سئوطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرسفناوریکسب و کار

هدف از ساخت وب سایت چیست؟

از ساخت و راه اندازی وب سایت چه هدفی دارید؟

از ساخت و راه اندازی وب سایت چه هدفی دارید؟

پیش از آن که بخواهید سایت خود را راه اندازی کنید، یا حتی پس از ساخت و شروع کار و بررسی امکانات وب سایت خود از خود بپرسید که هدف از ساخت وب سایت و راه اندازی چیست؟ چه برنامه‌ هایی برای آن در نظر گرفته‌ اید؟ اصلا چه دلیلی دارد که کاربران فصای وب بخواهند به وب سایت شما سر بزنند، مقالات شما را بخوانند و یا از شما خرید کنند؟ اگر نتوانید به این پرسش پاسخی بدهید، قطعا در مسیر خود شکست می خورید. در این مقاله قصد داریم تا پاسخی واضح به این سوالات بدهیم و اهداف ایجاد سایت را نیز بازگو کنیم. با تهران سرور همراه باشید تا موفقیت در کسب و کار اینترنتی خود را تجربه کنید.

هدف از ساخت وب سایت چیست؟

در ابتدا بهتر است هدف و برنامه خود را برای راه اندازی سایت مشخص کنید. در واقع شمایی که قصد ایجاد سایت دارید به دلیلی این کار را انجام دادید و توقع جذب مخاطب برای صفحه خود را خواهید داشت. شاید قصد دارید که در سایت خود اخبار روز ایران و جهان را قرار دهید، مقالاتی در زمینه‌های مختلف منتشر کنید، آموزش‌ های متنی، تصویری یا ویدیویی در سایت خود قرار دهید و یا شاید هدفتان راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کوچک یا بزرگ برای فروش محصولات باشد. این بخش از هدف شما بیشتر مربوط به حوزه کاری شما می شود.

بنابراین قدم اول شما در ایجاد یک وب سایت، پیش از انجام اقدامات دیگر باید مشخص کردن همین اهداف و برنامه‌ ها باشد و نباید به سادگی از این موضوع بگذرید. اما چطور و چگونه می‌ توان این اهداف و برنامه‌ ها را برای وب سایتمان تعریف کنیم؟ در واقع این مسئله یکی از مشکلات اصلی بسیاری از کسانی است که قصد راه اندازی یک سایت را دارند. مشکلی که می تواند منجر به از دست رفتن سرمایه شما شود. در ادامه چند توصیه‌ برای پیدا کردن هدف و رسیدن به آن ها به شما معرفی می کنیم.

چطور برای وب سایت خود هدف مشخص کنیم؟

همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، قبل از هر چیزی باید زمینه کاری خود را مشخص کنید و با تهیه لیستی توقعات خود را از کاربران هدف خود مشخص کنید. پس از آن سوالات زیادی در ذهن خود مطرح کنید و سعی کنید به آن‌ها بهترین جواب‌ های ممکن را بدهید. در اینجا برخی از مهم‌ترین این سوالات را برای شما تهیه کرده‌ ایم:

چطور برای وب سایت خود هدف مشخص کنیم؟

  • چه چیزی وب سایت، محتوا و محصولات شما را از سایرین متمایز می‌کند؟
  • مطالب یا محصولات شما چه تغییر در روند کاری یا زندگی افراد ایجاد می‌کنند؟
  • چرا بازدیدکننده باید جذب سایت شما شود و در آن بماند؟
  • دلیل ارائه مطالب موجود در سایت چیست؟ درآمد زایی یا دلیل دیگری؟

سعی کنید با دقت برای هر یک از این سوالات پاسخی پیدا کنید. خود را جای مخاطب و بازدیدکنندگان قرار دهید. از دیدگاه آن ها به این سوالات نگاه کنید و پاسخی دهید که به مذاق کاربران خوش بی آید. این کار در تشخیص و تعیین اهداف سایت شما کمک شایانی می کند.

مشتریان و بازدیدکنندگان را از اهداف خود مطلع کنید

پس از اینکه اهداف وب سایت را برای خودتان مشخص کردید و متوجه شدید که چرا باید سایت داشته باشید، بهتر است این اهداف و برنامه‌ها را برای کسانی که از سایت شما بازدید می‌کنند نیز روشن و واضح مشخص کنید. برای انجام این کار، راه‌های بسیاری پیش رو خواهید داشت که در ادامه برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌ کنیم:

مشتریان و بازدیدکنندگان را از اهداف خود مطلع کنید

  • صفحه اصلی جذاب: اثر گذارترین بخش هر وب سایت، همان صفحه اصلی است که کاربر در قدم اول با آن رو به رو می‌ شود و تصمیم می‌ گیرد که در آن بماند یا آن را ترک کند.
  • محتوای کاربر پسند تولید کنید: شاید مهم‌ ترین دلیلی که بتوانید کاربران خود را راضی کنید و آن‌ ها را پا بند سایت خود کنید، تولید محتوای کاربردی و جذاب است.
  • جذابیت بصری: دلیل دیگری که بدون شک کار آمد است استفاده از تصاویر است. می‌ توانید با این کار اطلاعات زیادی از اهداف خود در اختیار کاربران قرار دهید.

با رعایت همین نکات ساده، به راحتی می‌توانید بازدهی آن را مشاهده کنید و از نتایج حاصل شده لذت ببرید. به همین ترتیب نیز می توانید مشتریان و بازدیدکنندگان را از اهداف خود مطلع کنید و لازم نیست برای این کار تلاش بی وقفه ای انجام دهید.

جمع بندی

احتمالا با مطالعه این مقاله، فکر داشتن یک وب سایت در ذهن شما ایجاد شده است و می خواهید اهداف خود را برای راه اندازی آن مشخص کنید. اگر به دنبال راه اندازی وب سایت وردپرسی در هر زمینه ای به خصوص طراحی سایت آموزشگاهی و سایت فروشگاهی هستید، می توانید به تهران سرور اعتماد کنید. تیم طراحی سایت ما به صورت حرفه ای و با قالب و افزونه های رسمی برای مشتریان خود وب سایت طراحی می کند. قیمت مناسب و تضمین کیفیت شعار تهران سرور است. همچنین برای دیدن ویدیوهای آموزشی ما می توانید به کانال آپارات تهران سرور مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا