طراحی سایت و وردپرس

قالب رایگان یا قالب پولی وردپرس؟

تفاوت قالب رایگان با قالب پولی وردپرس چیست؟

وردپرس قطعا بهترین و بزرگترین سیستم مدیریت محتوا است. این CMS دارای منابع متعددی است. منابعی که گاهی به صورت رایگان و گاهی به صورت پولی و اشتراکی در اختیار کاربران قرار می گیرد. قالب ها نیز یکی از مهم ترین المان ها در طراحی سایت وردپرسی به شمار می روند. که هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی در مخزن دانلود وردپرس یا سایت های واسطه قرار دارند. اما واقعا چه تفاوتی میان قالب رایگان با قالب پولی وردپرس است؟ در این مقاله قصد داریم تا به شما برخی از مهم ترین این تفاوت ها را بگوییم. اگر شما هم در تهیه قالب های وردپرس مردد هستید، این مقاله تهران سرور را به هیچ عنوان از دست ندهید.

قالب وردپرس چیست؟

در ابتدا بهتر است به این پرسش پاسخ دهیم که اصلا قالب وردپرس چیست؟ اگر کمی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس آشنا باشید می دانید که قالب ها یکی از مهم ترین بخش ها برای طراحی سایت با این CMS هستند. قالب علاوه بر ویژگی های ظاهری و زیبایی که به سایت شما می بخشد، امکانات مختلفی را به آن نیاز اضافه می کند. در حقیقت هر قالب متناسب با نوع وب سایت های مختلف است و امکانات مختلفی دارد. برای مثال قالب سایت فروشگاهی با قالب سایت وبلاگی بسیار تفاوت دارد. این تفاوت نه تنها در ظاهر بلکه در کاربری نیز بسیار بسیار با یکدیگر فرق دارند. به عبارتی دیگر شما باید با در نظر گرفتن نوع و نیاز سایت خود و همچنین نیاز کاربران سایتتان قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید. قالب های وردپرسی از منظر هزینه به دو نوع پولی و رایگان تقسیم می شوند.

تفاوت قالب رایگان با قالب پولی وردپرس چیست؟

۱- قالب رایگان وردپرس

همانطور که از عنوان این بخش مشخص است، شما بابت تهیه و دانلود این نوع قالب ها نیاز به صرف هیچ هزینه ای ندارید. کافی است قالب را از مخزن وردپرس و یا سایت هایی که قالب های رایگان وردپرس را قرار می دهند دانلود و بر روی فضای میزبانی خود نصب کنید. این نوع قالب ها مزایای زیادی دارند که مهم ترین آن ها کاهش هزینه های سایت به خصوص برای وب سایت های تازه تاسیس است که قصد ندارند هزینه چندانی در ابتدای مسیر خرج کنند. قالب های رایگان زیادی برای دانلود و استفاده وجود دارند که هر یک امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می دهند. با این حال این قالب ها نیز معایبی دارند و نباید توقع یک قالب خاص و حرفه ای از آن ها داشته باشید. نکته مهم و قابل ذکر این است که حتما این قالب ها را از منابع معتبر دانلود کنید. توصیه اکید ما به دانلود آن از wordpress.org/themes می باشد.

مزایای قالب رایگان وردپرس

  1.  کاهش هزینه های سایت
  2. مناسب برای وب سایت های تازه تاسیس
  3. مناسب برای آشنایی با فضای وردپرس
  4. گزینه مناسب برای طراحان سایت مبتدی

معایب قالب رایگان وردپرس

  1. فاقد پشتیبانی
  2. دریافت نکردن بروزرسانی
  3. ایرادات در کد نویسی قالب ها
  4. امکان بروز باگ های امنیتی
  5. امکان نال بودن قالب
  6. احتمال وجود کدهای مخرب در درون قالب
  7. عدم سفارشی سازی
  8. استفاده نکردن از صفحه ساز مجزا
  9. اجبار به پرداخت هزینه برای فعال سازی بخش هایی از قالب
  10. از دسترس خارج شدن پس از مدتی استفاده

همانطور که مشاهده کردید، معایب قالب های رایگان بسیار بیشتر از مزایای آن است. در حقیقت سودی که این قالب ها به شما می رسانند بسیار کم است و در مقابل ممکن است ضررهای جبران ناپذیری به سایت شما وارد کنند. پیشنهاد ما این است که برای سایت خود هزینه های معقولی انجام دهید. یکی از معقولانه ترین این هزینه ها، تهیه قالب پولی و حرفه ای است.

تفاوت قالب رایگان با قالب پولی وردپرس چیست؟

۲- قالب پولی وردپرس

در مقابل قالب رایگان، قالب های پولی و اشتراکی وجود دارند. این قالب ها با قیمت های مختلف به فروش می رسند. دلیل تفاوت قیمت ها نیز در امکانات آن ها است. برای مثال برخی از این قالب ها، به شما پشتیبانی مادام العمر می دهند. اما برخی دیگر تنها ۶ ماه تا ۱ سال شما را پشتیبانی می کنند. همچنین ممکن است قالب های فروشگاهی به دلیل پیچیده تر بودن قیمت بالاتری از قالب های شخصی یا وبلاگی داشته باشند. همانطور که گفتیم پیشنهاد ما استفاده از این نوع قالب برای طراحی سایت با وردپرس است. با این حال این قالب ها نیز مزایا و معایب خاص خود را دارند.

مزایای قالب پولی وردپرس

  1. پشتیبانی طولانی مدت به صورت رایگان یا با هزینه اندک
  2. آپدیت و بروزرسانی به صورت رایگان
  3. قابلیت سفارشی سازی به صورت اختصاصی
  4. امنیت بالاتر نسبت به قالب های رایگان
  5. دارای صفحه سازهای اختصاصی
  6. پرداخت هزینه تنها برای یک بار
  7. نال نبودن قالب
  8. عدم وجود کدهای مخرب در درون قالب های پولی

معایب قالب پولی وردپرس

  1. هزینه نسبتا بالا
  2. ممکن است کار کردن با آن ها برای افراد مبتدی سخت باشد

با مطالعه این بخش نتیجه گیری بسیار ساده می شود. قطعا مزایایی که قالب های پولی و حرفه ای دارند بسیار زیاد است. آنقدر زیاد که معایب آن اصولا به چشم نمی آیند. ما نیز به شما توصیه می کنیم که هزینه بالای آن را متحمل شوید و خود را از گزند باگ های امنیتی رها سازید. معایب قالب های رایگان ممکن است مشکلاتی برای شما به بار آورند که هزینه ای بیش از هزینه تهیه یک قالب حرفه ای داشته باشند.

جمع بندی

بدون شک انتخاب تهران سرور برای مشتریان خود نیز قالب های حرفه ای است. اگر دوست دارید در کسب و کار اینترنتی خود موفق باشید، با مشکلات کمتری دست و پنجه نرم کنید و امنیت اطلاعات خود به خطر نندازید، به هیچ وجه سراغ قالب های رایگان وردپرس نروید. در ضمن اگر به دنبال راه اندازی وب سایت وردپرسی در هر زمینه ای به خصوص طراحی سایت آموزشگاهی هستید، می توانید به تهران سرور اعتماد کنید. تیم طراحی سایت ما به صورت حرفه ای و با قالب و افزونه های رسمی برای مشتریان خود وب سایت طراحی می کند. قیمت مناسب و تضمین کیفیت شعار تهران سرور است. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا