آموزشطراحی سایت و وردپرس

معرفی 4 افزونه کاربردی وردپرس

معرفی 4 تا از بهترین افزونه های کاربردی وردپرس

معرفی 4 افزونه کاربردی وردپرس

دنیای سیستم های مدیریت محتوا یا همان CMS ها سال هاست توسط وردپرس احاطه شده است. کمتر CMS ای توان رقابت با این سیستم را دارد. تمام رقبای قدر آن از جمله جوملا و دروپال قافله را به وردپرس باختند. در حقیقت وردپرس از ابتدای فعالیت خود برگ برنده های بسیاری را رو کرد. یکی از مهمترین و بهترین این برگ برنده ها بی شک افزونه های بی نظیری بود که معرفی کرد. مخزن افزونه های وردپرس دست کاربر را برای انتخاب هر ویژگی باز می گذارد. کمتر قابلیتی است که با افزونه های وردپرسی نتوان آن ها را به سایت اضافه کرد. در این مقاله نیز قصد داریم تا کمی درباره افزونه های وردپرس صحبت کنیم و با معرفی 4 افزونه کاربردی وردپرس به این مقاله خاتمه دهیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

افزونه وردپرس چیست؟

شما برای اضافه کردن قابلیت به سایت هایی که به طور کامل با کدنویسی راه اندازی شده اند، نیاز به کدنویسی مجدد دارید. به عنوان مثال قصد دارید برای سایت خود یک بخش جدید راه اندازی کنید. باید دوباره کدنویسی کنید که ممکن است کمی خسته کننده و زمان بر باشد. اما افزونه های وردپرس کار را برای شما راحت می کنند. در حقیقت افزونه یک تکه کدی است که از پیش نوشته شده و در قالب یک فایل آماده در اختیار کاربر قرار می گیرد. کاربر با نصب افزونه، تکه کد را به کدهای دیگر سایت خود اضافه می کند. بدون آن که بخواهد یک خط کد بنویسد.

به طور کلی افزونه یا پلاگین ها در وردپرس برای راحتی کاربر تعبیه شده اند. این قابلیت در وردپرس آنقدر قدرتمند است که هیچ سیستم مدیریت محتوایی نمی تواند به گرد پای آن برسد. شما انواع و اقسام قابلیت ها را می توانید با استفاده از همین پلاگین ها به سایت خود اضافه کنید. همین ویژگی یکی از دلایل رشد نجومی وردپرس بود. نکته قابل ذکر نیز این است که افزونه تنها برای اضافه کردن یک قابلیت جدید نیست. بلکه می تواند قابلیتی که سایت شما دارد را بهبود یا گسترش بدهد.

چرا باید از افزونه های وردپرس استفاده کنیم؟

  • حجم کم
  • نصب راحت
  • کاربری آسان
  • صرفه جویی در وقت
  • بدون نیاز به کد نویسی
  • وجود افزونه در تمام زمینه ها
  • اضافه کردن قابلیت جدید
  • گسترش و بهبود ویژگی های سایت
  • افزایش و بهبود عملکرد وب سایت

4 افزونه کاربردی وردپرس این مقاله چیست؟

ما در این مقاله قصد داریم به سراغ 4 افزونه کاربردی وردپرس برویم. 4 افزونه ای که هر یک می توانند به کمک شما بیایند و تجربه استفاده از وردپرس و طراحی سایت را برای شما دلپذیرتر کنند. این افزونه ها همگی از محبوب ترین افزونه ها در مخزن پلاگین وردپرس به شمار می روند. تعداد بالای دانلود و میزان فعال بودن آن ها در وب سایت ها نیز بیانگر همین موضوع است. پس توصیه می کنیم حتما از این پلاگین ها در وب سایت های خودتان استفاده کنید.

1. افزونه Advanced Custom Fields

افزونه Advanced Custom Fields

افزونه های نوشتاری و پیشفرض وردپرس یعنی کلاسیک و گوتنبرگ هر دو افزونه های فوق العاده ای هستند که اجازه نوشتن، لینک گذاری، استفاده از تصاویر و… را به کاربر می دهند. با استفاده از این دو می توانید به سادگی هر نوشته ای که می خواهید در سایت خود ایجاد کنید. با این حال برای اضافه کردن فیلد به نوشته های خود قطعا به مشکل برخواهید خورد. به عنوان مثال اگر بخواهید مشخصات یک انیمیشن را به نوشته خود اضافه کنید و بخواهید آن را در فیلدی جداگانه قرار دهید بهترین گزینه برای شما افزونه Advanced Custom Fields می باشد. شما در این افزونه می توانید بیش از 20 نوع فیلد با قابلیت های بی نظیر به نوشته خود اضافه کنید و ظاهری عالی برای سایت خود به کار ببرید.

2. افزونه Gravity Forms

افزونه Gravity Forms

فرم ها بخش مهمی از وب سایت ها را تشکیل می دهند که متاسفانه چندان مورد توچه طراحان سایت قرار نمی گیرد. Gravity Forms بی شک بهترین فرم ساز وردپرس است و بهتر از آن پیدا نمی کنید. به سادگی می توانید انواع و افسام فرم ها مانند استخدام، مشاوره، اطلاعات و… را با آن بسازید. همچینن ویژگی که این نسبت به رقبایش خاص می کند، قابلیت شرطی سازی آن است. به عنوان مثال می توانید مشخص کنید که اگر فرم شماره 1 توسط کاربر تکمیل شد، ایمیلی برای او ارسال شود تا بقیه مراحل ثبت نام انجام شود. همچنین بخش های متنوعی برای شخصی سازی نیز دارد تا فرم های تکراری در سایت خود استفاده نکنید.

3. افزونه Imagify

افزونه Imagify

بارها در وبلاگ تهران سرور توصیه کردیم که اگر به دنبال سایتی پر سرعت هستید بهتر است تصاویر سایت خود را بهینه سازی کنید. حجم آن ها را کم کنید به نحوی که کیفیت آن ها حفظ شوند. در این خصوص یکی از بهترین ابزارهای آنلاین یعنی سایت tinyjpg را معرفی کردیم. اما شما می توانید با نصب Imagify به سادگی تصاویر خود را بهینه و کم حجم کنید و سرعت سایت خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید. این افزونه سه حالت فشرده سازی عادی، معمولی و زیاد دارد که هر یک متناسب با حجم اولیه تصاویر، سایز تصویر شما را کم می کنند. همچنین می توان تنظیمات این افزونه را شخصی سازی کرد که تمام عکس‌ها با فرمت WebP دانلود و ذخیره شوند.

4- افزونه Better Search Replace

افزونه Better Search Replace

گزینه آخر لیست ما افزونه Better Search Replace است. اگر می خواهید دامنه خود را به هاست یا سرور دیگری منتقل کنید و نگران این کار هستید، باید گفت بهترین پلاگین در این خصوص همین افزونه است. با استفاده از این افزونه می توانید به آسانی دیتابیس خود را انتقال دهید. همچنین قابلیت جایگزینی لینک ها و کلمات نیز در این افزونه وجود دارد. توصیه می کنیم برای انجام این کارها تنها به سراغ این افزونه بروید چرا که توسط تیم طراحی سایت ما مورد بررسی قرار گرفته است و مورد تایید است.

جمع بندی

با معرفی این 4 افزونه کاربردی وردپرس قصد داشتیم تا کمی در بهبود عملکرد سایت شما موثر باشیم. استفاده از پلاگین ها در سایت های وردپرسی باعث می شود که نتایج فوق العاده ای را شاهد باشید. با این حال دو توصیه برای شما داریم. اول این که تمام افزونه ها را از مخزن اصلی وردپرس تهیه کنید که امنیت آن تضمین شده باشد. دوم اینکه در نصب و فعال سازی افزونه ها بر روی سایت خود زیاده روی نکنید چرا که باعث کندی وب سایت شما خواهد شد و اثری عکس خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا