طراحی سایت و سئو

وبمستر کیست و چه کاری انجام می دهد؟+ آشنایی با دنیای وبمسترها

وبمستر کیست؟+ آشنایی با دنیای وب مسترها

عنوان ” وبمستر ” بیشتر شبیه نامی است که در یک رمان علمی تخیلی جذاب می بینید تا نام یک عنوان شغلی. اما هر چقدر هم که ممکن است عجیب به نظر برسد، این عنوان شغلییست تا حدودی قدیمی و حوزه وسیعی از مشاغل فناوری امروزی را نشان می دهند. که در این مقاله می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

وب مستر کیست؟

Webmasterها کسانی هستند که بسیاری از جنبه های مختلف یک وب سایت را به طور همزمان مدیریت می کنند.
در حقیقت وبمسترها متخصصان رایانه ای ماهری هستند که:

  • بر عملکرد و نگهداری بهینه یک وب سایت نظارت می کنند.
  • انتخاب می کنند که از کدام نرم افزار در هنگام ساخت یک وب سایت استفاده کنند.
  • محتوای مورد استفاده در سایت را تایید می کنند.
  • مشکلات فنی را در سریعترین زمان ممکن عیب یابی و با طراحان مربوطه کار می کنند تا مطمئن شوند که سایت ظاهر و عملکرد خوبی دارد.

امروزه این شغل عناوین مختلفی به خود گرفته است، اما نقش اصلی یکسانی را در بر دارد.

وبمستر کیست و چه کاری انجام می دهد؟

وبمستر چه کاری انجام می دهد؟

-تعمیر و نگهداری وب سایت

بخشی از زمان هر مدیر سایتی به نگهداری وب سایت اختصاص می یابد. نگهداری سایت شامل به روزرسانی محتوا، اصلاح لینک ها و تصاویر خراب و اطمینان از سازگاری کد وب سایت با همه مرورگرها است. اگر صاحب سایت یا طراح گرافیک بخواهد تغییراتی در site ایجاد کند، این وظیفه مدیر وبسایت است که این تغییرات را اعمال کند. داشتن درک خوب از HTML و جاوا اسکریپت می تواند به ساخت وب سایت کمک کند، همچنین دانش کامل از SEO و بهینه سازی سایت نیز می تواند به شما کمک کند تا رتبه بهتری در موتورهای جستجو بگیرید. این تعمیر و نگهداری مداوم به ویژه برای سایت های خرده فروشی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

-عیب یابی

وب مسترها به طور مداوم سایت های خود را از نظر زمان بارگذاری، سهولت استفاده و عملکرد آزمایش می کنند. مدیران وب سایت همیشه در حال بررسی محتواها هستند تا از قابل درک و مفید بودن آنها مطمئن شوند. کاربران، شکایات مربوط به یک وب سایت را به مدیر آن می رسانند، تا در سریع ترین زمان ممکن مشکل را ارزیابی و حل کند.

وبمستر کیست و چه کاری انجام می دهد؟

وبمستر به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

از آنجایی که مدیران وب‌سایت‌ها روش های مختلفی را برای نگهداری و بهینه‌سازی وب به کار میگیرند، درنتیجه به مهارت‌های مختلفی در این زمینه لازم دارند. که ما در این قسمت توضیح مختصری در مورد آنها میدهیم:

وردپرس و HTML

این یک قانون کلی است که در هر زمینه ای بهتر است فرد اول آن مجموعه و مدیر آن سیستم، به بستر و اسباب اصلی کاری خود آشنایی داشته باشد. تا بتواند از کار زیردستان سردر بیاورد و حتی در مواقعی بدون برون سپاری و کمک از کارمندان، مشکلات را حل کند.  

طراحی گرافیک

 یادگیری طراحی گرافیک باعث افزایش کیفیت و سرعت کار شما می شود.

-بهینه سازی فنی موتورهای جستجو (SEO)

دانش سئوی فنی برای وب‌مسترها لازم است، و درک اینکه گوگل چگونه وب‌سایت شما را رتبه‌بندی می‌کند و شناخت محتوایی که باعث جریمه شدن شما می‌شود نیز مهم است.

-نویسندگی

گاهی وب مسترها برای سازمان هایی کار می کنند که ممکن است کارکنان یا منابع لازم برای استخدام متخصص در هر یک از زمینه ها را نداشته باشند، مهارت های نوشتن می تواند کمک بزرگی برای این افراد باشد.

-استراتژی محتوا

اینکه قصد دارید چه کاری انجام دهید و بدانید نیاز به چه محتوایی دارید، باعث میشود یک برنامه و استراتژی خاص برای رسیدن به هدف خود تعیین کنید و متناسب با آن، محتواهای لازم را ایجاد و تولید کنید.

درآمد و وظایف وبمستر ها

اطلاعات حقوقی و چشم انداز شغلی وب مستر

اداره آمار کار ایالات متحده (BLS)، وب مسترها را به عنوان یکی از شاخه های توسعه دهنده وب طبقه بندی می کند. BLS خاطر نشان می کند که اشتغال در این زمینه احتمالاً بین سال های 2016 تا 2026 حدود 15 درصد رشد میکند. که به طور قابل توجهی بالاتر از نرخ رشد برای سایر مشاغل است. افراد شاغل در این حوزه از سال 2018 به طور متوسط ​​69430 دلار حقوق دریافت کردند.

به این ترتیب در این مقاله با عنوان شغلی Web master و شرح  وظایف و مهارت های مورد نیاز آنها آشنا شدیم.
که به منظور بررسی اجمالی این حرفه، می توانید جدول زیر را در نظر بگیرید:

اکثر افراد در این حرفه تمام وقت کار می کنند و بسیاری دیگر مستقل و به صورت خود اشتغال هستند.محیط کار
سازمان جهانی وبمسترها گواهینامه حرفه ای وب را بر اساس امتحانات در سطوح کارآموزی، کاردانی و حرفه ای ارائه می دهد.مدرک حرفه ای
69,430 دلارحقوق متوسط ​​(سال 2018)
15%افزایشچشم انداز شغل (2016-2026)
برنامه نویس کامپیوتر، توسعه دهنده نرم افزار، طراح گرافیک، طراح چند رسانه ای، مدیر پایگاه داده، انیماتورمشاغل مشابه
بررسی اجمالی شغل وبمستری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا