آموزش های adobeconnect

پدید آمدن کلاس مجازی در شیوع کرونا

پدید آمدن کلاس مجازی در شیوع کرونا

پیدایش کرونا منجر به بسته شدن مدارس در سراسر جهان شده است. در سطح جهان، بیش از ۱٫۲ میلیارد کودک
از درس و کلاس محروم هستند. در نتیجه، با افزایش کارایی آموزش الکترونیکی، میزان استفاده از آموزش های
مجازی، به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
در تحقیقات نشان داده شده که یادگیری آنلاین باعث افزایش احتباس اطلاعات می شود و زمان کمتری نیز صرف میشود،
یعنی تغییراتی که ویروس کرونا ایجاد کرده ممکن است در دنیا باقی بماند.

کلاس‌‌ مجازی

کشورها با نرخ های متفاوتی از آلودگی به کرونا در نقاط جهان قرار دارند، سراسر جهان بیش
از ۱٫۲ میلیارد کودک در ۱۸۶ کشور به دلیل بیماری همه گیر، تحت تأثیر تعطیلی مدارس هستند.
با این تغییر ناگهانی و دور شدن از کلاس درس در بسیاری از نقاط جهان، برای خیلی ها سوال پیش آمده که آیا ادامه تحصیل
پس از همه گیر شدن بیماری، همچنان ادامه دارد؟ و چگونه چنین تغییری بر بازار آموزش جهانی تأثیر می گذارد؟

قبل از کوید ۱۹، رشد و پذیرش بالایی در فناوری آموزش وجود داشته است، به طوری که سرمایه گذاری جهانی در سال ۲۰۱۹
به ۱۸٫۶۶ میلیارد دلار آمریکا رسید و پیش بینی می شود، بازار کلی آموزش آنلاین تا سال ۲۰۲۵ به ۳۵۰ میلیارد دلار برسد.

بخش آموزش در رابطه با کلاس مجازی چگونه به ویروس کرونا پاسخ می دهد؟

در همین حال، از اواسط ماه فوریه پس از اینکه دولت چین به یک چهارم میلیارد دانش آموز تمام وقت دستور داد تا از طریق
سیستم عامل های آنلاین تحصیل خود را از سر بگیرند. این امر منجر به بزرگترین “حرکت آنلاین” در تاریخ آموزش و پرورش شد
که تقریباً ۸۱٪ دانش آموزان از طریق مدرسه آنلاین در ووهان در کلاسها شرکت می کنند.

شرکت های دیگر در حال تقویت توانایی های ارائه فروشگاه یک مرحله ای برای معلمان و دانش آموزان هستند.
به عنوان مثال ، مجموعه همکاری های مستقر در ایران که از کلاس های آنلاین به عنوان ابزاری داخلی برای پاسخگویی
به رشد دانش آموزان و دانشجویان  به کاربرده شده است. این مجموعه شروع به ارائه معلمان و دانشجویان در زمان و مکان نامحدود کرد
و همچنین کنفرانس ویدیویی، قابلیت ترجمه خودکار، ویرایش همزمان کار پروژه، و برنامه ریزی هوشمند تقویم،که از جمله سایر
ویژگی های یک کلاس مجازی هستند را در برنامه های خود جای داده اند. همچنین برای انجام درست این شیوه آموزشی در شرایط بحرانی،
زیرساخت جهانی، سرور و قابلیت های مهندسی خود را افزایش دادند تا از اتصال و برقراری ارتباط در کلاس ها، اطمینان حاصل کنند.

برخی از مناطق، مشارکت های منحصر به فردی را ایجاد می کنند، و برای ارائه برنامه های آموزشی محلی،
با کانال های جداگانه متمرکز بر سنین مختلف، و طیف وسیعی از گزینه های دیجیتالی سازمان های رسانه ای
مانند تلویزیون قدرت یادگیری مجازی را بالا میبرند.

کلاس‌‌ مجازی

نظرات کاربران در استفاده از کلاس مجازی

در حالی که برخی معتقدند که : حرکت غیر برنامه ریزی شده و سریع به سمت یادگیری آنلاین – بدون آموزش،
پهنای باند کافی و آماده سازی اندک – منجر به تجربه کاربری ضعیفی خواهد شد ، و برای رشد پایدار مفید نیست.
برخی دیگر معتقدند که با مزایای قابل توجهی مدل ترکیبی جدید از آموزش ظاهر شده است.

به گفته ی یکی از محققان: “من معتقدم که ادغام فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش سرعت بیشتری خواهد گرفت
و آموزش آنلاین در نهایت به یک جز  اصلی آموزش مدرسه تبدیل خواهد شد.”

در حال حاضر انتقال موفقیت آمیزی از آموزش حضوری به غیر حضوری در میان بسیاری از دانشگاه ها وجود داشته است.
استاد دانشگاه اردن، می گوید: “این روش تدریس این امکان را برای من فراهم می کند تا از طریق گروه های مجزا،
جلسات ویدئویی،چت و  رأی گیری و همچنین اشتراک اسناد، به ویژه در طی این بیماری همه گیر، به طور موثرتر با دانشجویانم تماس بگیرم.
دانش آموزان من همچنین دریافتند که برقراری ارتباط با کلاس های آنلاین آسان تر است.
من حتی پس از ویروس کرونا از این کلاس ها استفاده خواهم کرد و معتقدم یادگیری آفلاین و آموزش الکترونیکی می تواند دست به دست شود. ”

چالش های یادگیری آنلاین

چالشهایی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد. برخی از دانشجویان بدون دسترسی به اینترنت و یا فناوری برای مشارکت
در یادگیری دیجیتال تلاش می کنند. در نتیجه از جمله این شکاف ها عدم دسترسی به اینترنت مناسب و تجهیزات قوی برای کلاس آنلاین،
در بین کشورهای بسیاری، دیده می شود.
آیا یادگیری آنلاین به اندازه کلاس های حضوری موثر است؟
برای کسانی که به فناوری مناسب دسترسی دارند، شواهدی وجود دارد که یادگیری آنلاین را می توان به روشهای مختلفی موثرتر دانست.
برخی تحقیقات نشان می دهد که دانش آموزان به طور متوسط بین ​​ ۲۵ تا۶۰% بازدهی بیشتر هنگام یادگیری آنلاین دارند و بهتر میتوانند مطالب را حفظ کنند.
در حالی که این مقدار فقط در کلاس فیزیکی ۸-۱۰٪ است. و این مورد بیشتر به این دلیل است که در شیوه انلاین می توانند سریعتر یاد بگیرند.
یادگیری الکترونیکی به ۴۰-۶۰٪ زمان کمتری نسبت به یک کلاس سنتی برای یادگیری نیاز دارد، زیرا دانش آموزان می توانند
با سرعت دلخواه خود یاد بگیرند،و میتوانند انتخاب کنند که به عقب برگردند و دوباره بخوانند، پرش کنند یا سریعتر پیش روند.

با این وجود، اثر بخشی یادگیری آنلاین در گروه های سنی مختلف متفاوت است. اتفاق نظر کلی در مورد کودکان، به ویژه خردسالان،
این است که یک محیط ساختاریافته لازم است، زیرا کودکان به راحتی حواسشان پرت می شود.
در حال حاضر بهترین روش آموزش برای کودکان آموزش ویدیویی است که این قابلیت در کلاس های مجازی ادوب کانکت
با امکانات فراوان تری وجود دارد.

جمع بندی

اهمیت انتشار دانش در دوران کوید۱۹ برجسته شده است.
رویدادهای مهم جهانی غالباً نقطه عطفی برای نوآوری سریع هستند – مثال بارز آن ، ظهور تجارت الکترونیکی است.
اما این یکی از معدود بخشهایی است که سرمایه گذاری در آن خشک نشده است. آنچه از طریق این همه گیری مشخص شده است،
اهمیت انتشار دانش در سراسر مرزها، شرکت ها و تمام بخشهای جامعه است.
اگر فناوری یادگیری آنلاین بتواند در اینجا نقشی داشته باشد، ما وظیفه داریم تمام ظرفیت های آن را کشف کنیم.
برای مشاوره درباره بهترین بستر انلاین و خرید کلاس مجازی که جایگزینی مناسب برای کلاس های حضوری باشد میتوانید با مجموعه تهران سرور
تماس بگیرید و به طور رایگان پاسخ همه سوالا هایتان را دریافت کنید.
همچنین میتوانید با  ویدیو های آموزشی کلاس مجازی که در آپارات و  وبلاگ ما قرار دارد با محیط ادوب کانکت آشنا شوید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا