طراحی سایت و وردپرس

مهمترین صفحات یک وب سایت کدام هستند؟ – صفحه نتایج جست‌ و جو

مهمترین صفحات یک وب سایت کدام هستند؟ – صفحه نتایج جست‌ و جو

بعد از بررسی‌ هایی که بر روی صفحات اصلی، تماس با ما، وبلاگ و درباره ما انجام دادیم، در سری مقالات صفحه‌ های مهم سایت می‌ رسیم به یکی دیگر از صفحاتی که وجودش به شکل درست در هر سایتی یک ضرورت به شمار می رود. همانطور که می دانید، شما اگر به دنبال مطلبی در سایتی باشید، باید از طرق مختلف مانند انتخاب از منو، انتخاب از دسته بندی و یا جست و جو آن را پیدا کنید. پس از جستجو باید به صفحه نتایج جست‌ و جو هدایت شوید که متناسب با داده های شما، نتایجی را به شما نشان می دهد. صفحه نتایح جست و جو اهمیت زیادی در جذب و نگهداری کاربران دارد. در این مقاله قصد داریم به اهمیت آن و معرفی روش هایی برای بهبودش بپردازیم. با تهران سرور همراه باشید.

چرا صفحه نتایج جست‌ و جو مهم است؟

هر سایتی، مطالب مشخصی را در یک حوزه دارد و عمده مطالبی که منتشر می کند در این خصوص است. بسیاری از کاربران، پس از واردشدن به یک وب‌سایت، دوست دارند تا مطالب بیشتری را در حوزه وب سایت ببینند. از این رو به روش های مختلف به دنبال پیدا کردن مطالبی هستند که به دردشان بخورد. برخی به سراغ دسته بندی های وب سایت شما می روند و برخی هم از نوار منو مطالب شما را بررسی می کنند. اما عده ای زیادی از بازدیدکنندگان جدید و همچنین بازدیدکنندگان همیشگی سایت شما تمایل دارند تا وقت کمتری را خرج کنند و به دنبال جست و جو کردن مطالبی که می خواهند هستند. از این رو به سراغ نوار جستجو می روند و عبارت مد نظرشان را تایپ می کنند و به صفحه نتایج جست و جو هدایت می شوند.

مهمترین صفحات یک وب سایت کدام هستند؟ – صفحه نتایج جست‌ و جو

صفحه جستجو از این حیث اهمیت دارد که ویترینی از مطالب گذشته ی شماست. در حقیقت شما باید آنقدر مطالب خوب تولید کنید و در حوزه خود به همه بخش های آن بپردازید، که کاربر از سایت شما خارج نشود و تمام نیازش با جست و جوی مداوم بر طرف شود. اگر کاربر با یک نتایج جستجوی خوب طرف شود، بیشتر در سایت شما می ماند و بیشتر به صفحات دیگر شما سر می زند. اما در مقابل اگر نتایج جستجو ربطی به مطلب مورد نظر کاربر نداشته باشد و یا از نظر ظاهری مرتب نباشد و طراحی شلخته و شلوغی داشته باشد، کاربر بدون تردید از آن خارج می شود. در حقیقت شم به سادگی با یک صفحه بد خیل بسیاری از بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد. اهمیت این صفحه طلایی را درک کنید تا بتوانید کاربران بیشتری جذب کنید.

چطور یک صفحه نتایج جست‌ و جو خوب برای سایت خود طراحی کنیم؟

همانطور که گفتیم اصول طراحی مدرن برای وب سایت‌های امروزی باید رعایت شوند و تنها مختص به یک صفحه خاص نیستند و باید در جای جای سایت این طراحی حس شود. بهتر است یک قالب مشخص برای صفحه جستجوی خود داشته باشید تا از حیث زیبایی ظاهری، کاربر را به سمت خودش جذب کند. از نظر سرچ کلمات، سعی کنید کلمات مشابه و مطالب نزدیک را نیز در آن صفحه قرار دهید تا مخاطب به سراغ آن ها نیز برود. اگر می‌ خواهید انتظارات و توقعات مشتری و بازدیدکنندگان خود را برآورده کنید، باید صفحه نتایج جست‌ و جو را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید.

جمع‌بندی

شما می‌ توانید طراحی سایت و سئو خود را به تهران سرور بسپارید تا با یک طراحی اصولی و سئو منظم
شما را به نقطه اوج در کسب و کارتان برساند. همچنین برای دیدن آموزش‌ های ما می‌ توانید به کانال‌
آپارات تهران سرور مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا