آموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButton

نکاتی درباره یک وبینار

نکاتی درباره یک وبینار

وبینار ها روشی بسیار مؤثر برای برقراری ارتباط عمیق با کاربران با قالبی جذاب است. نکاتی که دراین مقاله به شماگفته میشود که رعایت ان ضروریست…

موضوع خود را انتخاب کنید

همیشه ابتدا روی محتوا تمرکز کنید. شما باید استانداردهای تحریریه بالایی را حفظ کنید.

افراد برای یادگیری در وبینارها شرکت می کنند. بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید موضوعاتی را که ارائه می دهید جالب و مفید باشند.

یکی از اهداف شما نشان دادن اقتدار خود به عنوان منبع اطلاعات است.

باید نشان دهید که مسائل خود را می دانید و با آنچه در اطراف شما می گذرد هماهنگ هستید.

برای داشتن یک وبینار قدرتمند ، باید آن را به یک موضوع خاص محدود کنید که برای مخاطبان هدف شما آموزنده باشد.

به عنوان مثال ، یک وبینار در مورد بازاریابی محتوا موضوعی گسترده و مبهم برای بحث خواهد بود.

درعوض ، سعی کنید یک بخش از بازاریابی محتوا ، مانند محتوای تصویری را انتخاب کنید. این به شما کمک می کند تا وبینار کارآمدتر برنامه ریزی کنید و بر روی یک موضوع متمرکز شوید.

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید یک موضوع وبینار را پیدا کنید که مخاطبان شما واقعاً به آن علاقه مند باشند:

سؤالات متداول:

صفحه مربوط به سؤالات متداول را برای مباحثی که مشتریان خود اغلب جستجو می کنند ، استخراج کنید.

در Google Analytics برای صفحات برتر ترافیک جستجو کنید:

می توانید با دیدن مطالب مورد بحث و به اشتراک گذاری بیشتر در سایت خود ، موضوعی را انتخاب کنید.

از فروش / تیم اجتماعی بپرسید:

از اعضای تیم خود بپرسید که چه موضوعاتی را بطور روزانه با مشتریان در میان می گذارد.

نظرسنجی مخاطبان خود:

شما همچنین می توانید از مخاطبان خود به طور مستقیم برای موضوعاتی که به نظر آنها مفید است بپرسید.

رقابت:

به رقبای خود نگاه کنید تا ببینید آیا موضوعات یا ایده هایی وجود دارد که می توانید آنها را اتخاذ کرده و خود را بسازید.

سخنگوهای شما باید معتبر باشند و اقتدار خود را نشان دهند.

به مدیر اجرایی اصرار کنید که موضوع را خوب بشناسد و یک مجری خوب باشد.

با هم کار کنید تا موضوعی را تعریف کنید که پیام هدف را با نیاز مخاطبانتان متعادل کند.

 در مورد قالب Webinar خود تصمیم بگیرید

وبینار موفق

در اینجا برخی از محبوب ترین قالب هایی که باید در نظر بگیرید اورده شده است:

یک مجری  متخصص:

یک متخصص ؛ بینش یا نکات خود را به اشتراک می گذارد.

ارائه دهنده های دوگانه:

به جای فقط یک مجری ، شما دو مجری دارید .که این امر به مشارکت و آموزش مخاطب کمک می کند و ممکن است به شما امکان دهد اطلاعات بیشتری را به اشتراک بگذارید.

پانل:

دقیقاً مانند یک پانل زنده ، شما می توانید جمعی از کارشناسان را در مورد یک موضوع خاص به گفتگو بگذارید.

وبینار پرسش و پاسخ:

یک وبینار پرسش و پاسخ فرصتی عالی برای به حداکثر رساندن مشارکت شرکت کنندگان است. یک متخصص به سادگی به سؤالات پرسیده شده توسط مخاطبان شما از طریق گپ یا رسانه های اجتماعی پاسخ می دهد.

مصاحبه وبینار:

داشتن یک تأثیرگذار محبوب به عنوان سخنران مهمان ؛راهی عالی برای تقویت حضور و ایجاد اقتدار شماست.

Demonstration Product :

اگر هدف وبینار شما تبلیغ یک محصول است ، می توانید قالب نمایش محصول یا قالب آموزشی را انتخاب کنید.

قالب های مختلف را امتحان کنید و بهترین شیوه برای کسب و کار خود را پیدا کنید

همچنین می توانید ترکیبی از قالب ها را انجام دهید. به عنوان مثال ، شما می توانید ترکیبی از مجری متخصص و پرسش و پاسخ داشته باشید.

بستر مناسب وبینار

در کنار انتخاب قالب اجرایی مناسب ؛ انتخاب بسترمناسب وبینارهم بسیار اهمیت دارد.

بستر وبینار یک عنصر بسیار مهم در اطمینان از موفقیت هر قسمت وبینار است.

برنامه ریزی و پیکربندی تنظیمات هر وبینار آسان است.

همچنین میتوانید ، ایمیل های نظرسنجی ، نظرسنجی و پیگیری خودکار را برای ارتقاء مشارکت شرکت کنندگان فراهم کنید.

پلت فرم وبینار:

Adobe Connect

Google Hangouts

ON24

BigBlueButton

و…

وبینار موفق

اگر از یک پلت فرم خاص وبینار استفاده می کنید ، با همه ویژگی های مفیدی که ارائه می دهد

(به عنوان مثال ، ویژگی های تعاملی مانند نظرسنجی ها که می تواند به شما در بهبود تعامل کمک کند) آشنا شوید.

در روز وبینار ، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زودتر آماده شوید و تمام تجهیزات را تست کنید که درست کار کنند.

هیچ مشکلی در یافتن میزبانی که برنامه کاملی را به شما میدهد تا وبینار خوبی داشته باشید ؛ نیست . فقط کافیست در انتخاب خود دقت کنید

بعد از خرید نرم افزار مناسب خود ؛ اگرمحتوایی را به شرکت کنندگان ارائه می دهید ، اطمینان حاصل کنید که:

  • واضح و آسان است.
  • ورود به جلسه  آسان است و یا باعث صرفه جویی در وقت یا صرفه جویی در هزینه می شود.
  • مشکلات را حل می کند.
  • امکان تعامل و مشارکت وجود داشته باشد

یادتان باشد قدم اول ؛ تصمیم گیری در مورد اهداف شما و سپس انتخاب بستر و قالب برای پاسخگویی به آن نیازها میباشد.

ایجاد یک وبینار؛ برنامه ریزی – هماهنگی و پیگیری زیادی را می طلبد –

از حل و فصل در یک موضوع مشخص ، پیدا کردن سخنگوعالی ، تا آماده شدن برای رویداد زنده و…

برای یک وبینار مؤثر همیشه باید:

  • به مخاطب خود گوش دهید
  • با نقاط قوت فعلی خود بازی کنید
  • برای یک ارائه جلا دهنده و عالی ؛ تمرین کنید
  • محتوای خود را مجدداً تکرار کنید
  • پیگیری را فراموش نکنید

اموزش های بیشتر ما از نرم افزارهای وبینار ؛ در⇐  اپارات تهران سرور  موجود است.

 

فرنوش محمدی

پادکستر و تولید کننده محتواهای تصویری و متنی طبق الگوریتم های گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا