آموزشمعرفی نرم افزار های مرتبط

پلتفرم مدیریتی WHMCS چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد پلتفرم مدیریتی WHMCS برای شرکت‌ها و وب سایت

WHMCS مخفف Web Host Manager Complete Solution است. و بصورت کلی یک پنل مدیریتی برای ارائه تمامی خدمات میزبانی وب شرکت های هاستینگ و انواع سایت ها می باشد. این فضای مدیریتی امکان ورود مشتری را برای ثبت مشخصات، ارتباط با مدیر پنل ایجاد می کند و تمامی درخواست های ثبت شده توسط مشتری در آن، برای مدیر پنل قابل نمایش است. وقتی مشتری سرویسی را در سایت خریداری میکند، پلتفرم مدیریتی WHMCS فضای پرداختی و یک حساب کاربری برای مشتری ایجاد میکند. همانطور که پیداست این فضای مدیریتی میتواند ورود کاربر و مدیریت پنل را برای میزبان آسان کند، و در نتیجه در وقت صرف جویی شود. WHMCS شامل تمامی ابزارهاییست که برای ایجاد و مدیریت استفاده میشود. پس تمامی خدمات وب را میتوان در آن ارائه کرد.

هزینه راه اندازی WHMCS چقدر است؟

WHMCS بر اساس تعداد مشتریان و براساس برندینگ شما محاسبه میگردد. این پنل برروی سرور قرار میگیرد، پس باید هزینه پنل را با سرور میزبان در نظر گرفت.

چگونه میتوان از پلتفرم مدیریتی WHMCS استفاده کرد؟

پلتفرم مدیریتی WHMCS

کار با WHMCS بسیار آسان است. کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا مجوز یا همان لایسنس WHMCS را از سایت های معتبر خریداری کنید. سپس بر اساس تعداد مشتریانی که در نظر دارید، پلتفرم خود را انتخاب کنید. یادتان باشد: شما هر زمان که بخواهید می‌توانید سرویس را ارتقا دهید.
  • با استفاده از راهنمای نصب، یک سرور تهیه کنید و WHMCS را روی آن نصب کنید. (ما یک سرور با استفاده از cPanel / WHM را توصیه می کنیم تا WHMCS به راحتی در آن نصب شود.)
  • پس از اتمام نصب، می توانید تنظیمات نرم افزار را شروع کنید. این تنظیمات شامل ایجاد محصول، راه اندازی و طراحی پنل در وب سایت و … می باشد.
  • اکنون می توانید WHMCS را در وب سایت اصلی شرکت خود ارائه دهید. یا از آن به عنوان یک رابط مستقل برای کاربران یا برای خرید دامنه و سایر خدمات میزبانی شرکت خود استفاده کنید.

ماژول WHMCS چیست؟

ماژول WHMCS یک افزونه است که می تواند به منظور اضافه کردن قابلیت های بیشتر به پنل یا ادغام با سرویس های دیگر استفاده شود. به عنوان مثال شما میتوانید یک ماژول WHMCS را ایجاد کنید و فرایند فروش سرورهای خود را خودکار نمائید.
استفاده از ماژول های WHMCS یک راه بسیار مناسب برای گسترش عملکرد پنل است.

پلتفرم های مدیریتی جایگزین WHMCS

WHMCS تنها پنل مدیریتی نیست. اما میتواند محبوبترین باشد. پنل های دیگری مانند Clientexec و Blesta نیز وجود دارند که قابلیت های خوبی هم دارند، اما مهم این است که شما با توجه به ماژول ها و قابلیت های مورد نیاز خود پنل را انتخاب نمائید.

در آخر باید گفت: هنگامی که پلتفرم مدیریتی WHMCS را نصب کردید، شما به یک مجموعه یا یک تیم با میزبانی سرور اختصاصی احتیاج دارید. که بتواند برای پایداری سرورهایی که مشتریان شما روی آنها قرار دارند، تلاش کنند. توصیه می کنیم پیش از همه از یک مشاور در زمینه سرور و هاست کمک بگیرید. که قابلیت های مورد نیازتان را بشناسد و سروری را به شما پیشنهاد کند که مطابق نیاز و بودجه شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا