طراحی سایت و وردپرس

معرفی و طراحی سایت نرم افزار آنلاین یا سایت نرم افزاری تحت وب

چگونه میتوان یک سایت نرم افزار آنلاین طراحی کرد؟

معرفی و طراحی سایت نرم افزار آنلاین

اگر میخواهید یک سایت داشته باشید که برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف را بدون نیاز به دانلود و نصب آن برنامه، اجرا کند، شما باید یک سایت نرم افزار آنلاین طراحی کنید.
به این مثال دقت کنید: احتمالا برای شما هم پیش آمده است که نیاز به ویرایش یک تصویر به صورت فوری داشتید، اما نرم افزار ویرایش عکس مانند فتوشاپ بر روی سیستم شما نصب نبوده است. همانطور که میدانید پروسه دانلود و نصب نرم افزار فتوشاپ کاری زمان بر است و همچنین نصب فتوشاپ فقط برای ویرایش یک تصویر ساده معقول به نظر نمیرسد. پس راهکار چیست؟

سایت نرم افزار آنلاین

راه حل شما ” سایت نرم افزار آنلاین ” است. سایت هایی در گوگل وجود دارند که خدمات نرم افزاری خاصی را آنلاین و در اکثر موارد به صورت رایگان به کاربران ارائه میدهند. به این گونه وب سایت ها، سایت برنامه آنلاین یا به اختصار سایت آنلاین میگویند.

به عنوان مثال سایت www.photopea.com یک سایت ارائه دهنده خدمات ویرایش تصویر میباشد. وقتی شما وارد این سایت میشوید به جای دیدن یک وبسایت معمولی، یک نرم افزار مانند فتوشاپ برای شما اجرا میگردد. که میتوانید عکس مورد نظر خود را در آن آپلود کنید و به ویرایش تصویر بپردازید.
با استفاده از این سایت دیگر نیاز به نصب فتوشاپ بر روی سیستم خود ندارید و به صورت آنلاین و رایگان میتوانید تصاویرتان را ویرایش کنید.
به این گونه نرم افزارها که به صورت تحت وب ارائه میشوند، نرم افزارهای آنلاین یا به اختصار Saas میگویند که خلاصه شده عبارت Software As A Service است.

طراحی سایت نرم افزار آنلاین

این سایت ها را با نام های دیگری نیز میشناسند:

−سایت نرم افزارهای مبتنی بر وب

− برنامه های میزبانی شده

−سایت نرم افزار به عنوان سرویس

مزایای نرم افزارهای مبتنی بر وب

هزینه پایین:

معمولا این گونه نرم افزارها به صورت رایگان ارائه میشوند و یا هزینه بسیار پایینی در ازای استفاده از آن ها دریافت میگردد.

عدم نیاز به نگه داری:

وظیفه نگه داری, تعمیرات و به روزرسانی این نرم افزار ها به عهده ارائه دهنده میباشد و کاربر نیازی به انجام این کارها نخواهد داشت.

مقیاس پذیری:

معمولا این نرم افزارها قابلیت سفارشی سازی شدن دارند. به این معنی که هر سازمان و یا شخصی میتواند به اندازه نیاز خود از پکیج های مختلف این برنامه استفاده کند. به عنوان مثال میتوانیم نرم افزار ادوب کانکت را مثال بزنیم که هر سازمان میتواند به تعداد کاربری که دارد، سرویس خریداری کند.

معایب نرم افزارهای آنلاین

وابستگی به اینترنت:

از آنجاییکه این برنامه ها در بستر اینترنت کار میکنند، در صورت عدم دسترسی به اینترنت نمیتوان از آنها استفاده کرد.

عدم کنترل بر نرم افزار:

همانطور که واضح است، این نرم افزارها بر روی سیستم شخصی فرد نصب نیست. درنتیجه توانایی کنترل بسیاری از موارد از دست شما خارج است و فقط شرکت ارائه دهنده به آن ها دسترسی دارد.

پرکاربردترین سایت های نرم افزار آنلاین

−سایت نرم افزار فتوشاپ آنلاین

−سایت طراحی گرافیک آنلاین

−نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین

-نرم افزارهای آفیس آنلاین

سایت آنلاین ویرایش ویدیو

-مجموعه نرم افزارهای آنلاین گوگل

سایت آنلاین کم کردن حجم عکس

موارد بالا سایت های نرم افزاری هستند که عموم مردم میتوانند به راحتی و رایگان از آنها استفاده کنند.

طراحی سایت نرم افزار آنلاین

دسته دیگری از سایت های نرم افزار تحت وب هستند که برای موارد تخصصی تر کاربرد دارند و معمولا تهیه آنها هزینه بیشتری برای کاربران دارد. چند نمونه از این برنامه های آنلاین را در لیست زیر میبینید:

  • سایت Microsoft و سرویس های آنلاین این سایت.
  • سرویس کنترل ورژن سایت Github
  • سایت مالی و حسابرسی Workday

کجا سایت آنلاین طراحی میکند؟

در این مقاله به بررسی و معرفی نرم افزارهای مبتنی بر وب (Sass) و سایت های کاربردی آنلاین پرداختیم. شاید شما هم بخواهید یک سایت نرم افزار آنلاین طراحی کنید و کاربران بسیاری را به صفحه برنامه تحت وب خود جذب کنید. جهت طراحی سایت های آنلاین و کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس حاصل فرمایید.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا