LMS سیستم مدیریت یادگیریMoodleآموزشآموزش های adobeconnectآموزش های BigBlueButtonطراحی سایت و سئوطراحی سایت و وردپرس

ویژگی های سایت مدرسه آنلاین

سایت مدرسه آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های سایت مدرسه آنلاین

یکی از اصلی ترین بخش ها برای داشتن یک مدرسه آنلاین، سایت است. در حقیقت اگر بخواهید برای خودتان مدرسه آنلاین راه اندازی کنید، علاوه بر نرم افزارهای کلاس مجازی و LMS مودل به وب سایت نیز احتیاج دارید. در این مقاله قصد داریم به صورت مختصر برخی از اصلی ترین ویژگی های سایت مدرسه آنلاین را به شما معرفی کنیم. اگر قصد راه اندازی یک مدرسه مجازی را دارید این مقاله برای شما است. پس با وبلاگ تهران سرور همراه باشید.

سایت مدرسه آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟

1. استفاده از تصاویر

قسمت تصاویر و گالری ها از اهمیت زیادی برخوردار است. این کار کمک می کند تا وب سایت شما رنگارنگ و پر از زندگی شود تا برای مخاطبان که اکثرا دانش آموزان یا دانش جویان هستند، جذاب به نظر برسد. سعی کنید از تصاویری مرتبط با دروس مرتبط استفاده کنید تا سنخیت فضایی آن ها نیز بیشتر باشد.

2. برنامه آموزشی

یکی از موارد ضروری که باید مدرسه آنلاین داشته باشد، برنامه آموزشی و دوره های مجازی آن مرکز است. وجه تمایز عمده و اصلی یک سایت آموزشی با سایر سایت ها مانند سایت فروشگاهی و خبری و … همین برنامه ها و دوره های مجازی است. افراد باید بدانند در این مرکز آموزشی چه چیزهایی آموزش داده می شود و برنامه به چه صورتی است.

3. آدرس و نقشه

برای یافتن مکان فیزیکی مدرسه لازم است تا لوکیشن یا نقشه مسیر در سایت گذاشته شود. تا در مواقع لازم برای حضور فیزیکی، افراد بتوانند به راحتی آدرس مدرسه را پیدا کنند. این کار در جذب دانش آموزان جدید نیز بسیار موثر خواهد بود.

سایت مدرسه آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟

4. اطلاعات پذیرش و ثبت نام برای دانشجویان جدید

باید در سایتی که راه اندازی می کنید قسمتی برای پرداخت شهریه یا خرید دوره های آموزشی، ثبت نام و اطلاعات برای دانش جویان یا دانش آموزان جدید وجود داشته باشد. بدین صورت می توانید دوره های مختلفی برای فروش در سایت قرار دهید و ثبت نام های خود را مستند سازی کنید.

5. تقویم رویدادها

این مورد برای زمان بندی و اطلاع رسانی ساعت کلاس ها و ساعت تغییرات هر چیزی یا کنسل شدن کلاس ها و… بسیار اهمیت دارد. با قرار دادن چنین بخشی می توانید این حس را القا کنید که تمامی برنامه های مدرسه شما به صورت منظم و با برنامه در حال پیشرفت است.

6. قسمت نمایش کار دانش آموزان و ارسال تکلیف

به عنوان مثال برای ارسال تکالیف و یا بارگذاری انواع فایل ها باید قسمتی وجود داشته باشد تا دانش آموزان بتوانند کارهای خود را ارسال نمایند. در این بخش می توانید به سراغ اتصال LMS مودل به وب سایت وردپرسی بروید تا یک پلتفرم مناسب و حرفه ای برای این منظور طراحی کنید.

7. اتصال کلاس مجازی و LMS به وب سایت

شاید مهم ترین وجه تمایز یک وب سایت مدرسه آنلاین همین مسئله باشد. اتصال این سه به یکدیگر برای شما یک پلتفرم جذاب و کاربردی را به ارمغان می آورد که می توانید به بهترین شکل ممکن کلاس های خود را برگزار کنید و از دانش آموزان آزمون به اشکال مختلف بگیرید. حتی می توانید با تعبیه فروشگاه محصولات و دوره های آموزشی به فروش برسانید.

سایت مدرسه آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟

8. قسمت درباره ما

استفاده از درباره ما برای اطلاع از نمونه کارها، چشم انداز و ماموریت مدرسه و در کل چکیده ای از سیستم سایت مدرسه لازم و ضروری است.

9. سایر بخش ها

قسمت اطلاعات تماس. قسمت نظرسنجی ها و فرم های آنلاین. معرفی رسانه های اجتماعی. صفحات ورود امن درگاه پرداخت آنلاین برای ثبت نام دوره ها و سفرهای مدرسه. قسمتی برای ارتباط با والدین. بخش فهرست اساتید به همراه رزومه و پل ارتباطی با آن ها. قسمتی برای جستجوی و یافتن سریع هر چیزی. قسمتی برای لیست کلاس های مجازی که دانش آموزان بتوانند کلاس های خود را ببینند و به کلاسی که تایم آن رسیده وارد شوند. و…

جمع بندی

یادتان باشد سایت شما باید قابلیت باز شدن و واکنشگرا بودن در تلفن های همراه و دستگاه های مختلف را داشته باشد. زیرا امروزه اکثر بازدیدکنندگان از تلفن همراه خود برای بازدید از وب سایت ها استفاده می کنند. همچنین خوب است آموزش هایی برای استفاده از سایت آموزشی خود و شرکت در کلاس ها و… نیز برای راحتی کار کاربران تهیه کنید و دردسترس قرار دهید. به طور کلی، فکر کردن به تمام ویژگی های لازم برای وب سایت مدرسه آسان نیست، بنابراین می توانید برای راهنمایی و مشاوره بیشتر، از کارشناسان طراحی وب سایت تهران سرور مشاوره رایگان دریافت کنید و پس از انتخاب پلن موردنظر آن را سفارش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا