LMS سیستم مدیریت یادگیریآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

ارزیابی و میزان فهم شاگردان در کلاس مجازی

آیا میزان فهم دانش آموزان در کلاس مجازی نسبت به شیوه سنتی کمتر است؟

ارزیابی و میزان فهم شاگردان در کلاس مجازی

پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد تغییرات در رویه زندگی انسان امروزی شد. و تقریبا در تمام روزمره او نفوذ تکنولوژی و فناوری محسوس است. از آن جا که آموزش نیز یکی از مهمترین مسائلی است که انسان در طول زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می‌کند، روش‌های نوینی در امر آموزش نیز با توجه به رو به جلو حرکت کردن در تکنولوژی به وجود آمد. آموزش مجازی آنلاین امروزه بیش از گذشته مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته شیوع ویروس کرونا نیز در شکوفایی این سیستم در کشور ما بی تاثیر نبوده است. با این وجود برخی از مخالفان آموزش از راه دور معتقدند که در این شیوه میزان فهم دانش آموزش کاهش می‌یابد. در این مقاله قصد داریم با ارائه راهکارهایی سعی بر بهبود این امر داشته باشیم و به شما نشان دهیم که این تصورات پیرامون کلاس مجازی درست نیست.

آیا میزان فهم دانش آموزان در کلاس مجازی نسبت به شیوه سنتی کمتر است؟

همانطور که گفتیم برخی از دانش آموزان و معلمان معتقدند که بازدهی کلاس‌های مجازی نسبت به کلاس حضوری کمتر است و در مقابل نیز عده‌ای نظر مخالف این را بیان می‌کنند. با این حال طی بررسی‌های که متخصصان در امر آموزش داشته‌اند، این نظرات را درست نمی‌دانند و معتقدند که بازدهی در کلاس درس چندان ارتباطی با حضور فیزیکی یا عدم ندارد. در حقیقت این دو شیوه‌هایی برای تدریس و یادگیری هستند که بنا به شرایطی، افراد یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند و به یادگیری می‌پردازند. به عقیده آن‌ها دلایلی جانبی نیز در میزان فهم و بازدهی کلاس درس تاثیر دارد که نقش آن‌ها بسیار مهمتر از نوع کلاس است که در تمام روش‌های آموزشی دخیل است. در ادامه قصد داریم تا راهکارهایی به شما پیشنهاد دهیم که این میزان بازدهی را افزایش دهید.

میزان فهم دانش آموزان را در کلاس مجازی بالا ببرید

میزان فهم دانش آموزان را در کلاس مجازی بالا ببرید

مدیریت صحیح کلاس مجازی

مبحث مدیریت کلاس همیشه از اهمیت بالایی در کار برخوردار است. مدیریت در کلاس نیز همیشه از مهمترین عوامل کنترل یک کلاس است. دلیل اهمیت مدیریت در کلاس مجازی هم این هست که حضور فیزیکی در این جلسات وجود ندارد و معلم باید تلاش بیشتری برای این کار انجام دهد. همین امر اگر به طوری مناسب برنامه ریزی شود، بازدهی در کلاس به سطح قابل قبولی می‌رسد.

آسان تدریس کنید

از آن جایی که آموزش مجازی به صورت آنلاین در کشور ما یک شیوه نوپا محسوب می‌شود باید توجه کنید که بسیاری از دانش آموزان هنوز به این روش آشنا نیستند و مدتی زمان لازم است تا آن‌ها بتوانند خود را با این محیط سازگار کنند. از همین رو بهترین کار این است شما به این پیچیدگی‌های دامن نزنید و با تدریس به راحت ترین شیوه‌ی ممکن در افزایش فهم آنان کمک کنید.

کلاس مجازی را دوستانه برگزار کنید

محیطی که در آموزش به شیوه راه دور وجود دارد، محیطی خشک و سرد است. که این به دلیل عدم ارتباط حضوری بین طرفین می‌باشد. از این رو شما باید سعی کنید محیط برگزاری کلاستان حالتی گرم و صمیمی داشته باشد تا مفاهیم به خوبی منتقل شوند.

همه را در روند آموزش سهیم کنید

همه را در روند آموزش سهیم کنید

یکی از مهمترین کارهایی که اساتید در کلاس مجازی باید انجام دهند این است که تمام حاضران را در کلاس درس در روند آموزش دخیل کنند. در حقیقت باید به روش‌های مختلف از سوال پرسیدن گرفته تا مطرح کردن چالش‌های مختلف، دانش آموزان را در مسیر تدریس با خود همراه کنند. این مسئله باعث می‌شود تا هم بازدهی کلاس بالا رود و هم محیطی خوب در کلاس مجازی به وجود آید.

جمع‌بندی

بهتر است در هنگام برگزاری کلاس مجازی یا پیش از آن به این نکات توجه کنید. تا تجربه مطلوبی از آموزش به صورت مجازی داشته باشید. شرکت تهران سرور ارائه دهنده خدمات وب و آموزش مجازی در بستر ادوب کانکت فارسی و بیگ بلو باتن یا LMS مودل با تیمی حرفه‌ای و پشتیبانی ۲۴ ساعته آماده‌ی همکاری با مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های خصوصی و دولتی می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا