفحه نیز کافی است مجددا F11 را فشار دهید.

10 سوال رایج درباره بیگ بلو باتن

9. آیا می توان از صفحه خود اسکرین شات بگیریم؟

متاسفانه در نسخه های قدیمی این قابلیت در خود نرم افزار وجود نداشت. اما بیگ بلو باتن همیشه در حال بروزرسانی خود است و این مشکلات را یکی پس از دیگری رفع می کند. در آپدیت 2.5  شما می توانید از صفحه اسلاید خود اسکرین شات بگیرید و آن را ذخیره کنید. در صورتی که بر روی اسلاید تغییراتی انجام دهید، به عنوان مثال اگر متنی بر روی آن بنویسید، آن متن نیز در اسکرین شات مشخص می شود.

10. ارورهای مختلف بیگ بلو باتن قابل حل هستند؟

هر نرم افزاری ضعف هایی دارد و ممکن است تحت شرایط خاصی به شما پیغام خطا یا به اصطلاح ارور بدهد. برخی از این ارورها قابل حل هستند و برخی نیاز به کار بیشتری دارند. تیم تحقیق و توسعه تهران سرور در مقاله «ارورهای رایج بیگ بلو باتن و راه حل آن ها» به تفصیل به این مشکلات پرداخته است.

جمع بندی

این سوالات تنها بخشی از رایج ترین سوالاتی بود که پیرو نرم افزار BigBlueButton مطرح شده است. اگر شما نیز سوالای دارید می توانید آن را در بخش نظرات با ما مطرح کنید. در ضمن اگر به دنبال برگزاری کلاس آنلاین هستید، می توانید با خرید پلان های جدید بیگ بلو باتن تهران سرور تجربه یک کلاس مجازی فوق العاده داشته باشید. در صورتی که قصد خرید کلاس مجازی بیگ بلو باتن را داشته باشید، می توانید با کارشناسان تهران سرور تماس بگیرید و پس از مشاوره، پلان مورد نظر خود را تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا