تازه های

مقایسه شبکه  Client-Serve  و Peer-to-Peer

تفاوت بین Client-Server و شبکه Peer-to-Peer

در این مقاله مقایسه کوتاهی خواهیم داشت بین شبکه  Client-Serve  و Peer-to-Peer .

شبکه Client-Server

این مدل به طور گسترده از مدل شبکه استفاده میکند. در Client-Server ، Client و Server از هم متمایز می شوند ، در Client-Server ، از سرور متمرکز برای ذخیره داده ها استفاده می شود زیرا مدیریت آن متمرکز است. و نسبت به شبکه Peer-to-Peer گرانتر میباشد.

شبکه Client-Serve به عنوان نوع خاصی از شبکه آنلاین تشکیل شده است که از یک رایانه مرکزی منفرد که به عنوان یک سرور عمل می کند و چندین کامپیوتر دیگر را هدایت می کند ، تعریف می شود؛ که به آنها مشتری گفته می شود. با دسترسی به سرور ، مشتریان می توانند به فایل های مشترک و اطلاعات ذخیره شده در رایانه دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این ، شبکه های Client-Serve از لحاظ ماهیتی شباهت زیادی به شبکه های Peer-to-Peer  دارند به استثنای اینکه فقط سرور است که می تواند یک معامله خاص را آغاز کند.

Client-Server

 

شبکه (Peer-to-Peer  (P2P

این مدل مشتری و سرور را از یکدیگر متمایز نمی کند . در شبکه Peer-to-Peer هر گره می تواند هر دو درخواست را انجام داده و پاسخگوی خدمات باشد. و قیمت پاییتری نیز دارد.

در شبکه (Peer-to-Peer  (P2P ، گروهی از رایانه ها با مجوزها و مسئولیت های برابر برای پردازش داده ها به یکدیگر مرتبط هستند. هیچ سرویس دهنده ای  در یک شبکه (P2P) به منظور ارائه خدمات یا دریافت داده ها مشخص نمی شود. هر دستگاه متصل دارای حقوقی مشابه با “همسالان  (peers)   ” خود است و می تواند برای اهداف مشابه مورد استفاده قرار گیرد.

 

شبکه P2P دارای چندین مزیت است. به عنوان نمونه ، در یک الگوی شبکه  Client-Serve ، اگر سرور پایین بیاید ، می تواند کل شبکه را با خود ببرد. اما در P2P ، اگر یک دستگاه واحد پایین بیاید ، سایر شبکه های موجود در شبکه می توانند به بلند کردن اسلک کمک کنند. آنها همچنین کمک می کنند تا ترافیک شبکه در یک دستگاه به مشکل نخورد ، زیرا رسیدگی به ترافیک در بسیاری از رایانه ها توزیع شده است.

در حالی که کاربردهای قانونی زیادی برای شبکه P2P وجود دارد ،امکان به اشتراک گذاری پروندها باعث نگرانی از مالکیت معنوی و امنیت سایبری می شود. هر زمان که مردم در حال اشتراک گذاری موسیقی ، فیلم ، نرم افزار یا هر محتوای اختصاصی دیگر باشند ، سوالات مربوط به مالکیت معنوی و قوانین حق چاپ مطرح میشود و باید رعایت شود. علاوه بر این ، به قابلیت به اشتراک گذاری پروندها درP2P می تواند برای توزیع بدافزار ، به اشتراک گذاری یا عمومی کردن اطلاعات محرمانه و جمع آوری اطلاعات شناسایی شخصی کاربران استفاده شود.

Peer-to-Peer

 

در جدول زیر تفاوت بین Client-Server و شبکه Peer-to-Peer اورده شده است

 

 

شبکه Peer-to-Peer در صورت افزایش تعداد همسالان ، پایدارتر است.

 

 

Client-Server Network نسبت به Peer-to-Peer Network با ثبات تر است.

در شبکهPEER-TO-PEER ، مشتری و سرور از یکدیگر تفکیک نمی شوند. در Client-Server Server ، Clients و Server متمایز می شوند
شبکه Peer-to-Peer روی اتصال متمرکز است. این شبکه بر اشتراک اطلاعات متمرکز است.
دراین شبکه ، هر یک از همسالان ؛داده های خاص خود را دارند. در Client-Server Network ، از سرورمرکزی و متمرکز برای ذخیره داده ها استفاده می شود.
در شبکهPEER-TO-PEER ، هر گره می تواند هر دو درخواست را انجام داده و پاسخگوی خدمات باشد. در Client-Server Server ، سرویس دهنده؛ خدمات درخواست شده توسط Client را پاسخ می دهد.
در حالی که شبکه Peer-to-Peer نسبت به Client-Server Network کم هزینه تر است.

 

Client-Server Network نسبت به Peer-to-Peer Network گرانتر است.

اگر سوالی دارید باما پشتیبانی تهران سرور داشته باشید.

برای خرید سرور مجازی و سرور اختصاصی ایران با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا