آموزشدانلود ابزار و نرم افزارسرور اختصاصیسرور مجازی

معرفی 5 ابزار رایگان برای امنیت سرور

با این 5 ابزار سرور خود را امن نگه دارید!

معرفی 5 ابزار رایگان برای امنیت سرور

امنیت سرور یکی از مهم ترین بخش هایی است که در نگهداری سرور باید به آن توجه شود. چرا که اطلاعات مهمی در بستر وب در حال انتقال هستند. و سرورها نقش مهمی در این مسئله ایفا می کنند. دلیل اینکه باید به فکر بالا بردن سطح ایمنی سرور باشیم نیز همین است. بسیاری از هکرها به دنبال نفوذ به اطلاعات شما از طریق سرورها هستند. راه های زیادی برای افزایش ایمنی سرور وجود دارد. که نرم افزارها و ابزارهای امنیتی یکی از مهم ترین آن ها به شمار می روند. در این مقاله قصد معرفی 5 ابزار رایگان برای امنیت سرور را به شما داریم. با این 5 ابزار به سادگی سرور خود را امن نگه دارید. با وبلاگ تهران سرور در ادامه همراه باشید.

چرا ابزارهای امنیتی سرور مهم هستند؟

اگر به دنبال راهی ساده اما مطمئن برای افزایش ایمنی سرور خود هستید بی شک باید از ابزارهای امنیتی سرور استفاده کنید. با استفاده از این ابزارها به شکل قابل ملاحظه ای می توانید امنیت سرور خود را افزایش دهید. این ابزارها به نوعی آنتی ویروس هستند که توانایی تشخیص عوامل مخرب در سرور را دارند. پس بی شک استفاده از آن ها شما را در برابر خطرات احتمالی مقاوم می کند. و همچنین افزایش امنیت سرور و سایبری کمک زیادی به حفظ اطلاعات شما خواهد کرد. در ادامه به معرفی 5 تا از بهترین این ابزارها که از قضا رایگان نیز هستند خواهیم پرداخت.

1. Malwarebytes

Malwarebytes

Malwarebytes بی شک یکی از بهترین ابزارهای امنیت سرور در دنیا به شمار می رود. مزیت بزرگی که این ابزار دارد، سازگاری با تمامی سرورها و ایستگاه های کاری است. که دلیل آن کنسول قدرتمند آن می باشد. این ابزار می تواند اقداماتی موثر پیش از حمله را تدارک ببیند. به موقع بدافزارها را شناسایی کند و بر حافظه، فایل ها و برنامه ها نظارتی دقیق داشته باشد. با این نسخه رایگان این ابزار تنها قدرت تشخیص ویروس ها و بدافزارها را دارد. در صورتی که قصد شناسایی عواملی که موجب افت سرعت سرور می شوند را دارید باید لایسنس Malwarebytes را خریداری کنید.

2. Avast

Avast

Avast یک ابزار امنیتی مبتنی بر ابر است که لایه های امنیتی زیادی آن را تشکیل داده اند. به همین جهت در ایمن سازی سرور بسیار موفق عمل می کند. این نرم افزار قابلیت نصب روی انواع سیستم عامل از جمله ویندوز و مک را دارد. Avast در دو نسخه رایگان و لایسنس دار عرضه می شود. نسخه رایگان مدت زمان محدودی دارد. با این حال می تواند تا حد زیادی کار شما را راه بی اندازد. یکی از بهترین مزیت های این ابزار، ارائه گزارش‌ های دقیق فعالیت های سرور به شماست.

3. McAfee

McAfee

McAfee یکی از معروف ترین ابزارهای امنیتی دنیا به شمار می رود. این ابزار نظارتی مستمر بر امنیت سرور شما دارد. قابلیت جالب آن نظارت بر URL ها و حذف خطرات احتمالی در صورت شناسایی آن ها است. این ابزار می تواند از تغییرات ناخواسته به بهترین شکل جلوگیری کند. شاید در میان نرم افزارهای رایگان McAfee یکی از بهترین گزینه ها باشد. قطعا نسخه لایسنس دار آن امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد. اما نسخه رایگان برای بالا بردن سطح امنیت سرور بسیار قابل قبول است.

4. Barracuda

Barracuda

Barracuda یک نرم افزار اوپن سورس یا کد باز است که به صورت کاملا رایگان در دسترس کاربران قرار می گیرد. کار و ویژگی اصلی این نرم افزار برقرار سازی امکان پشتیبان گیری از اطلاعات و داده های سرور شما است. وجود شرایطی برای رمزگذاری 256 بیتی نیز از ویژگی های جالب و کاربردی آن به شمار می رود. همچنین باید بدانید فضای ذخیره سازی ابری این نرم افزار نامحدود است که یک مزیت فوق العاده برای آن به حساب می آید. Barracuda یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش امنیت سرور به شمار می رود.

5. Syxsense

Syxsense

آخرین گزینه لیست ما نرم افزار قدرتمند Syxsense است. Syxsense وظیفه آپدیت و بروزرسانی های منظم و مراقبت از نرم افزارهای مهم شما را بر عهده دارد. در حقیقت این ابزار می تواند به صورت خودکار اقدام به بروزرسانی کند و همیشه شما را بروز نگه دارد. دلیل تمایز این نرم افزار با دیگر گزینه ها، نقش حفاظتی است که بر کل سیستم دارد. این نرم‌ افزار با شناسایی خطرات احتمالی، نرم‌ افزارهای امنیتی را برای مقابله با آن ها هوشیار و اقدامات حفاظتی خودکار را فعال می‌ کند. آن هم کاملا خودکار و هدفمند و کاملا رایگان!

جمع بندی

استفاده از این نرم افزارهای حفاظتی به شما در افزایش امنیت سرور کمک زیادی خواهد کرد. توصیه می کنیم به میزان ایمنی سرورهای خود توجه زیادی داشته باشید. چرا که اطلاعات ارزشمند شما در آن ها ذخیره می شوند و اگر این اطلاعات از دست بروند مشکلات زیادی برای شما به وجود می آید. بهتر است برای حفظ اطلاعات خود و بالا بردن سطح ایمنی سرور از این ابزارهای امنیتی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا