آموزش های adobeconnect

ویژگی‌ها و مزایای Adobe Connect

ویژگی‌ها و مزایای Adobe Connect

Adobe Connect محبوب‌ترین و در عین حال یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارها در حوزه‌ی آموزش مجازی است. در این مقاله قصد داریم تا نیم نگاهی به ویژگی‌های این محصول محبوب ادوبی داشته باشیم.

مقدمه

امروزه استفاده از آموزش مجازی به دلایل گوناگونی اعم از صرف هزینه‌ی کمتر و عدم نیاز حضور در مکان‌های خاص رشد چشمگیری داشته است. به همین منظور داشتن یک سایت آموزش از راه دور به یک ضرورت برای موسسه‌های آموزشی و بسیاری از سازمان تبدیل شده است. با این وجود شاید طراحی صفر تا صد این نوع سایت‌ها نیازمند صرف زمان و هزینه‌ی زیادی باشد. اما آن‌ها با استفاده از LMS ها می‌توانند با صرف هزینه‌های بسیار پایین‌تر و همچنین هدف قرار دادن طیف گسترده‌ای از افراد، به ارائه‌ی خدمات آموزشی خود بپردازند.

به طور خاص Learning Management System که به اختصار LMS نامیده می‌شود، برای مدیریت دوره‌های آموزشی آنلاین طراحی و سامان دهی شده است. موسسات می‌توانند با استفاده از این سیستم کلاس‌های خود را به بهترین نحو اداره کنند، از مشارکت دانشجویان بهره ببند و آزمون‌های آنلاین برگزار کنند.

یکی از بهترین و کارآمدترین نرم‌افزارها در حوزه‌ی آموزش از راه دور، نرم‌افزار محبوب شرکت ادوبی تحت عنوان Adobe Connect است. این نرم‌افزار به منظور استفاده از کلاس‌های مجازی به صورت آنلاین، کنفرانس وب و اشتراک گذاری فایل‌ها و… امکاناتی به کاربران ارائه می‌دهد. با این نرم‌افزار جلسات و کلاس‌های آنلاین خود را به واقعیت نزدیک کنید!

ویژگی‌ها و مزایای Adobe Connect

Adobe Connect چه مزیت‌هایی دارد؟

۱) تعاملات جلسات آنلاین را بالا ببرید

این نرم افزار مجموعه‌ای از ویژگی‌های قدرتمند برای ایجاد تعاملات بین کاربران ایجاد می‌کند مانند:

  • ابزارهایی مثل تخته وایت برد، پرسش و پاسخ، اشتراک گذاری اسناد، تصاویر و صفحه نمایش و…
  • امکان برقراری ارتباط با دانشجویان به شکل صوتی و تصویری به دوشکل زنده و ضبط شده.
  • استفاده از اتاق‌ زیرمجموعه در پروژهای بزرگ برای تمرکز بیشتر.
  • امکان چت با کاربران به صورت عمومی یا خصوصی.

۲) دسترسی همیشگی در کنار محیط کاربری آسان

این نرم‌افزار همیشه در دسترس است و کاربران مشکلی در استفاده از آن نخواهند داشت:

  • شرکت‌کنندگان می‌توانند بدون به کارگیری نرم‌افزارهای اضافی به سادگی و بلافاصله به جلسات آنلاین بپیوندند.
  • دسترسی راحت و سریع از طریق نرم‌افزار موبایل در سیستم عامل‌های اندروید و ios.
  • اگر از جلسات آنلاین و زنده جا ماندید نگران نباشید چرا که Adobe Connect قابلیت ضبط کلاس‌ها را دارد.
  • دارای رابط کاربری مدرن و کاربردی.

۳) تنظیمات مربوط به جلسات

میزبان قادر است پیش از کلاس یا در حین برگزاری، آن را تنظیم کند:

  • به کاربران و دانشجویان دسترسی‌های خاص دهید یا دسترسی آن‌ها را محدود کنید.
  • از طراحی‌های آماده یا سفارشی شده برای کلاس‌های مجازی استفاده کنید.
  • کلاس را برای جلسات بعدی آماده کنید.

۴) امنیت بالا

Adobe Connect ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی با رویکرد امنیتی چند لایه را برای رفع نیازهای امنیتی جلسات آنلاین فراهم می‌کند.

۵) تداوم در کلاس‌های مجازی

تنها با یکبار راه‌اندازی کلاس مجازی و تنظیمات مربوط به آن برای همیشه از کلاس و ویژگی‌های آن استفاده کنید.

۶) سازگاری با انواع LMS ها

سیستم مدیریت آموزشی یا همان LMS وظیفه برنامه‌ریزی و زمان‌بندی جلسات را برعهده دارد. این نرم‌افزار قدرتمند، امکان اتصال به انواع رایج این سیستم‌ها مانند moodle را داراست.

برای استفاده از نرم‌افزار Adobe Connect و خرید کلاس‌های مجازی، تهران سرور یک گزینه حرفه‌ای و مقرون به صرفه برای موسسات آموزشی به حساب می‌آید.

همچنین شما می‌توانید با مراجعه به کانال آپارات ما، از ویدیوهای آموزشی در خصوص سیستم‌های مدیریت یادگیری نام برده شده استفاده نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا