آموزشسرور اختصاصیسرور مجازیمجازی سازی

مجازی سازی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مجازی سازی و کاربردهای آن

مجازی سازی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مجازی‌ سازی به معنای ایجاد محیطی مجازی بر روی یک سخت افزار فیزیکی است. در واقع، با استفاده از این فناوری، می‌ توانیم چندین سیستم عامل و برنامه را روی یک سرور فیزیکی واحد مجازی‌ سازی شده اجرا کنیم. مزیت این روش این است که به‌ جای این‌ که هر کامپیوتر برای هر سیستم عامل و برنامه، بیاوریم، می‌ توانیم همه را روی یک سرور مجازی‌ سازی نصب و اجرا کنیم. این کار می‌ تواند هزینه سرور، نگهداری، انرژی، مکان و دیگر هزینه‌ های مرتبط با سیستم‌ های فیزیکی را کاهش دهد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از کاربردهای مهم مجازی سازی آشنا کنیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

مجازی سازی چه مزایا و کاربردهایی دارد؟

1. مدیریت منابع

با استفاده از مجازی‌ سازی، می‌ توانیم منابع سخت‌ افزاری را بهبود بخشیم و به صورت بهینه از آن‌ ها استفاده کنیم. این کار باعث می‌ شود که بتوانیم به طور بهتری از سرورهای فیزیکی خود استفاده کنیم. ادغام برنامه‌ ها در محیط‌ های مجازی یک رویکرد مقرون‌ به‌ صرفه‌ است. زیرا می‌ توانید منابع فیزیکی کمتری را مصرف کنید. در نتیجه به شما کمک می‌ کند پول کمتری را برای خرید انواع مختلف سرورها خرج کنید و در هزینه سازمان خود صرفه‌ جویی کنید.

2. محیط زیستی سالم و سرسبز

مجازی سازی روشی است که در راستای دیتاسنترهای سبز حرکت می کند. بدین صورت که وقتی بتوانید تعداد سرورهای فیزیکی را که در یک سازمان از آن استفاده می‌ کنید کاهش دهید، منجر به کاهش میزان مصرف انرژی می‌ شود. در نتیجه میزان تولید زباله های الکترونیکی به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند. در نتیجه محیط زیستی که خواهیم داشت بسیار سالم تر از چیزی خواهد بود که اکنون داریم.

3. افزایش امنیت

از آن جایی که کلیه فعالیت ها بر روی یک سرور انجام می شوند، مدیریت می تواند برنامه های کاربر را کنترل و فیلتر کند. از این رو می تواند از بروز فعالیت های مضر و ضد امنیتی نیز جلوگیری کند. می توان منابعی که توسط میزبان در معرض دید قرار می‌ گیرند را پنهان کرد و یا به سادگی از آن ها در برابر کاربر محافظت کرد. بدون هیچ شکی یکی از کلیدی ترین کاربردهای مجازی سازی همین امنیتی است که در اختیار شما می گذارد.

مجازی سازی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

4. تامین بازیابی پس از بحران

با استفاده از مجازی‌ سازی، می‌ توانیم سیستم‌ های پشتیبانی و بازیابی را روی یک سرور مجازی‌ سازی شده اجرا کنیم. این کار باعث می‌شود که بتوانیم در صورت بروز هرگونه بحران، سریعاً به حالت بازیابی پشتیبانی رفته و به کار خود ادامه دهیم. به عبارت ساده تر، هنگامی که بر اثر یک فاجعه سرور دچار آسیب شود، اگر شما از مجازی سازی استفاده کنید شما یک کپی از تمامی اطلاعات موجود بر روی ماشین مجازی آسیب دیده دارید. بدین ترتیب دیگر لازم نیست زمان زیادی برای بازیابی احتمالی اطلاعات خود خرج کنید.

5. مدیریت پشتیبانی

با استفاده از مجازی‌ سازی، می‌ توانیم سیستم‌ های پشتیبانی را بر روی سیستم‌ عامل مجازی اجرا کنیم. این کار باعث می‌ شود که بتوانیم سیستم‌ های پشتیبانی را به صورت بهتری مدیریت کنیم. و از هزینه و زمان زیادی که برای نگهداری آن‌ ها صرف می‌کنیم، کاسته شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تکنولوژی مجازی سازی کاربردهای مهم و اساسی آن را به زبانی ساده توضیح دهیم. با توجه به کاربردهای مجازی‌ سازی و مزایای آن، این فناوری برای شرکت‌ ها و سازمان‌ ها بسیار مهم است. در واقع، با استفاده از مجازی‌ سازی، می‌ توانیم هزینه‌ های مرتبط با سخت‌ افزار، نگهداری، انرژی، مکان و زمان را به شدت کاهش دهیم. و در عین حال، بهینه‌ سازی مدیریت و استفاده از منابع سخت‌ افزاری را انجام دهیم. اکنون جهت خرید بهترین سرور اختصاصی و مجازی سازی آن، می توانید با ما تماس حاصل فرمایید. کارشناسان تهران سرور پس از دادن مشاوره رایگان به شما، شما را در انتخاب بهترین و مناسب ترین پلن برای کسب و کارتان راهنمایی می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا