آموزشسخت افزارسرور مجازیفناوری

نحوه مدیریت سرور مجازی

چطور سرور مجازی خود را مدیریت کنیم؟

نحوه مدیریت سرور مجازی

یکی از اصلی ترین مزایایی که سرور مجازی در اختیار کاربران قرار می دهد، امکان مدیریت و شخصی سازی آن است. در حقیقت برخلاف هاست های اشتراکی که توسط شرکت ارائه کننده مدیریت می شوند و کاربر نقشی در آن ندارد، در سرورهای مجازی شما امکان مدیریت به صورت مستقیم را خواهید داشت. با این حال مدیریت سرور کاری نیست که هرکسی بتواند انجام دهد. این مسئله نیازمند داستن مسائل مختلفی است و به نوعی به دانش خاصی نیاز دارد. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم نحوه مدیریت سرور مجازی چگونه است و به چه دانشی نیاز دارد. پس با وبلاگ تهران سرور در این مطلب همراه باشید.

مزایای مدیریت سرور مجازی توسط شخص کاربر

اگر فردی توان مدیریت سرور را به صورت شخصی داشته باشد قطعا ترجیح می دهد خودش این کار را انجام دهد نه شرکت ارائه کننده. این کار مزیت های مختلفی دارد. کاربر به صورت مستقیم می تواند بر فضای سرور خود نظارت کند. امکان نصب انواع و اقسام نرم افزارهای مورد نیازش را دارد. هزینه کمتری برای مجوزهای کنترل پنل و مدیریت سرور خود پرداخت می کند. اگر مشکلی برای سرور پیش بیاید به دلیل داشتن دانش و تجربه فنی در کمترین زمان می تواند آن را برطرف کند. پس بی دلیل نیست که بسیاری از کسانی که به سراع سرور می روند همین است که می توانند به صورت مستقیم بر سرور نظارت و مدیریت کنند. چرا که این کار مزایای خیلی زیادی برای آن ها به همراه دارد.

چطور سرور مجازی خود را مدیریت کنیم؟

چگونه سرور مجازی را مدیریت کنیم؟

مدیریت شخصی سرور مجازی به سه عامل اصلی بستگی دارد. به عبارتی اگر شما این سه مورد را بلد نباشید یا توانایی حل مشکلات آن را نداشته باشید در مدیریت سرور خود به مشکل برخواهید خورد.

1. آشنایی با کنترل پنل

یکی از اصلی ترین موارد در مدیریت سرور مجازی آشنایی با کنترل پنل آن است. برای مدیریت هاست و سرور و فضاهای میزبانی از کنترل پنل های مختلفی استفاده می شود. شما باید با انواع این پنل ها آشنا باشید تا بتوانید با هرکدام سرور خود را مدیریت کنید. این کنترل پنل ها امکان خاموش کردن سرور و بوت و راه اندازی دوباره آنها را فراهم می کنند. ارائه نرم افزارهایی با قابلیت تغییر سیستم عامل و آنالیز فضای دیسک، میزان حافظه و پهنای باند از دیگر قابلیت هایی است که کنترل پنل ها در اختیار ما می گذارند.

2. مدیریت DNS

دومین مسئله ای که دانستن و داشتن دانش کافی در آن برای مدیریت سرور لازم و ضروری است نحوه مدیریت DNS است. در واقع شما باید بتوانید دامنه را به سیستم VPS خود متصل کنید. پس از ثبت دامنه مورد نظر با کمک شرکت های هاستینگ می توانید به مدیریت DNS خود بپردازید. البته به شرط داشتن دانش کافی در این زمینه.

چطور سرور مجازی خود را مدیریت کنیم؟

3. نصب انواع مختلف نرم افزارها

در مدیریت مستقیم سرور مجازی شما می توانید هر نرم افزاری که نیاز دارید تا بهترین عملکرد را از سرور خود دریافت کنید نصب کنید. دیگر مجبور به استفاده از تنها یک سری نرم افزار محدود از پیش انتخاب شده نیستید. لازم به ذکر است که پلتفرم هایی وجود دارند که نصب و راه اندازی و مدیریت تعداد زیادی از برنامه ها را میسر می کنند. با استفاده از نرم افزارهای مورد نیاز خود بهترین پرفورمنس را دریافت خواهید کرد.

4. سایر

موارد مهم دیگری نیز وجود دارند که دانستن آن ها شما را در مسیر مدیریت هر چه بهتر سرور مجازی کمک می کنند. این موارد شامل:

چطور سرور مجازی خود را مدیریت کنیم؟

  • تسلط بر ساختار و عملکرد سیستم عامل ها بخصوص لینوکس و ویندوز
  • تسلط بر مباحث پایه شبکه بخصوص راه اندازی و امنیت شبکه
  • آشنایی با مفاهیم سئو و بهینه سازی سایت
  • آشنایی با سیستم های مدیریت محتوا و زبان های برنامه نویسی

جمع بندی

با رعایت و کسب دانش کافی در این موارد می توانید به سادگی سرور مجازی خود را مدیریت کنید. در صورت تمایل به یا خرید سرور مجازی از تهران سرور، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا