آموزشسئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسفناوری

مخاطب محتوا کیست؟ کاربر یا ربات!

محتوای سایت برای چه کسی تولید می شود؟

مخاطب محتوا کیست؟ کاربر یا ربات!

همانطور که بارها گفتیم محتوا پادشاه است. به عبارت دیگر پویایی و زنده ماندن یک وب سایت به تولید محتوای مداوم و مستمر آن است. اگر سایتی نتواند طبق استراتژی خود محتوایی در حوزه خودش تولید کند خیلی زود قافله را به رقبا می بازد. خیلی زود سئو سایتش ضعیف می شود و جایگاهش را در بین برترین ها از دست می دهد. با این حال یک سوال همیشه برای تولید کنندگان محتوا وجود دارد. ما برای چه کسی محتوا تولید می کنیم؟ در حقیقت مخاطب محتوا کیست؟ کاربران سایت یا ربات های خزنده گوگل؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال مبهم پاسخ دهیم. پس با تهران سرور در این مقاله همراه باشید.

محتوای سایت برای چه کسی تولید می شود؟

بهتر است اینگونه پاسخ بدهیم که محتوا به طور کلی برای کاربران و ربات های خزنده تولید می شود. در واقع یک محتوای خوب محتوایی است که بتواند هر دوی این ها را راضی نگه دارد. کاربران و ربات ها هر دو برای پیش برد اهداف سئو شما ضروری هستند. اگر مطلبی تهیه و تولید کنید که تنها به مذاق کاربران خوش بیاید و قوانین گوگل را در آن رعایت نکنید قطعا به مشکل بر خواهید خورد. در مقابل نیز اگر محتوای شما مو به مو بر اساس قوانین گوگل و ربات های خزنده آن باشد اما مخاطب نتواند ذره ای با آن ارتباط برقرار کند، هرچه بافته اید پنبه می شود! پس باید گفت مخاطب محتوا هم کاربران سایت و هم ربات های جستجو هستند.

محتوای سایت برای چه کسی تولید می شود؟

چطور محتوایی تولید کنیم که هم کاربران را راضی کند و هم ربات ها را؟

برای پاسخ به این سوال شما باید چگونگی تولید محتوای خوب را بلد باشید. برای این منظور باید قوانین گوگل و ربات های آن را به خوبی فرا بگیرید. سئو و تولید محتوا یک حرفه و دانش هستند که مبانی خاص خود را دارند. اگر این مبانی و قوانین را بلد نباشید نمی توانید به سراغ تولید محتوا بروید. از طرفی باید مخاطبان حوزه ای که در آن فعالیت می کنید را به خوبی بشناسید. سلایق و علایق آن ها را پیدا کنید. نقاط ضعف و قدرت آن ها را بدانید. با شناخت کافی از کاربران خود می توانید مطالبی که تهیه و تولید می کنید را در راستای علایق آن ها قرار دهید. به همین ترتیب هم کاربران راضی می شوند و هم رضایت ربات ها را جلب می کنید.

1. استفاده از عناوین جذاب

اولین چیزی که مخاطب اعم از ربات یا کاربر با آن رو به رو می شود، عنوان مطلب شماست. اگر این عنوان برای هر دو جذابیت داشته باشد مطلب شما بازخورد بهتری دریافت می کند. شاید تعجب کنید که گفتیم عنوان جذاب برای ربات ها هم مهم است. اما بهتر است بدانید هوش مصنوعی آنقدر پیشرفت کرده که ربات ها به کوچکترین جزئیات نیز توجه می کنند. عنوان شما باید بیانگر کلیت مقاله و مطلب شما باشد تا ربات بتواند آن را درک کند. اگر اینگونه عمل نکنید باید به شکست سلام کنید.

2. مراقب غلط های املائی و نگارشی باشید

سطح سواد در جوامع انسانی روز به روز در حال رشد است.علائم نگارشی و املائی یکی از مهم ترین بخش هایی است که نشان دهنده همین سطح سواد است. کسی که محتوا تولید می کند باید توانایی درک چنین مسائلی را داشته باشد. اگر محتوای شما پر از غلط های املائی و نگارشی باشد، کاربر آن را پس می زند. علاوه بر کاربران انسانی، ربات های هوشمند نیز علاقه ای به آن ندارند و آن را یک مطلب بیهود تلقی می کنند. پس بهتر است مراقب غلط های املائی و نگارشی باشید.

3. محتوای طولانی خسته کننده و محتوای کوتاه اذیت کننده است

زیاده گویی یکی از مواردی است که واقعاً در مقالات اشتباه محض است. برخی از تولید کنندگان محتوا مقاله و پست های یک سایت را با کتاب اشتباه می گیرند. مطالب طولانی مخاطب را خسته می کند. البته توضیح جامع و کامل خوب است اما درباره موضوعاتی که کشش نوشتن را داشته باشند. از طرفی دیگر کوتاه نویسی هم باعث می شود شما موارد مفید یک مطلب را حذف کنید که این ضربه بزرگی به مطلب شما می زند. بهترین راه انتخاب حد وسط است. مقدار محتوای شما نباید آنقدر طولانی باشد که کاربران را خسته کند و نباید آنقدر کوتاه باشد که در انتقال مفهوم کلام شما دچار مشکل شود.

محتوای سایت برای چه کسی تولید می شود؟

4. استفاده از محتوای بصری

تصور کنید با یک مقاله ای سر و کار دارید که تمام آن را متن های بلند و کلمات ثقیل تشکیل می دهند. چنین مطالبی قطعا حوصله مخاطب از جمله ربات و انسان را سر می برد! هر دوی این مخاطبان محتوای بصری را دوست دارند و آن را یک امتیاز برای محتوا در نظر می گیرند. از نظر مخاطبان محتوایی که فاقد محتوای بصری باشد، ارزشی ندارد و خیلی زود فراموش می شود.

جمع بندی

اگر می خواهید در تولید محتوا برای ربات و انسان موفق باشید باید موارد مذکور در این مقاله را مو به مو اجرا کنید. بدین ترتیب سئو سایت خود را بهبود می بخشید و جایگاه خوبی در نتایج گوگل کسب می کنید. همچنین اگر قصد دارید سایت خود را سئو کنید و برای آن محتوا تولید کنید اما وقت ندارید می توانید کار خود را به تیم سئو و بهینه سازی تهران سرور بسپارید تا در مدت زمانی کوتاه به جایگاه خوبی در صفحات اول گوگل دست پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا