طراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرس

ویژگی های سایت خبری چیست؟

سایت خبری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ویژگی های سایت خبری چیست؟

امروزه بسیاری از روزنامه ها دیجیتالی شده اند. رسانه های دیجیتال به بخشی جدایی ناپذیر از جامعه مدرن تبدیل و چالشی بالقوه برای رسانه های چاپی به شمار می آیند. از آنجا که تعداد افرادی که از اینترنت استفاده می کنند روز به روز در حال افزایش است، چالش الکترونیکی شدن در سال های آینده نیز بسیار بالا خواهد رفت. طراحی و توسعه پورتال خبری به تفکر و برنامه ریزی دقیقی نیاز دارد. اگر می خواهید در بازار اخبار آنلاین جایگاهی داشته باشید و قدرت خود را حفظ کنید. باید بدانید بدون طراحی چشمگیر، جذاب، خلاق، کاربر پسند و از همه مهم تر محتوای غنی، وب سایت خبری شما ممکن است در آینده ای نزدیک از بین برود! در این مقاله قصد داریم تا به برخی از مهم ترین ویژگی های سایت خبری را به شما معرفی کنیم. پس با تهران سرور همراه باشید.

سایت خبری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

بهترین طراحی های پورتال خبری آنلاین دارای ویژگی های بارزی هستند. اگر می خواهید طراحی پورتال خبری شما خوانندگان و مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند، به 7 ویژگی که در ادامه این بخش به آن ها اشاره می کنیم، توجه زیادی داشته باشید:

1. طراحی پورتال خبری سفارشی

توسعه پورتال خبر آنلاین باید این امکان را برای خوانندگان فراهم کند تا بتوانند بخش ها، مطالب و موضوعات مورد علاقه خود را شخصی سازی کنند. اگر طراحی نتواند یک تجربه شخصی خوب به خواننده ارائه دهد، بازدیدکنندگان احتمالاً سایت شما را ترک می کنند. متاسفانه شاید این سبک طراحی در ایران چندان رایج نباشد. اما قطعا با ایجاد یک سری تغییرات و انتخاب این شیوه می توانید به موفقیت بزرگی در برابر رقبای خود دست پیدا کنید.

سایت خبری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

2. به روز بودن اخبار

یکی دیگر از ویژگی های بارز در ایجاد وب سایت خبری، به روز بودن اخبار است. بروزرسانی های فوری اخبار جدید با داستان های جالب توجه و مورد علاقه مردم، آنقدر قدرتمند هستند که باعث می شوند خوانندگان تمام روز در صفحه سایت شما بمانند و مطالب را دنبال کنند. باید تیم تحریریه فوق العاده قدرتمند و سریعی را دور هم جمع کنید. تا به محض انتشار اخبار گوناگون آن ها در سایت خبری شما بارگذاری کنند.

3. شیوه طراحی متناسب با محتوای خبری

توسعه پورتال خبری نیز یک کار خلاقانه است. ایجاد پورتال یا وب سایت با طراحی شیک و سبک خاص، یک روند کاملاً هنری و خلاقانه است. شما باید مخاطب را بشناسید و متناسب با محتوا و سلیقه کاربرانتان طراحی را آغاز کنید. پیشنهاد ما این است که سعی کنید از المان هایی مرتبط با اخبار استفاده کنید. حتی اگر سایت شما بخش های موضوعی گوناگونی دارد می توانید این شیوه را در هر بخش نیز به کار ببرید.

4. طراحی آسان برای پیمایش بین صفحات سایت

سایت های خبری که به راحتی قابل پیمایش بین صفحات سایت هستند، بیشتر از سایت هایی که فاقد این ویژگی هستند مورد بازدید خوانندگان قرار می گیرند. منوی پیمایش باید ساده و در موقعیت مناسب باشد. اکثر وب سایت های خبری منوی اصلی پیمایش خود را دقیقاً زیر عنوان و بالای مطالب قرار می دهند. برخی دیگر نیز از نوار کناری سمت چپ استفاده می کنند. بازدید کنندگان هر دو موقعیت را به راحتی مشاهده می کنند.

5. انتخاب رنگ مناسب

در طراحی سایت خبری، مهمترین ویژگی خوانایی است. اکثر وب سایت های خبری از متن تیره در زمینه سفید استفاده می کنند. تضاد رنگ، خوانایی مطالب را تسهیل می کند و به همین دلیل طرح سیاه روی سفید برای درگاه های خبری و وب سایت ها مناسب ترین گزینه است. اگر محتوای موجود در سایت خبری شما قابل خواندن نیست، بازدید کنندگان مطمئناً از سایت شما متنفر خواهند شد.

سایت خبری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

6. استفاده از شبکه های اجتماعی

در دنیای امروز ، سایت های خبری بدون ادغام با شبکه های اجتماعی نمی توانند وجود داشته باشند. اخبار انحصاری و فوری، بیشتر از درگاه های خبری در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر و اینستاگرام و… پخش می شود. با ادغام در شبکه های اجتماعی، وب سایت های خبری در یک چشم بر هم زدن می توانند مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند.

7. بخش نظرات

نظرات و تعاملات خوانندگان عناصر اساسی برای طراحی یک پورتال خبری خوب است. برخلاف روزنامه های چاپی، امروزه روزنامه های دیجیتال بیشتر به عنوان شبکه های اجتماعی عمل می کنند. بسیاری از خوانندگان می خواهند نظرات خود را در مورد مسائل خاص ابراز کنند، پس بهتر است که فضای لازم را در اختیار آن ها قرار دهید. بدین ترتیب می توانید در مسیر رشد نیز قرار بگیرید چرا که گاهی نظرات سازنده و انتقادی می توانند کمک کننده شما در این مسیر باشند.

جمع بندی

با توجه به همین نکات ساده می توانید سایت خبری خود را به موفقیتی باورنکردنی برسانید و به درآمد فوق العاده ای دست پیدا کنید. اگر قصد راه اندازی یک خبرگزاری آنلاین هرچند بزرگ و یا کوچک را داشته باشید، می‌ توانید با انتخاب پلان
خبری در بخش طراحی سایت وردپرس شرکت تهران سرور این کار را به تیم حرفه‌ای تهران سرور بسپارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا